venlafaxine
vrijdag 3 oktober 2014 om 05:33
Wat een heftig medicijn is dat zeg. Ben er nu 3 wkn mee begonnen, maar nog steeds enorm last van de bijwerkingen, bij 37,5 mg al en nu opgehoogd naar 75 mg. De afgelopen dgn leek het wel te gaan, een beetje wazig gevoel, misselijk en het gevoel van stroom door mijn lijf. Maar afgelopen nacht heb ik niet geslapen, ik ben enorm moe, maar klaarwakker, draaierig, misselijk, hoofdpijn en het gevoel van stroom dood mijn lijf) Ik ben nu wakker vanaf donderdagmorgen 6.30 en moet zo werken van 9.15-21.15 geen idee hoe ik dat ga volhouden (zaterdag en zondag ook dus geen rust dit weekend) ik hoop ook dat de medicijnen snel aanslaan, ik voel mij zo gespannen, en onrustig, denk hele rare dingen. Dat het wat afvlakt ervaar ik wel al
vrijdag 3 oktober 2014 om 07:45
Ach, wat een bijwerkingen heb je zeg.
Heb je al contact met de huisarts gehad hierover? Het is wel normaal dat je eraan moet wennen natuurlijk, het is geen kattenpies dat spul. Maar 12 uur werken nu, dat zal wel lastig gaan ben ik bang.
Die misselijkheid en draaierigheid zijn wel normaal, maar ik kon er toentertijd niet mee werken. Wat voor werk doe je? Is het wel vertrouwd om te gaan?
Heb je al contact met de huisarts gehad hierover? Het is wel normaal dat je eraan moet wennen natuurlijk, het is geen kattenpies dat spul. Maar 12 uur werken nu, dat zal wel lastig gaan ben ik bang.
Die misselijkheid en draaierigheid zijn wel normaal, maar ik kon er toentertijd niet mee werken. Wat voor werk doe je? Is het wel vertrouwd om te gaan?
vrijdag 3 oktober 2014 om 08:10
Bij mij werden de klachten door de fenlafaxine alleen maar erger. Ben er toen ook mee gestopt en heb laten weten dat spul nooit weer te willen. Was wel ellendig want toen moest ik natuurlijk eerst weer afbouwen, en een nieuw middel opbouwen.
Maar ik was nog nooit in mijn leven zo ziek geweest.
Maar ik was nog nooit in mijn leven zo ziek geweest.
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
vrijdag 3 oktober 2014 om 09:03
Ik gebruik het nu een maand of 5. De bijwerkingen die je hebt zijn volgens mij normaal in het begin, tenminste ik had ze ook (vooral dat niet slapen). Ik kreeg overigens wel oxazepam erbij voor als de bijwerkingen te heftig waren.
Na 3 weken werden bij mij de bijwerkingen langzaam minder en nu heb ik daar geen last meer van.
Probeer rustig aan te doen en misschien moet je een dagje vrij nemen van je werk, het is niet niks tenslotte.
Sterkte!
PS als je het niet vertrouwt moet je de arts bellen die het middel voorschrijft.
Na 3 weken werden bij mij de bijwerkingen langzaam minder en nu heb ik daar geen last meer van.
Probeer rustig aan te doen en misschien moet je een dagje vrij nemen van je werk, het is niet niks tenslotte.
Sterkte!
PS als je het niet vertrouwt moet je de arts bellen die het middel voorschrijft.
vrijdag 3 oktober 2014 om 09:33
Ik gebruik het middel zo'n 15 jaar nu.In de eerste 4 weken was ik ook behoorlijk ziek maar daarna ging het steeds een stukje beter.Hiervoor had ik al aardig wat soorten antidepressiva gebruikt die niet aansloegen of waar ik ziek van werd.Heb zelfs gehad dat ik van het middel Zoloft een zelfmoordpoging heb gedaan...begon psychotisch te worden.Bleek dat ik het medicijn niet tegelijkertijd mocht gebruiken met de andere medicijnen. Let goed op of je niet psychotisch wordt.Sommige medicijnen passen niet altijd bij je. Als het echt niet beter gaat dan zou ik weer aan de bel hangen bij jouw behandelaar. Er zijn vele soorten dus kan je altijd wisselen.
Sterkte ermee
Sterkte ermee
vrijdag 3 oktober 2014 om 19:35
Dat middel heb ik lang geleden ook gebruikt. Wat een hel ! Ik had nachtmerries heel verschrikkelijk. Elke nacht werd ik door een ander vermoord. En oorsuizen en zweten en je zo raar voelen , brainzapps.
Toen overgegaan op efexor is hier ook een topic van.
En nu al jaren niks meer gelukkig, hopelijk kom jij ook op dat punt ooit.
Sterkte hoor !!
Sterkte hoor !!
donderdag 9 oktober 2014 om 17:18
Ik zit in de ophoging van het medicijn. Heb lange tijd 150 mg geslikt en vorig jaar afgebouwd naar 75. Niet handig, want de paniek kwam terug.
Eind september weer opgehoogd. Eerste 2 weken met 37,5 erbij en nu met 75 erbij. Dus in totaal weer 150 mg. Dat is nu dag 2. En ik merk de bijwerkingen sterk.
Toename van angst, moeilijk slapen, kokhalzen en kramp kaken.
We moeten volhouden, want het gaat ons wel helpen. Zeker weten.
Heb je pammetjes erbij gekregen?
Eind september weer opgehoogd. Eerste 2 weken met 37,5 erbij en nu met 75 erbij. Dus in totaal weer 150 mg. Dat is nu dag 2. En ik merk de bijwerkingen sterk.
Toename van angst, moeilijk slapen, kokhalzen en kramp kaken.
We moeten volhouden, want het gaat ons wel helpen. Zeker weten.
Heb je pammetjes erbij gekregen?
vrijdag 10 oktober 2014 om 08:07
Ik slik het inmiddels al maanden. Begon met 75mg maar redelijk snel werd dat verhoogd naar 150. Ik heb ook wel last gehad van bijwerkingen, duizeligheid, vieze metalige smaak in mijn mond waardoor ik een tijdje weinig at, slapen deed ik niet en paniekaanvallen had ik ook al. Daarvoor kreeg ik seroqeul. Dat heeft mij heel erg geholpen.nu heb ik nog steeds last van kramp in mijn kaken en ik zweet me kapot. Is echt niet normaal.
Iedereen heel veel sterkte!!
Iedereen heel veel sterkte!!
vrijdag 10 oktober 2014 om 08:15
quote:bloemetjepaars4 schreef op 03 oktober 2014 @ 19:35:
Dat middel heb ik lang geleden ook gebruikt. Wat een hel ! Ik had nachtmerries heel verschrikkelijk. Elke nacht werd ik door een ander vermoord. En oorsuizen en zweten en je zo raar voelen , brainzapps.
Sterkte hoor !!
Efexor is het zelfde als venlafaxine...
Wat doet dit medicijn en waarbij wordt het gebruikt?
Efexor
De werkzame stof in Efexor is venlafaxine.
Venlafaxine lijkt op een groep medicijnen, de serotonineheropnameremmers, ofwel SSRI's. Het regelt in de hersenen de hoeveelheid serotonine. Deze lichaamseigen stof speelt een rol bij emoties en stemmingen. Venlafaxine verbetert de stemming en vermindert angsten.
Venlafaxine heeft ook een lichte invloed op norepinefrine (noradrenaline) en dopamine, twee andere natuurlijke stoffen met effect op de stemming.
Artsen schrijven het voor bij depressie en bij angststoornissen, zoals een sociale fobie, paniekstoornis en posttraumatische stressstoornis.
Het wordt ook gebruikt bij opvliegers tijdens de overgang en bij zenuwpijn.
Sterkte hoor !!
Efexor is het zelfde als venlafaxine...
Wat doet dit medicijn en waarbij wordt het gebruikt?
Efexor
De werkzame stof in Efexor is venlafaxine.
Venlafaxine lijkt op een groep medicijnen, de serotonineheropnameremmers, ofwel SSRI's. Het regelt in de hersenen de hoeveelheid serotonine. Deze lichaamseigen stof speelt een rol bij emoties en stemmingen. Venlafaxine verbetert de stemming en vermindert angsten.
Venlafaxine heeft ook een lichte invloed op norepinefrine (noradrenaline) en dopamine, twee andere natuurlijke stoffen met effect op de stemming.
Artsen schrijven het voor bij depressie en bij angststoornissen, zoals een sociale fobie, paniekstoornis en posttraumatische stressstoornis.
Het wordt ook gebruikt bij opvliegers tijdens de overgang en bij zenuwpijn.
vrijdag 10 oktober 2014 om 10:24
Ik gebruik 225 mg van dit spul. Ik kan me niet herinneren dat ik bijwerkingen heb gehad toen ik het ging gebruiken. Wel heb ik last van ontwenningsverschijnselen als ik het een keer 'sochtends vergeet in te nemen. Het begint met tintelingen in mn armen en benen, trillingen, zweten en vervolgens misselijkheid...
vrijdag 10 oktober 2014 om 17:54
Hoe lang hebben jullie last gehad van bijwerkingen? En welke bijwerkingen zijn/waren dat?
Ik heb zo af en toe (merk dat vooral met tv kijken) last van wazig zicht. Daar heb ik meer last van als ik moe ben.
Ik drink nu veel meer water omdat ik vaak een droge mond heb en plas echt vaak. Ik probeer aan het einde van de dag bewust minder tot weinig te drinken zodat ik 's nachts niet vaak naar de wc hoef te gaan. Soms zeker wel vijf keer.
Dromen zijn ook heel intens, soms niet zo leuk maar meestal wel. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat juist wel fijn vind. Mits het geen nare dromen zijn.
Ik slik inmiddels al bijna zes maanden venlafaxine.
Ik heb zo af en toe (merk dat vooral met tv kijken) last van wazig zicht. Daar heb ik meer last van als ik moe ben.
Ik drink nu veel meer water omdat ik vaak een droge mond heb en plas echt vaak. Ik probeer aan het einde van de dag bewust minder tot weinig te drinken zodat ik 's nachts niet vaak naar de wc hoef te gaan. Soms zeker wel vijf keer.
Dromen zijn ook heel intens, soms niet zo leuk maar meestal wel. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat juist wel fijn vind. Mits het geen nare dromen zijn.
Ik slik inmiddels al bijna zes maanden venlafaxine.
maandag 13 oktober 2014 om 20:14
Ik slik nu pas weer 3 weken een lichte dosis (37,5mg) maar wil nog wel verhogen naar 75mg.
De eerste 3 dagen was ik misselijk, nu niet meer. Ik droom iets meer, heb af en toe een droge mond, ik gaap meer (en ben dan ook weer even misselijk) en mijn erogene zones zijn iets minder gevoelig. De vorige keer dat ik Venlafaxine slikte verdwenen eigenlijk alle bijwerkingen uiteindelijk, waarbij de verminderde gevoeligheid van erogene zones het langst duurde (een jaartje ofzo). Ik moet zeggen, ik vind het zéér goed te doen die bijwerkingen. Sowieso een stuk minder vervelend dan mijn klachten!
De eerste 3 dagen was ik misselijk, nu niet meer. Ik droom iets meer, heb af en toe een droge mond, ik gaap meer (en ben dan ook weer even misselijk) en mijn erogene zones zijn iets minder gevoelig. De vorige keer dat ik Venlafaxine slikte verdwenen eigenlijk alle bijwerkingen uiteindelijk, waarbij de verminderde gevoeligheid van erogene zones het langst duurde (een jaartje ofzo). Ik moet zeggen, ik vind het zéér goed te doen die bijwerkingen. Sowieso een stuk minder vervelend dan mijn klachten!
dinsdag 14 oktober 2014 om 17:34
Ik zit nu bijna een week op 150mg vanuit de ophoging van mijn 'reguliere' dosis van 75 mg. Eerst 2 weken 37,5 mg erbij geslikt en nu dus bijna een week 75 erbij.
De bijwerkingen zijn ontzettend veel plassen. Heb het idee dat ik meer plas dan ik drink. Rare dromen, moeilijk doorslapen en toename van de angst/ paniek.
Gelukkig heb ik voor de toename van de angst oxazepam erbij gekregen.
Gedurende de opbouw slik ik ongeveer 4x10 mg per dag.
De bijwerkingen zijn ontzettend veel plassen. Heb het idee dat ik meer plas dan ik drink. Rare dromen, moeilijk doorslapen en toename van de angst/ paniek.
Gelukkig heb ik voor de toename van de angst oxazepam erbij gekregen.
Gedurende de opbouw slik ik ongeveer 4x10 mg per dag.
woensdag 15 oktober 2014 om 03:33
Ik
slik nu 8 jaar 150 mg en ik ben er heel tevreden over. Ik heb nog niet
eerder in mijn leven zo weinig last gehad van mijn triggers en
angstaanvallen. Het is heel gek, als ik nu een trigger ervaar, word ik
even duizelig maar de angst en paniek blijft weg. Ik gebruik ook
oxazepam en temazepam. Ik vind dat de temazepam helpt tegen nachtmerries
maar oxazepam maakt ze juist erger bij mij.
De bijwerkingen zijn vreselijk. Het doet iets met de bloedvaten in je
hoofd en een arts heeft me een keer verteld dat je eraan dood kunt gaan
als je een aantal dagen mist, niet inneemt dus. Nou, ik heb dat eens
meegemaakt, een paar dagen niet door heel slechte weersomstandigheden en
dat was echt de hel. Brainbuzz, dat woord past er idd heel goed bij.
Net of iemand even 220 volt op je hersenpan zet! Geen dagen missen dus
maar verder heb ik nergens last meer van nu. Ik deed er een half jaar
over voor ik niet steeds last had van de bijwerkingen dus hou nog even
vol, als dat lukt. Het is het wel waard.
slik nu 8 jaar 150 mg en ik ben er heel tevreden over. Ik heb nog niet
eerder in mijn leven zo weinig last gehad van mijn triggers en
angstaanvallen. Het is heel gek, als ik nu een trigger ervaar, word ik
even duizelig maar de angst en paniek blijft weg. Ik gebruik ook
oxazepam en temazepam. Ik vind dat de temazepam helpt tegen nachtmerries
maar oxazepam maakt ze juist erger bij mij.
De bijwerkingen zijn vreselijk. Het doet iets met de bloedvaten in je
hoofd en een arts heeft me een keer verteld dat je eraan dood kunt gaan
als je een aantal dagen mist, niet inneemt dus. Nou, ik heb dat eens
meegemaakt, een paar dagen niet door heel slechte weersomstandigheden en
dat was echt de hel. Brainbuzz, dat woord past er idd heel goed bij.
Net of iemand even 220 volt op je hersenpan zet! Geen dagen missen dus
maar verder heb ik nergens last meer van nu. Ik deed er een half jaar
over voor ik niet steeds last had van de bijwerkingen dus hou nog even
vol, als dat lukt. Het is het wel waard.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.