Hemdjes
dinsdag 7 oktober 2014 om 17:14
Hoi,
Net een discussie met mijn bijna 7 jarige dochter gehad over het dragen van hemdjes.
Ik had een stapeltje gekocht maar zij wil ze niet meer dragen en vind het kinderachtig.
Mij lijkt het wel lekker warm voor de winter..
Toch maar terug brengen of aan laten trekken?
Toch lastig nu ze een eigen mening krijgt over kleding. Tot een half jaar geleden trok ze alles aan.
Groetjes
Net een discussie met mijn bijna 7 jarige dochter gehad over het dragen van hemdjes.
Ik had een stapeltje gekocht maar zij wil ze niet meer dragen en vind het kinderachtig.
Mij lijkt het wel lekker warm voor de winter..
Toch maar terug brengen of aan laten trekken?
Toch lastig nu ze een eigen mening krijgt over kleding. Tot een half jaar geleden trok ze alles aan.
Groetjes
dinsdag 7 oktober 2014 om 17:47
Toch lastig? Nee joh. Maar je moet je beseffen dat je niet meer altijd zomaar kunt kopen.
En op een gegeven ogenblik weet je wat je wel en niet zonder haar kunt kopen en vanaf nu altijd bonnetjes bewaren en een 'néé, stom' incalculeren.
Voor nu:
Terugbrengen is stap 1, ze gaat deze hemden niet dragen.
Neem haar mee naar de winkel en laat haar uitzoeken. Effen wit, zwart, met print etc, het wordt haar keus.
En wil ze nu geen hemden dan wil ze dat misschien wel als het kouder wordt. En anders een t-shirt.
En op een gegeven ogenblik weet je wat je wel en niet zonder haar kunt kopen en vanaf nu altijd bonnetjes bewaren en een 'néé, stom' incalculeren.
Voor nu:
Terugbrengen is stap 1, ze gaat deze hemden niet dragen.
Neem haar mee naar de winkel en laat haar uitzoeken. Effen wit, zwart, met print etc, het wordt haar keus.
En wil ze nu geen hemden dan wil ze dat misschien wel als het kouder wordt. En anders een t-shirt.
Je bent zelf een theepot
dinsdag 7 oktober 2014 om 17:48
Als het niet te veel moeite is zou ik ze terug brengen. Als ze ze niet aan wil dan kan je haar moeilijk dwingen en als je dat wel doet dan kan dat behoorlijk verkeerd vallen. Heb jaren lang een hekel gehad aan grijs omdat mijn moeder me altijd in een verschrikkelijke grijze trui dwong. Ben er bijna overheen
dinsdag 7 oktober 2014 om 18:58
quote:moonlightdreamer schreef op 07 oktober 2014 @ 17:55:
Arme jij... Echt dwingen zal ik nooit. Hooguit 100 keer zeggen dat het koud is haha.. Breng ze terug en wacht tot ze er zelf om vraagt.
Ervanuitgaande dat kind het ook daadwerkelijk koud krijgt. Ik heb twee zonen en die lopen zelfs in de sneeuw nog zonder hemd, ze vinden het te warm en niet lekker zitten. ze voelen heerlijk warm aan, dus ik maak er geen issue van.
Lekker terug brengen. Misschien vind ze topjes wel al wat?, en dan niet die halve bh dingen, maar gewoon soort sport topjes voor meisjes dan heeft ze toch iets er onder aan, maar is het geen hemd.
Arme jij... Echt dwingen zal ik nooit. Hooguit 100 keer zeggen dat het koud is haha.. Breng ze terug en wacht tot ze er zelf om vraagt.
Ervanuitgaande dat kind het ook daadwerkelijk koud krijgt. Ik heb twee zonen en die lopen zelfs in de sneeuw nog zonder hemd, ze vinden het te warm en niet lekker zitten. ze voelen heerlijk warm aan, dus ik maak er geen issue van.
Lekker terug brengen. Misschien vind ze topjes wel al wat?, en dan niet die halve bh dingen, maar gewoon soort sport topjes voor meisjes dan heeft ze toch iets er onder aan, maar is het geen hemd.
woensdag 8 oktober 2014 om 22:13
woensdag 8 oktober 2014 om 22:22
Ik zou haar mee naar de winkel nemen en kijken of er hemdjes zijn die ze wel wil. En anders gewoon laten, en zeggen dat ze als het koud is ook een T-shirtje kan dragen. De discussie over wat jou praktisch of lekker warm/droog lijkt, en wat zij alleen maar suf/stom vindt, zul je nog heel wat vaker krijgen