Amsterdam

21-09-2014 13:02 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat jullie zo geweldig goed zijn in mijn reistopics, nog een meedenkpuzzel

Ik vertrek binnenkort naar Amsterdam met mijn hoogbejaarde opa. Ik heb nog 3 dagdelen over om in te vullen. Nu zie ik op tripavdvisor veel grote dingen, zoals allerlei musea, maar wat zijn nu de leuke kleinere dingen? Zijn bijvoorbeeld de 9 straatjes leuk? Zijn er mooie uitkijkpunten? Wat is een mooie kerk om te bezoeken?

Kortom: waar zit het kleine plezier van Amsterdam?
Of andere muziek natuurlijk?
Mijn opa is een echte metal head.

Nee, grapje

Hij is erg van de klassieke muziek, maar wij kunnen alleen overdag.
grote tip: koffie met taart in de hortus botanicus (doe ik vaak met mijn oma, vindt ze geweldig). Is vlakbij de portugese synagoge (echt fanstastisch om te bezoeken) en de Hermitage.

Je kan daar trouwens ook goed lunchen in de Hortus.
Eten bij moeders, vlakbij de marnixstraat
Eigenlijk is mijn conclusie dat ik geen drol van Amsterdam weet

Ik weet niet eens in welke straten je moet zijn om wat leuks aan gebouwen te kunnen zien
Oe! Hortus botanicus klinkt goed!

Portugese synagoge lijkt me ook leuk, maar ik ben verplicht een kaartje voor heel Joods Amsterdam te kopen als ik daar in wil, dat vind ik niet zo nodig. Dus die valt helaas af.
Koninklijk Paleis, klein en leuk. Even op de site kijken wanneer ze open zijn.

Hortus, incl theedrinken
Je bent zelf een theepot
Eens per maand is er op woensdag een gratis lunchconcert in Het Concertgebouw. Verder zijn er in de middag ook diverse concertjes op diverse locaties maar ik weet niet op welke dag jullie gaan. Bijv. op aub.nl kun je kijken wat er die dag allemaal is.

Ik weet niet of hij van architectuur en water houdt, maar rondlopen op het Oosterdokseiland is leuk. De bibliotheek daar ziet er prachtig uit, lekker hoog, met relaxte zitjes vanwaar je mooi uitzicht over de stad hebt. Ook zit er in de hoogte een La Place in die bieb.

Naast de bieb is het conservatorium. Ook daar worden gratis korte optredens door studenten verzorgd maar ik weet even niet of dat tegenwoordig ook nog in de middag is.
Als hij nog een beetje mobiel is: met bus 30 naar Ransdorp, daar de toren beklimmen en een geweldig uitzicht hebben naar Amsterdam en Noord. Er staan borden boven met wat je ziet. Wel doen met helder weer dus.
Je bent zelf een theepot
Opa is in de 90 en eenbeetje dement aan het worden toch? Herinner me dat je eerder over hem schreef.
Klopt Erizo

Vandaar kleinschalig en niet te lang.

Ik vond het Willet Holthuysenmuseum, ik denk dat hij dat erg leuk vindt.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 21 september 2014 @ 13:59:

Mijn opa is een echte metal head.

Nee, grapje

Hij is erg van de klassieke muziek, maar wij kunnen alleen overdag.Zondagochtendconcert dan?

http://www.concertgebouw.nl/hetzondagochtendconcert
Wij zijn er niet op zondag, anders waren we zeker gegaan copacabana.
Voor mooi uitzicht kun je naar het cafe op de 11e verdieping op het dak van het DoubleTree hotel naast Centraal Station (2 minuutjes lopen). Je neemt gewoon de lift naar die SkyLounge bar. De koffie is duur, maar ik kreeg laatst wel een gratis refill voor mijn koffie verkeerd. Dus dan valt het wel weer mee.

Super uitzicht bijna alle kanten op, maar vooral over het oudste deel van de stad. Binnen of buiten zitten.
Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?
Leuk, ik ben er helemaal uit!

Alleen nog een restaurant in de stad, maar dat is altijd heel erg moeilijk
O, jammer. Bij het concertgebouw zijn ook gratis lunchconcerten op woensdag of dinsdag.

http://www.concertgebouw. ... D50291%2Fvan%3D24-09-2014
Anne Frank huis? Tropen museum? Madame Toussoud?
Woh, dat ging snel! Haha. Mijn tip over DoubleTree gezien?

Voor eten: ik vind 't Gasthuys altijd prettig, goedkoop, gevarieerd. Maar het ligt er natuurlijk wel aan waar je bent!
Ja, gezien! Hij zit erbij

't Gasthuys ga ik even bekijken.
Waar is de keuze op gevallen, Bootje?
Oh trouwens ik zag dat iemand anders 'Moeders' aanraadde, dat is ook erg leuk! De wanden hangen vol met foto's van moeders. Traditioneel Nederlands eten.
Rookt je opa?

Dan raad ik je Hajenius aan met een een leuke rookruimte. Prins bernard rookte daar ook altijd zijn sigaartjes. En kan dit lekker zitten.

http://www.hajenius.com/
Oh ja, en als iets een beetje uit de richting is, kun je best even met een taxi toch...

Installeer de Uber app en bestel makkelijk een taxi waar je op dat moment bent.
quote:occio schreef op 21 september 2014 @ 14:57:

Rookt je opa?

Dan raad ik je Hajenius aan met een een leuke rookruimte. Prins bernard rookte daar ook altijd zijn sigaartjes. En kan dit lekker zitten.

http://www.hajenius.com/Dat is leuk! Mits je opa sigaren rookt. Ik zou ook met het pontje naar noord gaan. Koffiedrinken bij Smits koffiehuis bij het CS is ook leuk.
Maison de Bonneterie? Weg?

Ach nee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven