Geld & Recht alle pijlers

water

12-09-2014 20:16 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey ik kreeg deze maand mijn afrekening van water en was toch zeer verbaasd. We hadden voor 390 op jaarbasis. Is dit normaal? Dat is voor 2 personen in een appartement. Graag had ik wat vergelijkingsmateriaal want ben echt verbaasd.
Wij gebruiken ongeveer 70 m3 met 2 personen. Volgens mij kost dat iets van 100 euro per jaar, maar dat zou ik moeten opzoeken.

Waterschap is wel heel duur, komt van dezelfde instantie maar is een andere rekening.

Wel opvallend dat het water in Belgie zoveel duurder is. Waar zou dat aan liggen?
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Denk dat het eraan ligt dat wij geen 2 rekeningen hebben voor water.

Jullie denk ik: drinkwater en waterschap
Waterschap is inderdaad typisch Nederlands. Maar de waterschappen gaan allereerst over dijken, stuwen, gemalen, grondwaterhoogte en al dat soort dingen. Daarnaast gaan ze ook over waterkwaliteit, en uiteindelijk dus ook over waar er grondwater opgepompt kan worden. En dus heb je in veel plaatsen dezelfde club die ook het drinkwater verzorgt.

Maar om dat allemaal in 1 rekening te stoppen zou in Nederland heel vreemd zijn. De prijs van dijken heeft helemaal niets te maken met hoeveel water je verbruikt.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven