vervelende eigenschap mensen.

14-09-2014 13:11 95 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eergisteren op m'n werk het nieuws verteld dat ik zwanger ben.

Ik vertelde "ik heb nog wel een heel leuk nieuwtje!" En voordat ik het nieuws kon vertellen riep iemand al "oh je bent zwanger".

Zo stom vind ik dat, vorige week gebeurde het me ook al. Toch gek, het was niet dat mensen er echt op zaten te wachten ofzo. Althans, volgens mij.

Als ik zou willen dat ze zouden raden dan zou ik er wel een raadspelletje van maken toch?

Oh en vraag 2 van daarna is altijd meteen "was het gepland".

Antwoord is nu standaard "ja want anders word je niet zwanger". Alhoewel, bij viva kun je volgens mij wel met de pil zwanger worden

Hou dan gewoon je mond denk ik zo...

Nog meer mensen die dit soms vervelend vinden?
Hoezo flauwe reactie kiwii? Het ligt maar net op de toon waarop het gezegd is;

O... je bent zwanger.

Ooooooh, je bent zwanger!!!!!!

O. Je bent zwanger?

Ik zie er echt het kwade niet van in. Lijkt mij ook dat het zo gebracht is van: Ik heb nog een nieuwtje..... Want als je zegt

"Ik heb nog een niéuwtje, ik ben zwanger!" dan komt niemand er tussen.

Kortom, mijn conclusie is een hoop drama om niks.
quote:JoniJoni schreef op zondag 14 september 2014 13:26 Hoezo flauwe reactie kiwii? Het ligt maar net op de toon waarop het gezegd is;

O... je bent zwanger.

Ooooooh, je bent zwanger!!!!!!

O. Je bent zwanger?

Ik zie er echt het kwade niet van in. Lijkt mij ook dat het zo gebracht is van: Ik heb nog een nieuwtje..... Want als je zegt

"Ik heb nog een niéuwtje, ik ben zwanger!" dan komt niemand er tussen.

Kortom, mijn conclusie is een hoop drama om niks.

Ja er is ook geen drama/ gaat er ook niet komen/was ik ook niet van plan.

Vroeg me gewoon af of meerdere mensen dit gehad hebben...

Maar het was gewoon uit enthousiasme bedoeld, dat is t probleem ook niet... Ik zou het denk ik zelf nooit zo snel roepen, stel dat ik nou wil zeggen dat ik ga trouwen en al 5 jaar bezig ben met zwanger worden en het niet lukt, dan kan zo n opmerking toch best kwetsend zijn?
Sja het lijkt me veel vervelender dat ze zouden zeggen 'je hebt een nieuwe baan en bent volgende maand weg!'

Het is misschien ook wel voorspelbaar als je een tijd samen woont, in je vruchtbare periode bent en gewoon vrij burgerlijk?
quote:Rooss4 schreef op 14 september 2014 @ 13:26:

Als je roept dat je een leuk nieuwtje hebt dan is het mens-eigen om te gaan roepen wat dat zou kunnen zijn.

Dat heeft niks met niet laten uitpraten of erdoorheen tetteren (wat een nare uitdrukking trouwens) te maken.

Als je het graag zelf wilt vertellen dan moet je mensen niet de kans geven te raden.Eens. Als iemand zegt een leuk nieuwtje te hebben is het vaak dat of trouwen namelijk. Dus ja, dan flapt iemand dat eruit, logisch.
Bij vrouwen van tussen 25-35 is het nieuwtje meestal trouwen of zwanger.
het is hier binnen beter dan buiten
quote:nieuwsbrief schreef op 14 september 2014 @ 13:15:

[...]

Ik begrijp gewoon niet zo goed waarom mensen niet gewoon even hun smoel kunnen houden dan? Ik ben toch aan het praten? Waarom er dan doorheen tetteren?En jij bent leidinggevende ? Goh.
quote:mieters schreef op zondag 14 september 2014 13:53 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="nieuwsbrief in "vervelende eigenschap mensen."" class="messagelink">nieuwsbrief schreef op 14 september 2014 @ 13:15</a>:</b>

[...]

<b>Ik begrijp gewoon niet zo goed waarom mensen niet gewoon even hun smoel kunnen houden dan?</b> Ik ben toch aan het praten? Waarom er dan doorheen tetteren?</div></blockquote>En jij bent leidinggevende ? Goh. Ja inderdaad... Heeft niks met m'n rol als leidinggevende te maken maar dat vind ik in m'n prive leven ook, als mensen praten moet je er niet doorheen praten. Leert iedereen z'n kinderen toch ook?
Ja, 't is jammer dat ze dat doen terwijl je het eigenlijk zelf uit jouw mond als verrassing had willen laten komen.

Ik geeft dat antwoord bewust nooit, want

a) misschien is het iemand die bewust geen kinderen wil en er horendol van wordt om steeds 'je bent zwanger' te moeten horen terwijl ze een gave reis gepland heeft, gaat verhuizen, een nieuwe vlam heeft)

b) ... dit ook geldt voor iemand die juist wél heel graag zwanger zou willen worden maar bij wie dit niet lukt maar die ook nog wel andere leuke nieuwtjes zou kunnen hebben. Confronterend dan.

c) voor mensen zoals TO die het zelf dus graag willen zeggen.

Maar de ene mens is nu eenmaal meer een flapuit dan de ander. Ik ben dat geloof ik niet zo.
maarre, gefeliciteerd TO!
Ik praat ook niet door anderen heen als ze iets tegen me vertellen. Ook niet door m'n werknemers of door m'n kinderen.

Normen en waarden noem ik dat.

Maar ik begrijp uit jullie reacties dat dit gewoon overenthousiasme was en dat jullie het zelf ook zouden kunnen doen, dus dan ben ik blij dat het in dit geval aan mij lag
quote:NYC schreef op zondag 14 september 2014 13:59 maarre, gefeliciteerd TO!Thanks! Jij geeft inderdaad de beste beschrijving. Zo had ik het in de op ook best kunnen doen
Ik leer mijn kinderen ook dat ze het woord smoel niet in deze context mogen gebruiken.
quote:pimpelmeesje67 schreef op zondag 14 september 2014 14:03 Ik leer mijn kinderen ook dat ze het woord smoel niet in deze context mogen gebruiken.Ik ook niet, maar gelukkig ben ik volwassen l, gebruik ik het niet in hun bijzijn en lezen zij het viva forum niet.
Misschien had die collega juist niet verwacht dat je zwanger zou zijn en was het een grapje?
quote:nieuwsbrief schreef op 14 september 2014 @ 13:22:

Ik heb daar niet zozeer op gereageerd maar gewoon enthousiast gezegd 'ja ik ben zwanger!' Dus helemaal niet negatief of aangebrand gereageerd.

Ik dacht er achteraf pas bij na eigenlijk Het gaat er toch om dat mensen blij voor je zijn en leuk reageren? Nou staat de wijze van reageren niet aan begrijp ik?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:bettypage schreef op 14 september 2014 @ 13:38:

Bij vrouwen van tussen 25-35 is het nieuwtje meestal trouwen of zwanger.En dat dus ook.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Dat je door het hier wel te schrijven minder sympathiek overkomt, interesseert je niet?
Jeetje, wat ben ik blij dat jij mijn leidinggevende niet bent. Reageer ik enthousiast en toon ik ook nog belangstelling door een vraag te stellen vind jij dat het niet goed zit met mijn normen en waarden.
@enn, ja dat schrijf ik boven jouw reactie idd ook, dat ik me dat realiseer, dat ze het zeiden uit enthousiasme. alleen omdat ik dat niet gedaan zou hebben verbaasde ik me erover. Iemand gaf daar idd ook het goede voorbeeld dat het een ander ook zou kunnen kwetsen.

Nou was dat gelukkig bij mij niet zo :-)
quote:karinabos schreef op zondag 14 september 2014 14:21 Jeetje, wat ben ik blij dat jij mijn leidinggevende niet bent. Reageer ik enthousiast en toon ik ook nog belangstelling door een vraag te stellen vind jij dat het niet goed zit met mijn normen en waarden.

Hoe vaak moet ik nog aangeven dat ik het met haar niet besproken heb / ga bespreken? Ieder z'n ding denk ik dan... Ze reageerde enthousiast toen ze het zei dus in dat opzicht maakt me het ook helemaal niet uit.

Alleen ik verbaas me erover

Ik ben ook verbaasd dat eigenlijk niemand dit wel eens meegemaakt heeft, maar dat ik blijkbaar de enige ben, ongeacht het nieuws waar het om gaat
Ik vind het wel eens gek als iemand zegt 'als ik aan het praten ben, dan hou jij je mond.'
quote:nieuwsbrief schreef op 14 september 2014 @ 13:15:

[...]

Ja vreselijk. Weet jij nog een goede?

Ik begrijp gewoon niet zo goed waarom mensen niet gewoon even hun smoel kunnen houden dan? Ik ben toch aan het praten? Waarom er dan doorheen tetteren?

Je lijkt me anders nog al snel aangebrand.

En dan ook nog gaan zeiken over normen en waarden.

Over zo'n onbenulligheidje, want dat is het.

Pffffffff, jou als leidinggevende hebben, lijkt me geen pretje.
Volgende keer:

Jongens ik ben zwanger! Opgelost.
quote:pimpelmeesje67 schreef op zondag 14 september 2014 14:13 Dat je door het hier wel te schrijven minder sympathiek overkomt, interesseert je niet?

Bij jou? Nee dat denk ik niet.

Als je goed had gelezen had ik eerder ook al geschreven dat ik me niet realiseerde dat het bij haar gewoon enthousiasme was. En dat meerderen van jullie het ook zouden doen geven aan dat ik waarschijnlijk een van de weinigen ben die z'n mond zou houden haha.

En dat ik er naar haar uiteraard niet over zal beginnen want zo belangrijk is het niet. Ik verbaas me er gewoon over.
Dat mensen hun tetterende smoel moeten houden als jij aan het praten bent... dat is wel een beetje gek hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven