Onthoofding op straat

18-09-2014 08:01 109 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, daar gaan we weer een stapje verder. Loop je nu reeds gevaar op ontvoering en uiteindelijk onthoofding in Syrië en Irak, daar komt nu een onthoofding in een willekeurige straat in een willekeurige stad in het 'westen' bij.

In Australië is een netwerk opgerold van terreurmoslims. Men wilde de bevolking 'shockeren en mogelijk angst aanjagen' door een willekeurig persoon van straat te plukken en voor de camera te onthoofden, en daarna te wikkelen in de vlag van Islamitische Staat. Wees eerlijk, zo onwaarschijnlijk is dit niet nadat ik Engeland al een soldaat op straat werd onthoofd.

Zou als wraak dan een willekeurige moslim worden vermoord? Dat zal een gezellige toestand worden zeg.

Waar gaat dit eindigen?
quote:Noesa schreef op 18 september 2014 @ 11:49:

[...]

Dat wordt vaak beweerd. Of het waar is, is een tweede.

De moordenaar/onthoofder van James Foley bijvoorbeeld, was hoogopgeleid en liet een huis van meer dan een miljoen achter in Londen.

De 15 Nederlandse jongen die onlangs naar IS afreisde deed VWO enz. enz.

Wat mensen pas écht vatbaar maakt voor religieus extremisme, is religie.

En toch hangt 89% van de wereldbevolking in 2010 een religie aan, een aantal dat volgens wetenschappers in de komende 40 jaar waarschijnlijk tot ongeveer 91% gaat stijgen. Maar hoeveel procent van deze 89% van alle mensen op aarde zou een gewelddadige fundamentalist worden?

Je mag religie als factor natuurlijk zeker niet uitvlakken, maar het zou ook een misrekening zijn om je erop blind te staren. Net zoals armoede en onderdrukking zeker meespelende factoren zullen zijn, maar alles ook niet puur vanuit die hoek te verklaren is. Zoals inderdaad ook mooi naar voren komt uit jouw voorbeelden.
quote:amarna schreef op 18 september 2014 @ 10:41:

[...]

Hans Janmaat. Leider van de (ultra)rechtse Centrumpartij in de jaren '80.Janmaat had een vooruitziende blik maar is met name door de Staatsomroep Publieke Omroep kapot gedemoniseerd. Kijk maar eens naar deze uitzending van Het Zwarte Schaap

http://www.youtube.com/watch?v=5Jw54jZW9lE

Paul Witteman geeft toe dat Janmaat op een smerige manier onderuit gehaald werd. Als toen naar Janmaat was geluisterd, hadden we nu niet met de dreiging van islamitisch terrorisme gezeten.
quote:Calm schreef op 18 september 2014 @ 11:40:

[...]

Ik heb dus wel het partijprogramma doorgelezen, gefundeerde mening dus....

Ik werk als financieel expert in de zorg dus op dat punt weet ik heel inhoudelijk wat er wel en niet aan de hand is en met een gedegen kennis schiet je dan ook zonder problemen gaten in de redenatie van de PVV, niet dat de linkse partijen nu zo'n sterren zijn maar dat is hier niet de vraag. Andere zaken idem, er zitten punten in waarin de PVV gedeeltelijk "gelijk" heeft, voorzover je van gelijk kunt spreken. Maar dat is bij andere partijen in elk politiek spectrum ook het geval.

PVV is kampioen inspelen op het gemoed van bevolkingsgroepen, met name de bevolkingsgroepen die zich van nature "achtergesteld" voelen. Of dit nu te maken heeft met niveau, locatie of inkomen is voor een ieder verschillend.

"Slap om te roepen dat er niets uitkomt omdat alles uit de PVV hoek verworpen wordt" vind ik een zwak excuus, echt goede politici weten mensen te overtuigen van hun zaak, ongeacht of deze nu uit de PVV, CDA, VVD of welke partij ook komen.

En daar zit naar mijn mening het pijnpunt van de hele PVV. Ze hebben niet de capaciteit binnen de partij om hun standpunten op een juiste en geloofwaardige manier te uiten. Mensen met oppervlakkige kennis van zaken kun je overtuigen met een paar goed gekozen kreten maar zodra er door mensen met een diepere kennis van zaken vragen worden gesteld zwakt het al snel af en krijgen ze dus binnen politiek Den Haag niets voor elkaar.......Waarom suggereer je dan dat hij geen punten buiten vreemdelingen beleid heeft? Dat je het niet vind kloppen is iets anders maar die punten zijn er dus wel degelijk. Net als hele lagen management, teveel bureaucratie waar de handen aan het bed mee te maken krijgen en zorgbobo's die na een jaar opstappen met een paar ton maatschappelijk geld als afscheid op zak. Dat vind je niet allemaal zaken die beter en goedkoper kunnen/moeten?
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
quote:twijfelaarstertje schreef op 18 september 2014 @ 11:52:

73% van de moslims vinden jihadstrijders helden? Bron hb je daar wel van hoop ik?http://www.telegraaf.nl/b ... misbruikt_cijfers___.html

Blijkbaar is het onderzoek al een tijd geleden uitgevoerd en dus zouden de vragen en de gegeven antwoorden nu op deze manier niet meer relevant zijn... Anyway ik zie op Facebook nogal veel moslims voorbij komen die zich zo druk maken over de situatie Israel/palestina. Als ze nou ook eens zoveel aandacht besteden aan het verketteren van IS zou mijn beeld misschien al anders worden, maar helaas als ik beelden van Pownews bekijk tijdens de IS demonstratie lijkt die 73% mij vrij reëel. En dit zijn gewoon Westerse jongeren die hier opgegroeid zijn.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
quote:malu3 schreef op 18 september 2014 @ 12:00:

[...]

Janmaat had een vooruitziende blik maar is met name door de Staatsomroep Publieke Omroep kapot gedemoniseerd. Kijk maar eens naar deze uitzending van Het Zwarte Schaap

Paul Witteman geeft toe dat Janmaat op een smerige manier onderuit gehaald werd. Als toen naar Janmaat was geluisterd, hadden we nu niet met de dreiging van islamitisch terrorisme gezeten.Heb je wel eens goed naar Janmaat geluisterd? Dat was tenenkrommend. Ook als hij niet door de publiek omroep onderuit was gehaald, had een weldenkend mens nooit op hem kunnen stemmen.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

quote:julius schreef op 18 september 2014 @ 11:36:

[...]

Even voor mezelf sprekend: ik ken geen enkele groep mensen die zo openlijk racistisch is als de bejaarden. No way dat die links stemmen.

Nou ja, op de welgestelde bejaarden na, maar die hoor je dan ook niet klagen dat ze onder het sociale minimum zakken.Ik ken vooral senioren/bejaarden die altijd op hetzelfde stemmen. Gewoon omdat ze dat altijd zo gedaan hebben en villa's met een PvdA vlag in verkiezingstijd is mij ook niet wereldvreemd. Dit zijn idd de mensen die met pre pensioen zijn en hun hypotheekvrije huis in de gouden tijd gekocht hebben. Ben benieuwd hoe die straks reageren als ze eerst hun huis maar op moeten eten voor de zorg vergoed wordt. Maargoed nu gaan we wel erg afdwalen.
quote:amarna schreef op 18 september 2014 @ 11:56:

[...]

Ik ben van "geen woorden maar daden".

Met "minder minder minder" roepen en bang in een hoekje gaan zitten bereiken we niets. Ik heb al een paar keer gevraagd hier wat men voorstelt om tegen de jihaddreiging te gaan doen, maar heb er nog steeds geen antwoord op gekregen....

Nee. Als dat helder was deden we het wel.

Ik heb wel een idee wat we niet moeten doen. Namelijk het bestempelen van in ons land aanwezige moslims als ongewenst en denken in termen van wij en zij.

Ik geloof dat er meer heil te verwachten is van het omarmen van de verschillen en het uitdragen van het idee dat we samen dit land vormen.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

quote:merano schreef op 18 september 2014 @ 12:09:

[...]

Heb je wel eens goed naar Janmaat geluisterd? Dat was tenenkrommend. Ook als hij niet door de publiek omroep onderuit was gehaald, had een weldenkend mens nooit op hem kunnen stemmen.+1. Die man spoorde niet. En Wilders...tja...ik heb altijd gezegd dat hij ook goede punten heeft. Het is alleen hoe het zijn strot uitkomt. Altijd mensen onderuit halen, nooit met gedegen onderbouwingen komen.
quote:merano schreef op 18 september 2014 @ 12:15:

[...]

Ik geloof dat er meer heil te verwachten is van het omarmen van de verschillen en het uitdragen van het idee dat we samen dit land vormen.Een heel goed streven, maar heb je enig idee hoe je dat voor elkaar kunt krijgen?
quote:carrie-bradshaw schreef op 18 september 2014 @ 12:02:

[...]

Waarom suggereer je dan dat hij geen punten buiten vreemdelingen beleid heeft? Dat je het niet vind kloppen is iets anders maar die punten zijn er dus wel degelijk. Net als hele lagen management, teveel bureaucratie waar de handen aan het bed mee te maken krijgen en zorgbobo's die na een jaar opstappen met een paar ton maatschappelijk geld als afscheid op zak. Dat vind je niet allemaal zaken die beter en goedkoper kunnen/moeten?

Omdat de punten die hij buiten vreemdelingen beleid heeft populariteitskwesties zijn en een gedegen fundamentele onderbouwing missen.... Wanneer dit fundament er wel zou zijn, zou hij/de partij er niet zoveel moeite mee hebben om hun standpunten uit te dragen en concreet iets gedaan te krijgen...

Wat de zorg betreft, ook hier haal je de populariteitspunten aan, punten waarmee het makkelijk scoren is omdat het inspeelt op angsten van mensen, je past wel bij de PVV. Jij vindt die managementlagen overbodig en vindt dat meer handen aan het bed de oplossing zou moeten zijn. Maar de handen aan het bed kunnen in hun eentje geen organisatie draaiende houden, hebben geen idee hoe je een financiering voor elkaar krijgt met een bank, weten niet hoe je en wat voor afspraken je moet maken met zorgkantoren en gemeenten voor bekostiging etc..... Dat weten die managementlagen weer wel, en die "bobo" heeft waarschijnlijk meer extra gelden binnengehaald middels extra subsidies etc dan hij/zij kost. Uitzonderingen daar gelaten want in alle beroepslagen zijn er mensen die niet functioneren....
quote:Noesa schreef op 18 september 2014 @ 10:55:

[...]

(En vergeet Ayaan Hirsi Ali niet.)

Een probleem kun je pas oplossen als je erkent dat er een probleem ís. Dus ja, dat zou een prima begin zijn!

Hoewel ik vrees dat het te laat is.

.In een aflevering van Eenvandaag kwam de moeder van het meisje dat nu Aisha heet aan het woord.8 maanden geleden naar Syrie vertrokken.Staat had haar paspoort ingenomen maar een advocaat zei dat in Nederland verplicht is een ID bewijs bij je te hebben.Aisha kreeg haar ID bewijs en is gelijk naar Syrie vertrokken.De moeder waarschuwde de staat dat steeds meer 18/19 jarige dochters vertrokken naar Syrie en wat ging men daaraan doen???
quote:merano schreef op 18 september 2014 @ 12:15:

[...]

Nee. Als dat helder was deden we het wel.

Ik heb wel een idee wat we niet moeten doen. Namelijk het bestempelen van in ons land aanwezige moslims als ongewenst en denken in termen van wij en zij.

Ik geloof dat er meer heil te verwachten is van het omarmen van de verschillen en het uitdragen van het idee dat we samen dit land vormen.

Het denken in wij en zij doen moslims zelf. Dan kan jij in al je goedheid dat wel weigeren te doen, maar drie keer raden wie er dan uiteindelijk aan het kortste eind trekt.

Tolerantie is een groot goed, maar tolerantie jegens intoleranten is niet bepaald verstandig te noemen.

Zoals moslims tekeer gaan tegen islamofobie, maar vervolgens geen enkel probleem hebben met homofobie. Die moet je gewoon helemaal niet serieus nemen. Geen vinger geven, want ze pakken je hand en hakken hem er nog voor je af ook als je niet uitkijkt.

En nee, dat geldt uiteraard niet voor ALLE moslims. Het onderscheid is echter nogal lastig te maken helaas.

[...]

Janmaat had een vooruitziende blik maar is met name door de Staatsomroep Publieke Omroep kapot gedemoniseerd. Kijk maar eens naar deze uitzending van Het Zwarte Schaap

Paul Witteman geeft toe dat Janmaat op een smerige manier onderuit gehaald werd. Als toen naar Janmaat was geluisterd, hadden we nu niet met de dreiging van islamitisch terrorisme gezeten.Dit dus, helemaal mee eens.
En ze rukken op.

http://www.ad.nl/ad/nl/10 ... ij-grens-Turkije-in.dhtml
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:julius schreef op 18 september 2014 @ 11:36:

[...]

Even voor mezelf sprekend: ik ken geen enkele groep mensen die zo openlijk racistisch is als de bejaarden. No way dat die links stemmen.

Nou ja, op de welgestelde bejaarden na, maar die hoor je dan ook niet klagen dat ze onder het sociale minimum zakken."Bejaarden" zijn ook geen groep die je allemaal over een kam kunt scheren hoor. Oftewel: Dé bejaarde bestaat niet

[...]

Paul Witteman geeft toe dat Janmaat op een smerige manier onderuit gehaald werd. Als toen naar Janmaat was geluisterd, hadden we nu niet met de dreiging van islamitisch terrorisme gezeten.quote:_isis_ schreef op 18 september 2014 @ 12:51:

[...]

Dit dus, helemaal mee eens.

Uit het verkiezingsprogramma van de CD 1998 copy paste inclusief spelfout:

De kern van het CD programma is samengevat in onderstaand 10 punten program.

Ons 10 punten programma:

1. Grote Nederlandese gezinnen

2. Benzine F 1.50 per liter

3. Bescherming buurtwinkels

4. Gasprijzen gelijk aan exportprijs

5. Sterk verhogen A.O.W.

6. Invoeren doodstraf

7. Verbeteren rioleringen

8. Vuurwapens legaal onder de toonbank

9. Remigratie minderheden uit ontwikkelingshulp

10. Stop vreemdelingen stroom

Zo'n partij kun je toch onmogelijk serieus nemen?

[...]

Paul Witteman geeft toe dat Janmaat op een smerige manier onderuit gehaald werd. Als toen naar Janmaat was geluisterd, hadden we nu niet met de dreiging van islamitisch terrorisme gezeten.

We zitten niet met dreiging van Islamitisch terrorisme en het enige dat Paul Witteman zegt is dat een boycot niet goed was, omdat de vrijheid van meningsuiting belangrijker is dan de politieke correctheid die er in die tijden (we hebben het over eind jaren 80 begin jaren 90) nog heerste. Hoe abject en idioot de opvattingen van Janmaat ook waren, met het inzicht van vandaag zegt Witteman dat die ook gewoon belicht hadden moeten worden. De tijden van politiek correcte media liggen al een hele tijd achter ons, Fortuyn was zelfs een media lieveling , ook al zette hij zich zelf altijd af tegen de media uit electorale overwegingen, maar iedereen wist toen : Fortuyn in de uitzending betekend dubbele kijkcijfers.

Hetzelfde geldt ook voor Wilders , die krijgt zóveel aandacht met de meest onzinnige voorstellen (daarom doet hij ze ook) dat er zo nu en dan weleens binnen de media gezegd word , kan het inmiddels niet een onsje minder met Wilders en de PVV.
quote:merano schreef op 18 september 2014 @ 13:29:

[...]

Uit het verkiezingsprogramma van de CD 1998 copy paste:

Ons 10 punten programma:

2. Benzine F 1.50 per liter

3. Bescherming buurtwinkels

4. Gasprijzen gelijk aan exportprijs

5. Sterk verhogen A.O.W.

6. Invoeren doodstraf

7. Verbeteren rioleringen

8. Vuurwapens legaal onder de toonbank

Zo'n partij kun je toch onmogelijk serieus nemen?Inderdaad , het is ongeveer het ''verkiezingsprogramma'' van ISIS maar dan van de andere kant. Was dit uit Islamistische hoek gekomen , hadden mensen er schande van gesproken en gezegd dat het een sharia partij was.
quote:ElleMichelle schreef op 18 september 2014 @ 12:32:

[...]

In een aflevering van Eenvandaag kwam de moeder van het meisje dat nu Aisha heet aan het woord.8 maanden geleden naar Syrie vertrokken.Staat had haar paspoort ingenomen maar een advocaat zei dat in Nederland verplicht is een ID bewijs bij je te hebben.Aisha kreeg haar ID bewijs en is gelijk naar Syrie vertrokken.De moeder waarschuwde de staat dat steeds meer 18/19 jarige dochters vertrokken naar Syrie en wat ging men daaraan doen???

Ik heb de desbetreffende reportage gezien EM.

Wat kàn de gemeenschap hier aan doen?
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
En 15 en 16 jaar kan ook al.

http://www.ad.nl/ad/nl/10 ... nglevend-en-zwanger.dhtml
quote:merano schreef op 18 september 2014 @ 13:29:

[...]

[...]

Uit het verkiezingsprogramma van de CD 1998 copy paste inclusief spelfout:

Ons 10 punten programma:

Staat nog steeds in het programma van de SGP en CU. Is dat zo fout?

quote:2. Benzine F 1.50 per liter

O die goede oude tijd. Streven naar een lagere benzineprijs mag niet? ook niet nu blijkt dat de accijnsverhoging van 1 januari 2014 heeft gezorgd voor MINDER accijnsopbrengsten, omdat men in het buitenland gaat tanken?

quote:3. Bescherming buurtwinkels

Wat is hier zo vreselijk fout aan? Toen waren de binnensteden nog gezellig en vol variatie; tegenwoordig vind je overal dezelfde winkelketens. Had de CD toch goed gezien nietwaar?

quote:4. Gasprijzen gelijk aan exportprijs

Het is toch ook van de gekke dat Nederland gas exporteert voor een veel lagere prijs als haar eigen burgers ervoor moeten betalen?

quote:5. Sterk verhogen A.O.W.

Nog zo'n voorbeeld van de walgelijkheid van de CD. Meer geld voor ouderen, hoe durf je het voor te stellen.

quote:6. Invoeren doodstraf

Hier kan je voor of tegen zijn. De CD was voor. Dat mag.

quote:7. Verbeteren rioleringen

Gadverdamme. Een betere riolering? Wat een racisten!

quote:8. Vuurwapens legaal onder de toonbank

In de praktijk is dit ingevoerd. Of is het juweliersechtpaar uit Deurne al opgepakt en veroordeeld?

quote:

Je zou kunnen beargumenteren dat als dit toen was ingevoerd, Nederland nu minder problemen had gehad met integratie e.d.

quote:Zo'n partij kun je toch onmogelijk serieus nemen?Hmmm. Ik snap je punt niet zo goed geloof ik.
Nieuwste ISIS video gezien?

Gelukkig geen bloederige taferelen dit keer, maar een gevangen genomen journalist die zittend achter een tafel beweert dat de media liegt en dingen verdraait en dat ieder verhaal twee kanten heeft. Hij kondigt een serie van video's aan die dat de komende tijd moet gaan bewijzen: 'You may be surprised at what you learn.'

Of hij nou met de dood wordt bedreigd of lijdt aan het stockholmsyndroom, een ding moet je ISIS toch wel nageven: ze weten hoe je campagne voert. Bizar, dit.

Hier is de video:

https://www.youtube.com/watch?v=gI3eWXYC2UU
Ja en zijn naam is Cantlie (can't lie), zou hij om zijn naam gekozen zijn voor het filmpje??
Here I am - now what are your other two wishes...
Bizar dit allemaal. Je merkt echt goed dat we in een digitaal tijdperk leven. Terroristen die filmpjes plaatsen, twitteren etc. Beangstigend want zo bereiken ze een grote groep mensen en symphathisanten.
quote:ShamRock schreef op 18 september 2014 @ 17:28:

Ja en zijn naam is Cantlie (can't lie), zou hij om zijn naam gekozen zijn voor het filmpje??

Wie weet. Ik heb echt geen flauw idee wat ik hiervan moet denken.

Misschien gaan ze iets zeggen over de gifgasaanval in Syrie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven