vervelende eigenschap mensen.

14-09-2014 13:11 95 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eergisteren op m'n werk het nieuws verteld dat ik zwanger ben.

Ik vertelde "ik heb nog wel een heel leuk nieuwtje!" En voordat ik het nieuws kon vertellen riep iemand al "oh je bent zwanger".

Zo stom vind ik dat, vorige week gebeurde het me ook al. Toch gek, het was niet dat mensen er echt op zaten te wachten ofzo. Althans, volgens mij.

Als ik zou willen dat ze zouden raden dan zou ik er wel een raadspelletje van maken toch?

Oh en vraag 2 van daarna is altijd meteen "was het gepland".

Antwoord is nu standaard "ja want anders word je niet zwanger". Alhoewel, bij viva kun je volgens mij wel met de pil zwanger worden

Hou dan gewoon je mond denk ik zo...

Nog meer mensen die dit soms vervelend vinden?
Wat verschrikkelijk dat je dit overkomen is zeg!!!

Therapie?
Flauw is het wel van die collega, maar geen ramp. Waarschijnlijk had je het daarvoor al veel gehad over zwanger raken en babies enzo?
Nou dat is toch wel echt heel verschrikkelijk dat mensen zo maar uit zichzelf gaan raden.

Mijn advies, maak jezelf niet belangrijker dan je bent.
quote:dubbeltje4 schreef op zondag 14 september 2014 13:13 Wat verschrikkelijk dat je dit overkomen is zeg!!!

Therapie?

Ja vreselijk. Weet jij nog een goede?

Ik begrijp gewoon niet zo goed waarom mensen niet gewoon even hun smoel kunnen houden dan? Ik ben toch aan het praten? Waarom er dan doorheen tetteren?
Niet meegemaakt, ben nog niet zwanger. Maar het is sowieso vervelend als mensen je niet gewoon je verhaal laten doen.
Djeez
Ach, sommige mensen flappen er gewoon van alles uit. Niet te zwaar maken.
Nee t gaat meer over het erdoorheen praten en niet om de boodschap an sich.

Ik heb het verder nooit over babies of zwanger zijn gelukkig...
Hormoontjes!
Nee nog nooit meegemaakt.

Had je er niet een geintje van kunnen maken? Zo van `jij mag nooit meer raden` .
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Oh, en gefeliciteerd!
quote:nieuwsbrief schreef op 14 september 2014 @ 13:15:

[...]

Ja vreselijk. Weet jij nog een goede?

Ik begrijp gewoon niet zo goed waarom mensen niet gewoon even hun smoel kunnen houden dan? Ik ben toch aan het praten? Waarom er dan doorheen tetteren?Zeg het dan in 1 zin. 'Ik ben zwanger, leuk nieuwtje he?'. Probleem opgelost.
quote:Mylene_Valerie schreef op zondag 14 september 2014 13:16 Nee nog nooit meegemaakt.

Had je er niet een geintje van kunnen maken? Zo van `jij mag nooit meer raden` . Nou ja goed ik ben de leidinggevende dus ik heb het er maar even bij gelaten. Heb logischerwijs ook niks laten merken maar achteraf dacht ik: "goh wat irritant dat mensen je gewoon niet laten uitpraten" om wat voor onderwerp het dan ook gaat..
quote:nieuwsbrief schreef op 14 september 2014 @ 13:16:

Ik heb het verder nooit over babies of zwanger zijn gelukkig...Iets sneller praten zodat ze er niet meer tussendoor kunnen komen?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Zou een actie van mij kunnen zijn, om te roepen: O, je bent zwanger!

En dat zou dan misschien niet handig zijn maar gewoon een stukje enthousiasme, zet er maar : "Wat leuk!" tussen. Zoveel mensen zoveel manieren van reageren...

Hoe reageerde jij op haar dan toen ze het zei, geirriteerd, zuchtend? Want dat vindt zij misschien ook weer heel aangebrand van jou.
quote:Mylene_Valerie schreef op zondag 14 september 2014 13:18 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="nieuwsbrief in "vervelende eigenschap mensen."" class="messagelink">nieuwsbrief schreef op 14 september 2014 @ 13:16</a>:</b>

Ik heb het verder nooit over babies of zwanger zijn gelukkig...</div></blockquote>Iets sneller praten zodat ze er niet meer tussendoor kunnen komen? Hahaha ja dat zal ik in t vervolg wel doen ;)
Met zo'n openingszin vraag je toch op zo'n reactie.

Dat je leidinggevend bent, doet totaal niet ter zake.
Again: hormoontjes!

Of ben je altijd zo snel van je stuk te brengen?
quote:nieuwsbrief schreef op 14 september 2014 @ 13:17:

[...]

Nou ja goed ik ben de leidinggevende dus ik heb het er maar even bij gelaten. Heb logischerwijs ook niks laten merken maar achteraf dacht ik: "goh wat irritant dat mensen je gewoon niet laten uitpraten" om wat voor onderwerp het dan ook gaat..Ik snap niet waarom het relevant is om te vermelden dat jij de leidinggevende bent. Of moet iedereen per direct zijn mond houden zodra jij het woord wil.
Ik heb daar niet zozeer op gereageerd maar gewoon enthousiast gezegd 'ja ik ben zwanger!' Dus helemaal niet negatief of aangebrand gereageerd.

Ik dacht er achteraf pas bij na eigenlijk
quote:nieuwsbrief schreef op 14 september 2014 @ 13:11:

Toch gek, het was niet dat mensen er echt op zaten te wachten ofzo.

Het is jouw zwangerschap, natuurlijk zit niet de hele wereld daar op te wachten. En je collega's ook niet.

Flauwe reactie van je collega was t wel. Vergeet niet dat er mensen zijn die ongewild kinderloos zijn, en dat dit voor hen een klap in het gezicht kan zijn (of dit nu terecht is of niet). En er zijn mensen die gewoon helemaal niks met kinderen hebben.

Gefeliciteerd in elk geval
If we don't get lost, we'll never find a new route
quote:blackberry1980 schreef op zondag 14 september 2014 13:20 Again: hormoontjes!

Of ben je altijd zo snel van je stuk te brengen? Haha nee ik heb niet eens gereageerd op dat moment, was ik ook niet van plan. Vroeg me gewoon af of ik de enige was die dat irritant vindt...
quote:malu3 schreef op zondag 14 september 2014 13:21 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="nieuwsbrief in "vervelende eigenschap mensen."" class="messagelink">nieuwsbrief schreef op 14 september 2014 @ 13:17</a>:</b>

[...]

Nou ja goed ik ben de leidinggevende dus ik heb het er maar even bij gelaten. Heb logischerwijs ook niks laten merken maar achteraf dacht ik: "goh wat irritant dat mensen je gewoon niet laten uitpraten" om wat voor onderwerp het dan ook gaat..</div></blockquote>Ik snap niet waarom het relevant is om te vermelden dat jij de leidinggevende bent. Of moet iedereen per direct zijn mond houden zodra jij het woord wil.

Oh nee, maar meer dat ik daardoor juist vind dat ik niet in de positie ben om daar iets van te zeggen. Ik ben niet in de positie om me aangebrand te gedragen na zon opmerking bedoel ik meer. Dat past overigens ook niet bij mij als persoon.

Ik vind het gewoon apart
Als je roept dat je een leuk nieuwtje hebt dan is het mens-eigen om te gaan roepen wat dat zou kunnen zijn.

Dat heeft niks met niet laten uitpraten of erdoorheen tetteren (wat een nare uitdrukking trouwens) te maken.

Als je het graag zelf wilt vertellen dan moet je mensen niet de kans geven te raden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven