Hoe stop je dit?
vrijdag 26 september 2014 om 13:48
Weer een filmpje over een kind die getrapt en geschopt wordt. En weer doet niemand iets. Ja het zijn allemaal kinderen,pubers. Maar moet je die dan ook niet aanpakken? Al is het maar even op het matje roepen?
Ik vind het zo zielig, echt zo zielig, voor die jongen die telkens roept ïk heb niks gedaan". Zijn die omstanders nu echt zo harteloos?
Misschien omdat het dingen uit mijn eigen jeugd opwekt, maar ik wou het gewoon even kwijt dat ik het zo triest vindt.
http://www.dichtbij.nl/br ... -doen-aangifte-video.aspx
Ik vind het zo zielig, echt zo zielig, voor die jongen die telkens roept ïk heb niks gedaan". Zijn die omstanders nu echt zo harteloos?
Misschien omdat het dingen uit mijn eigen jeugd opwekt, maar ik wou het gewoon even kwijt dat ik het zo triest vindt.
http://www.dichtbij.nl/br ... -doen-aangifte-video.aspx
maandag 29 september 2014 om 08:11
quote:muurbloempje66 schreef op 26 september 2014 @ 14:22:
[...]
Puff. Eigenlijk ook de reden dat ik niet meer ga reageren op viva. Ik merk dat ik daar te gevoelig voor ben.
Dan hoop ik dat je niet verdwijnt naar Fok! waar de reacties tien keer harder zijn en je als je emotie toont nog verder de grond wordt ingetrapt.
Edit; Ik vind Fok! een heerlijk forum
[...]
Puff. Eigenlijk ook de reden dat ik niet meer ga reageren op viva. Ik merk dat ik daar te gevoelig voor ben.
Dan hoop ik dat je niet verdwijnt naar Fok! waar de reacties tien keer harder zijn en je als je emotie toont nog verder de grond wordt ingetrapt.
Edit; Ik vind Fok! een heerlijk forum
maandag 29 september 2014 om 13:26
Ik ben dus iemand(1.58m) die dus ingrijpt in dit soort gevallen. Mijn man het tegenovergestelde, die wacht meestal effe.
Zoals ik al eerder zei, het maakt me niet uit of het filmpje wordt bekeken of niet, het gaat om de daad. Iemand wordt mishandeld. Net als dat 15 jarig meisje, waar volgens mij 500 reacties op zijn gekomen.
Het gaat mij erom hoe je zoiets kunt voorkomen, als dat al mogelijk is.
Je zou bijvoorbeeld ook het slachtoffer kunnen aanpakken, in de vorm van weerbaarheidstraining of zelfverdediging.
Ik heb zelf ook drie kinderen en ik maak me weleens zorgen over al die toestanden op scholen/vrije tijd.
Zouden die ouders van deze jongen weten wat hij meemaakt allemaal op school?
Zoals ik al eerder zei, het maakt me niet uit of het filmpje wordt bekeken of niet, het gaat om de daad. Iemand wordt mishandeld. Net als dat 15 jarig meisje, waar volgens mij 500 reacties op zijn gekomen.
Het gaat mij erom hoe je zoiets kunt voorkomen, als dat al mogelijk is.
Je zou bijvoorbeeld ook het slachtoffer kunnen aanpakken, in de vorm van weerbaarheidstraining of zelfverdediging.
Ik heb zelf ook drie kinderen en ik maak me weleens zorgen over al die toestanden op scholen/vrije tijd.
Zouden die ouders van deze jongen weten wat hij meemaakt allemaal op school?