Nare herrinering

01-10-2014 00:59 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kan niet slapen..

Zat een paar uur geleden op Facebook te Scollen toen ik ineens een naam zag opduiken (getagd) in een post met foto (broer zussen dag)

De gene van die post had haar broer getagd , oude buren van mij.

Haar broer heeft mij misbruikt toen ik 7:8 jr oud was. Hij was 16-18 jr toen

Zo dom als ik was klikte ik op zijn naam en zag foto's van hem van nu en vroeger

Ben nu van slag, als ik zijn foto's zie denk ik vieze smeerlap ..

Waarom ik zijn zusje (en broertje) wel op fb heb vraag ik mij nu af.. Ik denk om mijzelf wijste maken dat het "klaar" is.. Zij hebben mij tenslotte biets gedaan en zie ze ook weleens in de stad

Ben hem toen ik een jaar of 11 was (toen al verhuist) nog een x gezien in de supermarkt van de oude buurt.. Ik rende weg toen hij mij zag en hoi zei.. Paar jaar terug hem nog een x gezien toen mij broer toevallig tegen hem moest voetballen .. Hij keek mij toen biet aan maar hoorde kater van mijn broer dat hij dacht dat ik dood was.. Raar verhaal maar dat had zijn (labiele) moeder hem verteld.. Mijn moeder was toen al overleden dus weet biet waarom ze dat heeft gezegd..broer weet hier trouwens biets van anders had hij hem afgemaakt en mijn moeder heeft dit ook nooit geweten

Maar goed ik weet niet waarom ik dit allemaal schrijf maar er komen allemaal herinneringen naar boven.. Ik zou hem zo graag willen confronteren met wat hij heeft gedaan maar ben bang dat ik mijzelf voor schut zet, dat hij het ontkent of niet meer weet en dat ik het dan helemaal niet kan laten.

Misschien zegt hij wel dat ik het zelf wou want zoals ik mij kan herinneren heb ik nooit gezegd dat ik iets niet wou.. Ik vond hem namelijk stoer en lief en hij wou altijd dat ik bij hem in bed sliep dus en dat deed ik dus misschien is het ook wel mijn eigen schuld .

Ik weet het niet. Ik denk niet meer vaak aan die tijd maar afentoe dan als ik dat wel doe dan voel ik me zo'n vies stom mens
Sorry voor de vele fouten, kan niet goed terug kijken en veranderen op mobiel en typte het verhaal snel, heb al weleens vaker iets willen posten over dit maar verwijderde het steeds weer allemaal
Wat moet jij je naar voelen.

Maak jezelf niet wijs dat het je eigen schuld is. Alleen hij zat fout hierin, je was nog een kind.

Ik snap dat hem uit woede hiermee wil confronteren, maar ik weet niet of dat de oplossing is. Of dat je genoegdoening zal geven.

In eerste instantie gaat het nu om jou. Dat je hier last van hebt en dat de herinneringen naar boven komen is niet raar, dat ligt ook niet aan jou. Heb je hier weleens met iemand over gepraat?
Hij wist dat hij fout zat.

Zelfs al zei je geen nee, is hij alsnog hartstikke fout geweest.

Verwijder hem en misschien ook haar, ligt aan de band, van facebook. Dan heb je de confrontatie op deze manier in ieder geval niet meer. Sterkte
Volgens mij het klassieke patroon van sexueel misbruik...negeren..ontkrachten en dan jaren later speelt het op en merk je dat het je meer gedaan heeft dan je jezelf toegestaan heb om te voelen.

Dat het wellicht zelfs je algehele kijk op het leven, op mannen en op je relaties heeft doen veranderen.

Dat je altijd stoer met sexpraatjes om ging wellicht sexueel wat on geremder gedrag vertoont heb..Om dat je dacht dat dat zo hoort om aardig gevonden te worden.

Herken je iets hier van ?

En dan het gevoel van schaamte.Zo dat je er liever niet aan denkt of er over praat.Om dat het je onschuld beschadigd heeft.

Omdat het ervoor zorgt dat je je vies voelt , minder waard dan een ander net meisje.

Het is niet normaal dat zo n piepjong meisje een sexgerichte omgang heeft met een oudere jongen.Op die jonge leeftijd weet je niet eens wat sex is laat staan hoe je er mee om moet gaan.

En dan wil je best eens boos worden....maar ja...hij was ook nog een kind ?Toch?

Zo voel ik dat maar feit is dat er iemand gebruik van je kinderlijke onschuld gemaakt heeft.Iemand die heel goed wist waar hij mee bezig was.

Ik weet ook niet hoe je ermee om moet gaan.Praat er met iemand over ?

Succes met het verwerken .
Nee heb hier eigelijk nooit echt overgepraat. Zijn mensen die weten dat er iets gebeurd is maar niet hoe en wat,

Misschien moet ik zijn zus en broertje idd verwijderen maar dan geef ik toe voor mijn gevoel en dalijk vragen ze waarom ik dat heb gedaan

Herken inderdaad veel dingen in de laatste post, voordat ik mij vriend kreeg was ik 1 en al los

Maar ook de opmerking van hij was ook nog maar een kind speelt de hele tijd in mijn hoofd

Hij zat in zijn puberteit, hormonen.. Moest het kwijt.. Van dat soort dingen. Alsof ik het goed probeer te praten voor hem, en ook andere dingen herken ik

Weet dat hem confronteren uit woede geen oplossing zal zijn, maar wil hem laten weten dat ik het niet vergeten ben. Ik weet niet waarom ik dat wil, misschien zodat hij weet dat hij hier iemands leven mee heeft veranderd

Zit dan al helemaal te denken wat ik zal zeggen, een opmerking als"jij sliep toch boven in het stapelbed" slaat nergens op maar goed
Klopt..zijn kant heeft ook een verhaal .Maar Feit is dat hij aan zich zelf dacht en niet aan jou .

Schrijf het verhaal op in welke vorm dan ook...dagboek...verhaaltje aan jezelf aan hem?

Niet opsturen maar over nadenken , je komt er nu pas mee het accepteren heeft tijd nodig .

Ook het zien te plaatsen van nare ervaringen in het juiste perspectief heeft tijd nodig.

Nu lijken de emoties te overheersen.Als dat wat gekalmeerd is dan kun je er wellicht helder over nadenken wat je het beste lijkt.

Je vriend vertellen of juist niet?Vragen wat je vriendin er van vind ?

Ten minste dat lijkt mij een goed idee.
Het is ook niet zo fijn dat hij de kans kreeg om dit met jou te doen.

Beter kunnen een jongen en een meisje niet samen een kamer delen.

Maar dat is een ander deel van het verhaal.

Het deel van jullie ouders zou ik zeggen .

Die horen goed op hun kinderen te letten.

Zeker op een jonge jongen in zijn opbloeiende sexuele jaren.

Het is niet onmogelijk dat hij zich er ook voor schaamt .

Maar het kan ook dat hij er een andere verklaring aan geeft.

Dat het fijn was voor jullie allebei ofzo .Dat weet je nooit.

Tenzij je er met hem over wil praten.Maar wil je dat ?

Ik zou daar voor mijzelf geen passend antwoord op kunnen geven.
Wat erg. Kun je niet alsnog aangifte doen?
Misbruikt als kind, het effect er van op jou als volwassene

Kun je niet meeschrijven op het topic van Eleonora, daar vind je lotgenoten.
Dank voor de reacties, misschien idd toch maar meeschrijven in het topic
quote:goededag schreef op 01 oktober 2014 @ 01:47:

Het is ook niet zo fijn dat hij de kans kreeg om dit met jou te doen.

Beter kunnen een jongen en een meisje niet samen een kamer delen.

Maar dat is een ander deel van het verhaal.

Het deel van jullie ouders zou ik zeggen .

Die horen goed op hun kinderen te letten.

Zeker op een jonge jongen in zijn opbloeiende sexuele jaren.

Het is niet onmogelijk dat hij zich er ook voor schaamt .

Maar het kan ook dat hij er een andere verklaring aan geeft.

Dat het fijn was voor jullie allebei ofzo .Dat weet je nooit.

Tenzij je er met hem over wil praten.Maar wil je dat ?

Ik zou daar voor mijzelf geen passend antwoord op kunnen geven.

Goeie posting.

Kan dat hij zich inderdaad ook zaken kan herinneren waar hij zich nu misschien voor schaamt. Neemt overigens niet weg dat hij de dader is en jij het slachtoffer. Hij zat fout, heel erg fout. Niet jij. Je was een kind. En de ouders van beide kanten, dus zowel zijn ouders als de jouwe waren net zo fout als dat hij was. Wie laat nu een jong kind op een zelfde kamer slapen als de puberende buurjongen?!

Ik zou alle contacten op Facebook verwijderen die ervoor kunnen zorgen dat je onverwacht met hem geconfronteerd wordt.

Als je je sterk genoeg voelt zou je wel contact met hem kunnen zoeken en kijken of er een gesprek kan plaatsvinden, eventueel met iemand erbij. Misschien zit hij er ook wel heel erg mee. Hij was ook nog kind. Wel een stuk ouder maar nog steeds kind. Desondanks niet minder fout, maar zou kunnen dat hij zich nu pas realiseert wat hij bij jou heeft aangericht.

Als je je niet sterk genoeg voelt voor een gesprek, wat ik mij goed voor kan stellen want het is nogal wat, dan zou ik hulp zoeken om het op een andere manier te verwerken, zoals met een psycholoog.

Wat je ook besluit om wel of niet te doen, onthoudt dat jij er niets aan kon doen. Jij was het slachtoffer en dit had nooit mogen gebeuren.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
Dank voor de reactie

De opmerkingen over dat ze ons Bij elkaar lieten slapen snap ik

Maar hij sliep met z'n jongere broertje en zusje op de kamer en ik sliep dan vaak bij 1 van hun 2 in bed, hij (maakte mij wakker) vroeg als zij sliepen of ik dan bij hem kwam liggen en volgens mij werd ik ook nooit wakker in zijn bed de volgende ochtend
Lieverd er is geen excuus voor wat hij gedaan heeft!

En jij hebt geen schuld echt niet!

Je was nog zo jong, je durfde niks te zeggen.
quote:titato schreef op 01 oktober 2014 @ 09:05:

Dank voor de reactie

De opmerkingen over dat ze ons Bij elkaar lieten slapen snap ik

Maar hij sliep met z'n jongere broertje en zusje op de kamer en ik sliep dan vaak bij 1 van hun 2 in bed, hij (maakte mij wakker) vroeg als zij sliepen of ik dan bij hem kwam liggen en volgens mij werd ik ook nooit wakker in zijn bed de volgende ochtendGrote kans dat hij zijn broertje of zusje ook misbruikt heeft, zoiets komt meestal niet uit de lucht vallen.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven