rondleiding rotterdamse haven

16-10-2014 22:41 39 berichten
Wij willen graag in de herfstvakantie een dagje Rotterdam doen met onze jongens. Een rondleiding door de haven staat hoog op ons/hun lijstje. Het enige dat ik kan vinden over rondleidingen door de haven is van rederij spido, maar die varen alleen als er minimaal 20 personen zijn. Dat risico wil ik niet nemen. Iemand anders toevallig een tip? Ik neem toch aan dat er meer bedrijven zijn die dit aanbieden. We willen dus niet enkel een rondvaart, maar echt een rondleiding.
Treinen, ook stoomtrein-interesse toevallig? Op woensdag en zaterdag kun je een kijkje nemen bij www.stoomstichting.nl <--- daar worden stoomtreinen gerestaureerd en in bedrijf gehouden. Dacht dat ze komende zaterdag dicht zijn (zijn ze op pad met die treinen) maar de woensdag en zaterdag daarna zijn ze gewoon open.
Even opletten volgend jaar voor de wereld haven dagen. Dit is altijd het eerst volledige weekend in september. In dat weekend zijn er verschillende excursies naar plekken binnen de haven waar je anders niet of niet makkelijk komt. Zo zijn er excursies geweest naar de douane of havendienst, maar je kunt ook op bezoek bij verschillende bedrijven.

Gewoon even op de site van wereld haven dagen (even googlen) kijken.

Voor de rest zijn er inderdaad al vele leuke dingen genoemd.
Alle reacties Link kopieren
Misschien is er plek in het StayOkay hostel, vanaf 22 Euro per persoon maar dan geen eigen kamer, zit bij de kubuswoningen en tegenover een scheepswerf (Koningspoort), die is ook voor het publiek toegankelijk. In de haven liggen historische schepen maar die zijn niet te bezichtigen, ze worden bewoond.
verba volant, scripta manent.
SS Rotterdam is ook niet duur (althans niet als je een beetje van tevoren boekt) om te overnachten. En een rondleiding daar is denk ik ook enorm leuk. Rotterdam is zo leuk :-)
quote:MarianneDavids, 6 uur geleden

Misschien is er plek in het StayOkay hostel, vanaf 22 Euro per persoon maar dan geen eigen kamer, zit bij de kubuswoningen en tegenover een scheepswerf (Koningspoort), die is ook voor het publiek toegankelijk. In de haven liggen historische schepen maar die zijn niet te bezichtigen, ze worden bewoond.[

Vaak hebben ze in een hostel wel 4 persoons kamers, toch?

Anders even zoeken op airbnb.nl voor een appartementje.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:bij_zonder schreef op 16 oktober 2014 @ 23:08:

Futureland op de maasvlakte! Als het gaat om de ins & outs van de haven èn de aanleg van de tweede maasvlakte, dan is dat the place to be!

Er is een min of meer permanente expositie (als de tweede maasvlakte af is, schijnt futureland weer opgedoekt te worden) en een wisselende. Die laatste gaat oa in op de laatste vorderingen bij de aanleg van de maasvlakte, vandaar die wijzigingen.

Ben er vorig jaar met zoon geweest, en er is voor kinderen van alles te doen maar ook veel interessants voor volwassenen. Er waren toen ook rondvaarten maar die zouden op enig moment stoppen omdat er meer scheepvaartverkeer komt. Geen idee of die er nog zijn. Als wel: zeker doen! De gidsen zijn studenten uit Delft die heel bevlogen vertellen over de maasvlakte en de haven.Futureland is heel leuk!
quote:himalaya schreef op 16 oktober 2014 @ 22:52:

In het Havenmuseum zijn ook veel interactieve dingen voor kinderen te doen.In het Maritiem Museum daar pal naast ook.
Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?
quote:MarianneDavids schreef op 17 oktober 2014 @ 00:11:

Misschien is er plek in het StayOkay hostel, vanaf 22 Euro per persoon maar dan geen eigen kamer, zit bij de kubuswoningen en tegenover een scheepswerf (Koningspoort), die is ook voor het publiek toegankelijk. In de haven liggen historische schepen maar die zijn niet te bezichtigen, ze worden bewoond.

Ja lijkt mij ook supergaaf. Soms wil ik bijna gaan overnachten in Rotterdam alleen maar om daar eens te slapen.

Maar als dat niet lukt, kun je altijd nog de kubuswoning bezoeken die open is als 'museum' voor maar ¤3 p/p (goedkoper voor kinderen tot 12). Let op dat die al om 17u dicht gaat. En dat veel mensen misselijk / gedesoriënteerd raken door de scheve hoeken. :-)

En de nieuwe Markthal is open.

http://markthalrotterdam.nl/
quote:bloesem1977 schreef op 16 oktober 2014 @ 22:41:

Wij willen graag in de herfstvakantie een dagje Rotterdam doen met onze jongens. Een rondleiding door de haven staat hoog op ons/hun lijstje. Het enige dat ik kan vinden over rondleidingen door de haven is van rederij spido, maar die varen alleen als er minimaal 20 personen zijn. Dat risico wil ik niet nemen. Iemand anders toevallig een tip? Ik neem toch aan dat er meer bedrijven zijn die dit aanbieden. We willen dus niet enkel een rondvaart, maar echt een rondleiding.Het kan wel op de fiets, als dagprogramma (dus lang) en met minstens 10 personen (wie weet hebben anderen zich al aangemeld). http://www.rotterdambycycle.nl/complete-dag/havenstad

Ik heb zelf geen ervaring met deze club maar gehoord dat ze het erg leuk doen.

Als je klikt op Fietstours zie je dat ze ook kortere rondleidingen aanbieden maar dan niet door de haven.
Krijg er helemaal zin in!

Slapen op de SS Enterprise lijkt me een superbelevenis. Helaas vind ik het wel een beetje duur (149 euro voor 4 personen zonder ontbijt), maar ik ga eens verder kijken, misschien kom ik nog leuke kortingen tegen.

Allemaal hartelijk dank voor de tips. Gaat helemaal goed komen. We gaan overigens volgende week vrijdag, de 25e en misschien ook de 26e als ik een leuk hotel kan vinden (geen stay okay, als we het doen dan doen we het goed
Geen idee of ze iets hebben voor 4 personen, maar kijk eens naar "A Small Hotel". Vond ik een leuk hotel en in de leukste straat van Rotterdam (Witte de Withstraat) met volop cafeetjes en restaurants.

Eigenlijk vind ik die prijs voor de SS Rotterdam ook wel meevallen, voor een nacht die in de herfstvakantie van veel mensen valt en voor 4 personen. Ontbijten kun je bij Hotel New York op steenworp!

Maar misschien is er ook een wat 'suffer' hotel beschikbaar dat goedkoper is. De meeste tijd breng je toch buiten door.
Oh de nieuwe markthal! In juni ben ik weer in NL en dan ga ik daar zeker kijken!
Tegenover de Euromast kun je ook instappen in de gele Amphibie-bus van Splash Tours.

Stukje rijden, dan met een flinke plons het water in en daar een stukje varen door de Rotterdamse haven.

Heel bijzondere ervaring en ook te combineren met vanalles, OOK die miniworld en de Euromast.

Wel vantevoren boeken via de website om zeker te zijn van een plaatsje aan boord.
Ooooh ik vergeet bijna de briljante promofilm over Rotterdam te posten! http://youtu.be/DBmdKFTLKYI

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven