vervelende eigenschap mensen.
zondag 14 september 2014 om 13:11
Eergisteren op m'n werk het nieuws verteld dat ik zwanger ben.
Ik vertelde "ik heb nog wel een heel leuk nieuwtje!" En voordat ik het nieuws kon vertellen riep iemand al "oh je bent zwanger".
Zo stom vind ik dat, vorige week gebeurde het me ook al. Toch gek, het was niet dat mensen er echt op zaten te wachten ofzo. Althans, volgens mij.
Als ik zou willen dat ze zouden raden dan zou ik er wel een raadspelletje van maken toch?
Oh en vraag 2 van daarna is altijd meteen "was het gepland".
Antwoord is nu standaard "ja want anders word je niet zwanger". Alhoewel, bij viva kun je volgens mij wel met de pil zwanger worden
Hou dan gewoon je mond denk ik zo...
Nog meer mensen die dit soms vervelend vinden?
Ik vertelde "ik heb nog wel een heel leuk nieuwtje!" En voordat ik het nieuws kon vertellen riep iemand al "oh je bent zwanger".
Zo stom vind ik dat, vorige week gebeurde het me ook al. Toch gek, het was niet dat mensen er echt op zaten te wachten ofzo. Althans, volgens mij.
Als ik zou willen dat ze zouden raden dan zou ik er wel een raadspelletje van maken toch?
Oh en vraag 2 van daarna is altijd meteen "was het gepland".
Antwoord is nu standaard "ja want anders word je niet zwanger". Alhoewel, bij viva kun je volgens mij wel met de pil zwanger worden
Hou dan gewoon je mond denk ik zo...
Nog meer mensen die dit soms vervelend vinden?
zondag 14 september 2014 om 14:29
quote:dubbeltje4 schreef op zondag 14 september 2014 14:27 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="nieuwsbrief in "vervelende eigenschap mensen."" class="messagelink">nieuwsbrief schreef op 14 september 2014 @ 13:15</a>:</b>
[...]
Ja vreselijk. Weet jij nog een goede?
Ik begrijp gewoon niet zo goed waarom mensen niet gewoon even hun smoel kunnen houden dan? Ik ben toch aan het praten? Waarom er dan doorheen tetteren?</div></blockquote>
Je lijkt me anders nog al snel aangebrand.
En dan ook nog gaan zeiken over normen en waarden.
Over zo'n onbenulligheidje, want dat is het.
Pffffffff, jou als leidinggevende hebben, lijkt me geen pretje.
Nou ja, ik denk dat je er blij met mij kunt zijn als leidinggevende. Maar dat maakt natuurlijk niet uit want je kent me niet.
Maar zoals ik al 10x heb gezegd, ik begin, begon en ik zal er ook niet over beginnen en ik ben er juist gewoon heel enthousiast op ingehaakt. Alleen ik verbaas me er gewoon een beetje over
[...]
Ik begrijp gewoon niet zo goed waarom mensen niet gewoon even hun smoel kunnen houden dan? Ik ben toch aan het praten? Waarom er dan doorheen tetteren?</div></blockquote>
Je lijkt me anders nog al snel aangebrand.
En dan ook nog gaan zeiken over normen en waarden.
Over zo'n onbenulligheidje, want dat is het.
Pffffffff, jou als leidinggevende hebben, lijkt me geen pretje.
Nou ja, ik denk dat je er blij met mij kunt zijn als leidinggevende. Maar dat maakt natuurlijk niet uit want je kent me niet.
Maar zoals ik al 10x heb gezegd, ik begin, begon en ik zal er ook niet over beginnen en ik ben er juist gewoon heel enthousiast op ingehaakt. Alleen ik verbaas me er gewoon een beetje over
zondag 14 september 2014 om 14:33
zondag 14 september 2014 om 14:33
quote:nieuwsbrief schreef op 14 september 2014 @ 13:15:
[...]
Ik begrijp gewoon niet zo goed waarom mensen niet gewoon even hun smoel kunnen houden dan? Ik ben toch aan het praten? Waarom er dan doorheen tetteren?Wen er maar aan. Kinderen doen dat de hele dag. Zeer irritante eigenschap.
[...]
Ik begrijp gewoon niet zo goed waarom mensen niet gewoon even hun smoel kunnen houden dan? Ik ben toch aan het praten? Waarom er dan doorheen tetteren?Wen er maar aan. Kinderen doen dat de hele dag. Zeer irritante eigenschap.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
-Albert Einstein-
zondag 14 september 2014 om 14:34
quote:nieuwsbrief schreef op 14 september 2014 @ 13:11:
Ik vertelde "ik heb nog wel een heel leuk nieuwtje!"
Ik vind het juist een vervelende eigenschap als mensen zoiets aankondigen over iets wat uitsluitend henzelf betreft.
Want hoezo een 'heel leuk nieuwtje'? Het is alleen leuk voor jou. Meestal melden vrouwen die zwanger zijn zich vaker ziek en dan moeten zij jouw werk overnemen. Bovendien kunnen ze straks het werk doen zonder jou als je met zwangerschaps- en bevallingsverlof bent of moeten ze een nieuwe collega inwerken die jou moet vervangen. Na de bevalling kunnen ze verwachten dat je twee weken per jaar zorgverlof opneemt en dat ze dan ook je werk van je over mogen nemen. Je moet eerder naar huis, omdat je je kind op moet halen en of je collega dan even je cliënt wil overnemen. Enz. enz. Voor je collega's is het geen 'heel leuk nieuwtje'. Wel voor jou natuurlijk.
Een 'heel leuk nieuwtje' is wel een salarisverhoging voor iedereen of een bonus voor iedereen of iedereen de rest van de dag doorbetaald verlof.
Ik vertelde "ik heb nog wel een heel leuk nieuwtje!"
Ik vind het juist een vervelende eigenschap als mensen zoiets aankondigen over iets wat uitsluitend henzelf betreft.
Want hoezo een 'heel leuk nieuwtje'? Het is alleen leuk voor jou. Meestal melden vrouwen die zwanger zijn zich vaker ziek en dan moeten zij jouw werk overnemen. Bovendien kunnen ze straks het werk doen zonder jou als je met zwangerschaps- en bevallingsverlof bent of moeten ze een nieuwe collega inwerken die jou moet vervangen. Na de bevalling kunnen ze verwachten dat je twee weken per jaar zorgverlof opneemt en dat ze dan ook je werk van je over mogen nemen. Je moet eerder naar huis, omdat je je kind op moet halen en of je collega dan even je cliënt wil overnemen. Enz. enz. Voor je collega's is het geen 'heel leuk nieuwtje'. Wel voor jou natuurlijk.
Een 'heel leuk nieuwtje' is wel een salarisverhoging voor iedereen of een bonus voor iedereen of iedereen de rest van de dag doorbetaald verlof.
zondag 14 september 2014 om 14:34
quote:*Faun schreef op zondag 14 september 2014 14:31 Sta er niet te veel bij stil. Er is niets meer aan te doen en eerlijk gezegd ook irrelevant. Het zijn maar collega's. Geniet gewoon lekker van je zwangerschap
Nee is ook zo. Al vind ik m'n collega's behoorlijk belangrijk, zie ze ten slotte minimaal 4 dagen in de week
Genieten doe ik zeker, alhoewel, t liefst lig ik 24/7 te pitten maargoed, vooruit
Nee is ook zo. Al vind ik m'n collega's behoorlijk belangrijk, zie ze ten slotte minimaal 4 dagen in de week
Genieten doe ik zeker, alhoewel, t liefst lig ik 24/7 te pitten maargoed, vooruit
zondag 14 september 2014 om 14:35
quote:nieuwsbrief schreef op 14 september 2014 @ 14:33:
[...]
Ik ben niet van slag, ik dacht er later over na en ik verbaas me erover
Uit je OP: 'zo stom vind ik dat'
En later het 'smoel houden' en 'tetteren'.
Da's niet echt relaxed, en ook geen neutrale verbazing.
[...]
Ik ben niet van slag, ik dacht er later over na en ik verbaas me erover
Uit je OP: 'zo stom vind ik dat'
En later het 'smoel houden' en 'tetteren'.
Da's niet echt relaxed, en ook geen neutrale verbazing.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
zondag 14 september 2014 om 14:36
zondag 14 september 2014 om 14:37
quote:milna schreef op zondag 14 september 2014 14:34 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="nieuwsbrief in "vervelende eigenschap mensen."" class="messagelink">nieuwsbrief schreef op 14 september 2014 @ 13:11</a>:</b>
Ik vertelde "ik heb nog wel een heel leuk nieuwtje!" </div></blockquote>
Een 'heel leuk nieuwtje' is wel een salarisverhoging voor iedereen of een bonus voor iedereen of iedereen de rest van de dag doorbetaald verlof. Ik vind het altijd erg leuk en bijzonder voor iemand (ook een collega) als ze zwanger is. Maar misschien ben ik daar erg makkelijk in, voor alles is een oplossing op zakelijk gebied en gelukkig is niemand onmisbaar (ook ik niet).
Ik vertelde "ik heb nog wel een heel leuk nieuwtje!" </div></blockquote>
Een 'heel leuk nieuwtje' is wel een salarisverhoging voor iedereen of een bonus voor iedereen of iedereen de rest van de dag doorbetaald verlof. Ik vind het altijd erg leuk en bijzonder voor iemand (ook een collega) als ze zwanger is. Maar misschien ben ik daar erg makkelijk in, voor alles is een oplossing op zakelijk gebied en gelukkig is niemand onmisbaar (ook ik niet).
zondag 14 september 2014 om 14:39
Jemig, Milna. Jouw theorie of iets leuk nieuws is of niet is wel heel vergezocht. Wat had TO dan moeten zeggen? "Jongens, vervelend nieuws wat ik ben zwanger. Dus ik zal hormonaal reageren, vaker ziek zijn, klagen over te weinig slaap en misschien ga ik jullie wel tig keer vragen om iets voor me naar boven te tillen."
Een gewenste zwangerschap is gewoon altijd leuk nieuws. Het is toch niet onmogelijk om blij voor iemand te zijn, of wel?
Een gewenste zwangerschap is gewoon altijd leuk nieuws. Het is toch niet onmogelijk om blij voor iemand te zijn, of wel?
zondag 14 september 2014 om 14:44
zondag 14 september 2014 om 14:45
Veel meer heb ik inderdaad op het moment niet om over te klagen, gelukkig. Daar ben ik uiteraard zeer dankbaar voor.
Alsnog heb ik het recht om hier gewoon een topic over te openen. Zie wel nog minder boeiende topics voorbij komen hier, neem niet aan dat dat allemaal levensproblemen van de hoogste rang zijn.
Alsnog heb ik het recht om hier gewoon een topic over te openen. Zie wel nog minder boeiende topics voorbij komen hier, neem niet aan dat dat allemaal levensproblemen van de hoogste rang zijn.
zondag 14 september 2014 om 14:46
quote:bettypage schreef op zondag 14 september 2014 14:44 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="nieuwsbrief in "vervelende eigenschap mensen."" class="messagelink">nieuwsbrief schreef op 14 september 2014 @ 14:39</a>:</b>
@betty
Ik wacht in ieder geval altijd tot iemand z'n zin heeft afgemaakt, en dan gooi ik m'n bijdrage erin wanneer nodig, maar dat ben ik misschien.</div></blockquote>Maar je had je zin toch afgemaakt? Nee, ik was adem aan het halen voor de tweede helft van m'n zin
@betty
Ik wacht in ieder geval altijd tot iemand z'n zin heeft afgemaakt, en dan gooi ik m'n bijdrage erin wanneer nodig, maar dat ben ik misschien.</div></blockquote>Maar je had je zin toch afgemaakt? Nee, ik was adem aan het halen voor de tweede helft van m'n zin
zondag 14 september 2014 om 14:47
quote:NYC schreef op zondag 14 september 2014 14:46 Joh, 't is toch hartstikke begrijpelijk dat het leuker is om te zeggen: "Ik ben zwanger!!!" dan om te antwoorden 'Uh ja..." op de flapuit die geroepen heeft: "Oh, je bent zeker zwanger!"
Geen ramp van wereldformaat hoor maar ik snap TO wel. Thanks, dit was precies wat ik bedoelde.
Geen ramp van wereldformaat hoor maar ik snap TO wel. Thanks, dit was precies wat ik bedoelde.
zondag 14 september 2014 om 14:50
Geen ervaring mee maar inderdaad beetje flauw van diegene om dat te roepen, waarschijnlijk impulsieve actie zonder erbij na te denken dat het misschien écht zo was? Les voor volgende keer om het anders te brengen zodat mensen niet de kans krijgen te tetteren
Verder gefeliciteerd!
En wat veel onaardige, ongenuanceerde reacties hier, het is weer gezellig! Maar dat is des viva's geloof ik.
Verder gefeliciteerd!
En wat veel onaardige, ongenuanceerde reacties hier, het is weer gezellig! Maar dat is des viva's geloof ik.
zondag 14 september 2014 om 14:50
quote:dubbeltje4 schreef op zondag 14 september 2014 14:48 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="nieuwsbrief in "vervelende eigenschap mensen."" class="messagelink">nieuwsbrief schreef op 14 september 2014 @ 14:39</a>:</b>
@betty
Ik wacht in ieder geval altijd tot iemand z'n zin heeft afgemaakt, en dan gooi ik m'n bijdrage erin wanneer nodig, maar dat ben ik misschien.</div></blockquote>Ja hoor, jij bent fantastisch! Ik doe m'n best!
@betty
Ik wacht in ieder geval altijd tot iemand z'n zin heeft afgemaakt, en dan gooi ik m'n bijdrage erin wanneer nodig, maar dat ben ik misschien.</div></blockquote>Ja hoor, jij bent fantastisch! Ik doe m'n best!
zondag 14 september 2014 om 14:52
Als iemand tegen mij zegt dat ze nog een nieuwtje heeft interpreteer ik het vaak als een 'raad eens! Raad eens!' En dat betekent dat ik dan ga raden. En inderdaad dan zeg ik vaak 'nou je gaat trouwen en/of bent zwanger.' Nooit gedacht dat het anderen kan kwetsen/onbeleefd is. Als je zo graag wilt zeggen dat je zwanger bent dan zeg je dat toch gewoon?
We gon' boogie oogie oggi, jiggle, wiggle and dance. Like the roof on fire.
zondag 14 september 2014 om 14:53
Ik begrijp het wel. Ik erger me ook als ik iets aan het vertellen ben en iemand praat er telkens doorheen. Vind het vooral irritant als ze dan 'radend' je zinnen afmaken.
'Gisteren ben ik wezen' 'skippyballen?!' 'Uh nee, winkelen'
' vanavond eten we' 'friet?!' 'Uh nee, nasi'
Ik vind dat altijd van die dooddoeners. Alsof jouw nieuws - nadat iemand anders iets erdoorheen heeft geopperd - dan minder 'leuk' of interessant is.
'Gisteren ben ik wezen' 'skippyballen?!' 'Uh nee, winkelen'
' vanavond eten we' 'friet?!' 'Uh nee, nasi'
Ik vind dat altijd van die dooddoeners. Alsof jouw nieuws - nadat iemand anders iets erdoorheen heeft geopperd - dan minder 'leuk' of interessant is.