flashbacks na een scheiding

09-08-2014 18:34 2155 berichten
Een maand of zeven geleden ben ik vrij plotsklaps gescheiden. Een maand lang wilde mijn ex nadenken, nadat ik er achter kwam dat hij stiekem contact had met de vrouw met wie hij nu een relatie heeft. Na deze maand van nadenken - en verder een heel harmonieuze relatie van bijna twaalf jaar - was ik ineens alleen.

De afgelopen maanden stond ik volkomen in de survivalstand. Omdat het zo snel ging, denk ik, heb ik niet echt gerouwd. Mijn ex ging 'gewoon' weg bij onze dochter en mij en omdat het zo makkelijk leek te gaan, voor hem, durfde ik mijn enorme verdriet om dit verlies niet echt toe te laten. Ik duwde herinneringen snel weg, genoeg andere rottigheid om mee te dealen.

En nu, na zeven maanden, terwijl de ergste pijn nu wel weg zou moeten zijn, word ik echt gekweld door flashbacks van mijn huwelijk. Random herinneringen lijken het. Doorlopende beelden van twaalf jaar erg gelukkig zijn. Er zit geen enkele logica in, het is een caleidoscoop van plaatjes, filmpjes, woorden, momenten....

Zijn er mensen die dit herkennen? Dat je iemand zo verschrikkelijk mist door de beelden die je de hele dag door je onderbewuste gepresenteerd krijgt?

Ik wil mijn ex niet terug, ik heb vrede met het scheiden op zich maar word helemaal dol van de ongewenste trip down memory lane die ik continu maak.

Gisteren was het zo erg dat ik hem bijna belde. Om zijn stem even te horen, terwijl ik zelfs nooit gevraagd heb of hij het nog eens met me wilde proberen toen hij de scheiding aankondigde. Na meer dan een half jaar zou de ergste pijn toch weg moeten zijn zou je zeggen.

Vanzelfsprekend ben ik niet de enige die dit ervaart. Neem ik aan.

Hoe lang duurde dit bij jou?

Wat deed je er mee of misschien tegen?

Ik word er soms bijna fysiek onpasselijk van, kennen jullie dat?
Alle reacties Link kopieren
Kumbaya serenade voor Leo

Wat mij helpt in barre tijden, is creatief bezig zijn. Ik weet niet of dat ook iets voor jou is? Vandaag heb ik dit hart gemaakt, van glas. Het is symbolisch. Een gat in mijn hart, en daarin zitten ikzelf en mijn kinderen. Samen, en toch met ruimte. De ruimte van het letterlijk (en ook nog op andere manieren) ver weg zijn. Glas: breekbaar en toch sterk. Doorzichtig, maar ook weer niet. Ik mis mijn kinderen, maar toch zijn en blijven ze deel van mij.

Jouw dochter ook Leo, ook al is ze het weekend weg. Dát kan hij nooit van je afpakken.

Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Is dat jouw hond, Elmervrouw? Wat een lief beestje!
Life is short. Eat dessert first.
quote:Ismene schreef op 11 september 2014 @ 17:43:

Zou zo graag willen dat je die zwarte hond aan de leiband kon hangen. Dat jij de regie weer in handen hebt.

(Maar het liefst van al zou ik die zwarte hond in de auto willen steken, en bij je ex gaan dumpen.)
quote:hanke321 schreef op 11 september 2014 @ 17:50:

[afbeelding]

Ooooooo, die serenade....!

Fantastisch!

Damn, de tranen staan in mijn ogen.
quote:hanke321 schreef op 11 september 2014 @ 17:50:

[afbeelding]Mooi gezongen, wat lief.
Life is short. Eat dessert first.
Leo, hoe gaat het nu met je dochter? Lijkt me voor haar ook moeilijk. Gelukkig dat ze zo'n lieve mama heeft .
Elmervrouw, ik heb nog geen rust om echt iets te maken.

Ik kleur, samen met mijn dochter, lees wat en kijk lelijke reality series, dat vind ik nu fijn.

En ik schrijf.
Met mijn dochter gaat het gelukkig echt beter de laatste weken.

De nieuwe school doet wonderen....
quote:Eleonora schreef op 11 september 2014 @ 18:17:

[...]

Ooooooo, die serenade....!

Fantastisch!

Damn, de tranen staan in mijn ogen.

Lekker met een tamboerijn meetikken, broekrok aan...

Ik lees mee, en voel me wat machteloos. Hier zul je doorheen moeten, kan het niet fixen voor je. Zou ook niet respectvol zijn, of agogisch verantwoord

Maar kan je lezen, en je af en toe toezingen.

Allalone, ja leuk idee toch?

Allemaal in pyjama, iets eten of drinken mee en dan Party & Co spelen etc.

Ik zie het voor me

En dan maken we er een heel warm weekend van, eentje waar je heel lang op kunt teren..alleen die kumbaya zingen..weet dan weer niet of je daar dan weer heel blij van wordt
Leo, schrijven is ook heel therapeutisch.

Ik haal dit stuk hieronder straks weer weg ivm privacy, dus aub niet quoten.

Laat maar weten als je weer meeleest.
quote:Eleonora schreef op 11 september 2014 @ 18:22:

Elmervrouw, ik heb nog geen rust om echt iets te maken.

Ik kleur, samen met mijn dochter, lees wat en kijk lelijke reality series, dat vind ik nu fijn.

En ik schrijf.Mooi toch! Alles wat je nu fijn vindt, is goed.

Voor degene die het vroeg: ja, dat is mijn hond.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
quote:Eleonora schreef op 11 september 2014 @ 11:58:

[...]

*trillip*

Ja.

Eh....nee.....want ik ben wél leuk.

Alleen niet leuk genoeg.Foei, dus als Lex bij mij weggaat dan is dat omdat ik niet leuk genoeg ben? (het is metaforisch, dus niet zeggen dat hij weg is omdat hij weer eens verdwaald is)
@Meds:
Fijn van F en haar nieuwe school! Ik ben best in voor een pyama party dit weekend heur
quote:Ismene schreef op 11 september 2014 @ 18:40:

Leo, schrijven is ook heel therapeutisch.

Ik haal dit stuk hieronder straks weer weg ivm privacy, dus aub niet quoten.

Laat maar weten als je weer meeleest.Ik ben er hoor......
.
quote:sabbaticalmeds schreef op 11 september 2014 @ 18:42:

[...]

Foei, dus als Lex bij mij weggaat dan is dat omdat ik niet leuk genoeg ben? (het is metaforisch, dus niet zeggen dat hij weg is omdat hij weer eens verdwaald is)

Jij bent de leukste vrouw van Nederland.

Lex zou wel gek zijn....

Ik word ook wel weer leuk.
Gelezen Ismene, dank je wel voor het delen lieve schat.
quote:jippie55 schreef op 11 september 2014 @ 19:01:

Fijn van F en haar nieuwe school! Ik ben best in voor een pyama party dit weekend heur Ja, leuk idee wel he?
De glitterplaatjes zijn trouwens fantastisch ladies.....
Leo, je bent echt een lieve vrouw. En je BENT leuk! Het is jammer dat je exman dat niet meer zag, maar dat is zijn verlies dan.

Het moet nu kut zijn voor jou. Kan me jouw pijn niet inbeelden. Maar jij bent zo'n mooi en leuk persoon. En ik ben echt niet de enige die jouw schoonheid ziet!

Het klinkt op dit moment waarschijnlijk dom. Maar geniet van jezelf. En geniet van je dochter. Jullie beide verdienen beter dan dit.

Je zit nu in een zwart gat. Maar weet je dat dit een voordeel heeft? Vanaf nu kan het alleen maar beter worden. En het GAAT beter worden. Enkel en alleen op het viva forum heb je al honderden vriendinnen.

Je bent een prachtig mens!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven