Zwanger van drieling

18-05-2014 22:39 734 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pff, moeilijk verhaal. Ben er 2 weken geleden achter gekomen weer zwanger te zijn. We hebben al 2 dochters van 3 en 10 maanden.

Vrijdag echo gehad en toen we een knipperend lichtje zagen waren we blij en waren wat aan het kletsen. Zegt de echoscopiste opeens: we zijn nog niet klaar er is nog een! En nog eentje, maar die is gestopt met groeien. Alsof het de normaalste zaak van de wereld was.

Daarna nog wat extra testjes gehad en doorverwijzing naar de gyneacoloog. Daar kan ik morgen terecht voor een uitgebreidere echo.

De echoscopiste kon niet vertellen wat ons te wachten staat. Blijft het levensloze vruchtje in mijn baarmoeder of gaan ze het eruit halen?

Onze wereld staat op zijn kop en we proberen er zo rustig mogelijk onder te blijven maar het is niet makkelijk.

Iemand anders (ongeveer) hetzelfde meegemaakt? Ben nu trouwens 7.5 weken.
Wat doen die drie van jullie het goed!

In jouw buik he!!!

Geweldig!

Gisteravond/ nacht durfde ik niet te reageren omdat ik zwanger van een meerling niet ken.

Vandaag gingen mijn gedachten steeds naar jou, je kindjes in je buik en die 2 heerlijke meiden die straks grote zussen zijn.

Ik vind dat je het zo goed doet. En klagen mag jij zeker!

Wilde ik je ff zeggen.
Ik 'ontdek' dit topic nu pas. Wat gaaf maar vooral spannend dat je een drieling verwacht. veel veel succes met de laatste (hopelijk zo veel mogelijk) weken. Hoop dat alles goed zal gaan!
Komt wel goed, schatje!
Wat super dat ze het zo goed doen en zelfs voor liggen op de drielingcurve! De tweeling van mijn nichtje is met 39.6 geboren en een had een hoger geboortegewicht dan mijn oudste dochter, de ander was 20 gram lichter. Ze had echt twee voldragen baby's.

Iedere week dat ze blijven zitten gaat het er nu zoveel beter uitzien. Geniet van je rustige nacht, met hopelijk veel slaap!
quote:politiehier schreef op 06 oktober 2014 @ 00:45:

Ja daar teken ik voor! Als mijn buik dan nog niet ontploft is.

Mag jij natuurlijk bevallen dan?

Ik dacht dat dat niet kan met een drieling.
Wat fijn dat het goed gaat! Super dat ze zo goed groeien in je buik.

Ik heb op het eind van mijn tweelingzwangerschap ook zo nu en dan slaappillen genomen. Ik sliep er echt beter door maar was de dag erna nog bestwel suf. Ik deed het zo nu en dan, meestal na een hele slechte nacht. Hopelijk helpt het jou ook en kun je een beetje bijtanken.
Fijn om te lezen, dat de kleintjes zo goed groeien.
Zo hé, wat doen die drie het goed! Zet hem op, nog een paar maandjes hopelijk.
er zijn een hoop factoren zoals ligging en hartslag van de babies die goed moeten zijn om een natuurlijke bevalling te doen, maar het kan zeer zeker wel. De kans is niet heel groot, maar toch hoop ik erop.

Oh jee, Frutje hoop dat ik morgen niet al te suf ben. Mijn dochters gaan om 4 uur naar opa en oma en mijn man komt rond die tijd thuis. Kunnen we rustig met zijn tweeen eten en dan vroeg naar bed. Hij slaapt ook niet heel goed de laatste tijd, maakt zich veel zorgen.

Bedankt voor de lieve berichtjes meiden!
Wauw wat fijn dat het zo goed gaat!

Ik had al een keer eerder mee gelezen. Ben blij te horen dat het voorspoedig gaat.

Wat heerlijk dat je even goed kan gaan bijtanken vanavond: geniet ervan! Je klinkt als een super sterke mama, veel succes nog!
Wat fijn om te lezen dat het zo goed gaat!

Natuurlijk bevallen van een drieling kan! Het ligt aan het ziekenhuis en de ligging en hoe in de situatie van de kinderen is. Ik lees wel steeds meer verhalen van een natuurlijke bevalling van drielingen. Ik wist al dat de kans groot was op een keizersnede, zowel mijn ziekenhuis als het dichtstbijzijnde ziekenhuis met Nicu doen heen natuurlijke bevallingen bij drielingen. Load laag netjes met zijn hoofdje voor de uitgang, Wouter in stuit een Ilse lag dwars. Dat laatste is niet ideaal voor een natuurlijke bevalling.

Borstvoeding hangt van het termijn af. Die van mij komen echt nog niet uit de borst drinken. Maar die waren ook erg te vroeg. Ik heb gekolfd en tot 3 maanden vol gehouden. Ik heb altijd genoeg gehad voor alledrie vanaf het begin. Zelfs te veel zodat er nog een maand moedermelk in de vriezer lag.

Groetjes Duda
Hoi Politiehier, ik wil even laten weten dat ik ademloos meelees! je doet het hartstikke goed, ik heb echt bewondering voor je. Zelf nu hoogzwanger van een eenling (38 +5), ik hoop dat jouw kinders ook zo lang mogen blijven zitten.

Heel veel succes, houd vol!
quote:Nicknamevergeten schreef op 07 oktober 2014 @ 20:50:

Hoi Politiehier, ik wil even laten weten dat ik ademloos meelees! je doet het hartstikke goed, ik heb echt bewondering voor je. Zelf nu hoogzwanger van een eenling (38 +5), ik hoop dat jouw kinders ook zo lang mogen blijven zitten.

Heel veel succes, houd vol!Gefeliciteerd met je zwangerschap! Laatste loodjes!! Of ben je al bevallen?
Morgen 28 weken!!! We gaan morgen bedjes halen. Heb heerijk geslapen met de pil. Klein beetje duf de dag erna maar mijn hoofd is wat meer opgeruimd. Nu het huis nog opruimen want heb poetsdrang.

Duda ik ga je echt mailen, sorry dat ik het steeds vergeet, mijn hoofd was zo vol met alles.
Doe rustig aan hoor. Ik weet hoe die tijd was. Het is meer bedoeld dat je weet dat je bij mij met vragen terecht kunt.
28 weken!!!! Fijn dat je lekker geslapen hebt met pil, lijkt me voelen als een soort escape, als het echt niet meer gaat en je echt moet bijtanken. Prettig om achter de hand te hebben.
Hoi Politiehier!

Ik wilde je even laten weten dat borstvoeding juist super belangrijk is voor kinderen die te vroeg zijn. Waarschijnlijk zullen ze (op hoeveel weken ze ook geboren zullen worden) niet zelfstandig uit de borst kunnen drinken, maar je kan meteen na de bevalling gaan kolven.

Heb pas weer een scholing gehad over prematuren / randprematuren (aangezien je met een drieling over het algemeen toch wat vroeger zal bevallen) en die doen het op borstvoeding beter dan op flesvoeding.

Dus als je het trekt, probeer het zeker! De kinderarts zei zelfs iets in de trant van 'ik zeg tegen moeders, ga nu kolven, of je borstvoeding wil geven moet je later maar beslissen, dit is super belangrijk voor je kind'.

Zorg in ieder geval dat je meteen ook een lactatiekundige krijgt.

Super leuk dat je updates komt geven hier, helemaal top!

Groetjes Vpktje
Bedankt voor je bericht vpktje. Bedoel je al voor de bevalling kolven? en vanaf wanneer dan want ik begreep dat het ook vroegtijdige weeen kan veroorzaken.
28 weken!
Nee zeker niet ervoor! Meteen erna. De ziekenhuizen hebben vaak super goeie kolf apparaten, maar mocht je er tzt nog zelf een willen zorg dan voor goed advies in de winkel/van lactatiekundige. Met een drieling zou ik zeker voor dubbel elektrisch gaan.

Vaak kun je ze ook huren, maar als je er langere tijd een nodig hebt is het vaak 'goedkoper' om er een te kopen.

Gefeliciteerd trouwens met 28 weken!
Oh nog even iets. Wat ik wel een super tof weetje vond van de lactatiekundige op de scholing. Als je te vroeg bevalt van je kind, maakt je lichaam zelf al speciale borstvoeding aan waar bepaalde stoffen meer van in zitten dan in moeders die borstvoeding geven aan een kind dat op tijd geboren is. Dit is alleen de eerste twee weken na de bevalling, daarna is er geen verschil meer te zien. Maar meestal gaan de artsen na 1 week BMF (Breast Milk Fortifier) toevoegen aan je borstvoeding om de kinderen extra te laten groeien (waar allerlei vitamine e.d. in zitten).

Hoe cool is dat! En hoe doet je lichaam zoiets? Wou ik nog even zeggen haha.
wauw, wat is het menselijke lichaam toch knap he. Heb mijn 2 dochters beide 'lang' borstvoeding gegeven en er eigenlijk nooit zo bij stil gestaan. Het ging eigenlijk vanzelf, nooit problemen gehad met kloven, toeschietrefexen etc. Wel altijd heel veel melk gehad. Kolven ook vrijwel niet gedaan. Heel af en toe eens maar dan met de hand, ging sneller dan een niet electrische kolf.
Dat is wel echt super, dat je de oudste meiden al lang gevoed hebt. De kans dat je de drieling dan ook borstvoeding kan geven is dan veel groter. Je lijf weet al hoe het werkt.

Mijn nichtje heeft haar tweeling 6 maanden volledige borstvoeding gegeven, met een drieling nog zwaarder natuurlijk. Ik weet ook niet of dat haalbaar is, volledige borstvoeding.
Jeuj 28 weken! Hallo mijlpijl

En volledige borstvoeding geven aan een drieling?? Euhmm... ik geef mijn zoon nu ruim 5 maanden volledige bv maar dat x3 lijkt me zeer moeilijk... De eerste weken lijkt het me nog te doen als je een flinke productie hebt? Maar zou het zeker de eerste tijd ff proberen!
Denk ook niet dat volledige bv gaat lukken maar misschien de eerste paar dagen om de productie op gang te krijgen en dan kolven. Nou ja, we zien het over (hopelijk) een paar weken wel.

Ik denk dat ik met 35 weken ga bevallen. Mijn man denkt 36.5 de grapjas.
Ik heb vanaf dag 1 gekolfd. Productie kwam goed op gang. Ik heb tot en met 3 maanden gekolfd en had meer dan genoeg voor alledrie. Wouter heeft nog een maand moedermelk uit de vriezer gedronken. Ik heb ze nooit aan de borst gehad. Ze hadden al genoeg moeite met de flesjes drinken en ik wilde ze veel te graag thuis hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven