Kerstmarkt

14-10-2014 22:03 36 berichten
Ik en mijn vriend willen eens een keer een echt Duitse kerstmarkt bezoeken. Nu hebben we een aanbieding gezien met de keuze uit 4 steden. Düsseldorf, Keulen, Essen of Dortmund. Welke zullen we nou bezoeken? Ervaringen?
Dortmund is trouwens Oberhausen
Düsseldorf en Keulen zijn top!

Essen en Dortmund ken ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Keulen.
verba volant, scripta manent.
AH, Oberhausen is stom. Die dus niet.
Essen is het leukst, vind ik! Groot, met een middeleeuws gedeelte. Daarnaast kan je ook goed shoppen in Essen buiten de Kerstmarkt om.

Hoteltips:

- Mövenpick

- Essener Hof

- Budgettip... B&B
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle vier zijn leuk!

Essen zijn we afgelopen jaar geweest. Leuke kerstmarkt, met verschillende straatjes die uitkomen op 1 groot plein, overdekt met een groot lichtnet. Echt prachtig om te zien. En inderdaad, leuk centrum om te winkelen.

De overige steden idem, is al iets langer geleden voor mij dat ik daar geweest ben tijdens de kerstperiode, maar er kan in mijn ogen vrij weinig op tegen de Duitse kerstmarkten Wij gaan dit jaar naar Dresden. Het is even reizen, maar dan hebben we ook wat (hopen we!)
Ok, ja ik twijfelde al over Essen en oberhausen. Maar als ik op Google ga vergelijken, ze zien er allemaal hetzelfde uit. Zal ook wel zo zijn denk ik. Lekker struinen, beetje sightseeing.
Oh en aanbieding... Waarom niet zelf boeken en gaan en staan waar je zelf wilt? Essen is bijvoorbeeld prima aan te rijden. Parkeren niet duur en hotels ook goed te doen.

Je kan het dan ook nog combineren met Oberhausen.
Na, ik vond Oberhausen echt niet leuk daar bij Centro. Geen sfeer.

Wij denken aan Aken dit jaar. Leuk?
Ha, we gingen met de beroepsopleiding ieder jaar naar Dusseldorf, ik vond het een heel leuke Kerstmarkt én er zijn nog andere leuke winkels.
Is die aanbieding met een bus, waarbij je eerst stad en land af moet rijden om mensen op te halen, een paar uurtjes op een kerstmarkt kunt blijven en vervolgens weer terug, stad en land af rijden om iedereen weer terug te brengen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Het moet wel een leuke stad zijn buiten de kerstmarkt. Het zal maar zijn voor een dag, dus een hotel hoeven we er gelukkig niet bij te zoeken. Ben echt benieuwd, ben nog nooit naar eentje geweest. Ja in Brussel een paar jaar geleden maar toen was alles gesloten :(
Ik ben nog nooit in Aken geweest met Kerst.

Oberhausen is niet bijzonder nee. Maar wel op zondag open in de Weihnachtsmarkt tijd. Dus dan rijden we er wel altijd even langs op de terugweg.
Ja idd een busreis. Maar met alleen opstapplaatsen hier in de provincie, dus niet via Groningen naar Zwolle, naar Enschede etc. Voor 19,50 rij ik er zelf niet heen.
Oberhausen is gewoon op een grote parkeerplaats bij een winkelcentrum. Niet in stad zelf dus.

Keulen is veel te groot voor 1 dag.

Ik zou Dusseldorf doen.
Ehm, waarom vind je het 'gelukkig' dat je er geen hotel bij hoeft te zoeken? Het is toch heerlijk om een nachtje weg te gaan?
Sjors: zo stoppen wij meestal bij de outlet in Roermond
Ik ga zelfs twee of drie nachten. Leuk hoor! Ik heb er weer zin in.
Dat hoorde ik ook over Oberhausen idd. Dat het in een overdekt winkelcentrum ligt, dus die valt dan af, dan gaan we nog eens goed kijken idd. Keulen wil ik altijd nog eens een keer zien, maar wij denken ook dat je daar maar weinig van kan zien in 1 dag. Maar wel een heel mooie stad zo te zien. Dan gaan we denk ik naar Düsseldorf.
Omdat we geen tijd hebben om er een heel weekend van te maken, daarom gaan we maar een dagje. Tot aan kerst zitten we bijna elk weekend met plannen, of t hele weekend of sowieso een dag, maar we hebben nog een zaterdag "over".
Goede keuze vind ik!

Niemand Aken ooit geweest?

Is dat verder wel een leuke stad?
Ik wilde naar Aachen (kom ik sowieso paar keer per jaar). Vorig jaar al, maar kwam er niet van. Dit jaar weer niet, want tegen die tijd hoogzwanger (en nu al niet meer mobiel qua bekken). Volgend jaar nieuwe poging.

Maar lang verhaal kort: ik zou dus Aachen doen.
Zonder kerst ook leuke stad dus?
Suze: Aachen is super. Stadscentrum ligt heel geconcentreerd. Leuke winkels. Gezellig!

Ik kom er gemiddeld 4x per jaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven