Geld & Recht alle pijlers

Dure hobby

17-10-2014 20:36 155 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zo'n hobby die me maandelijks veel geld kost. Het is mij veel waard, ik ben er dan ook bijna dagelijks mee bezig. Anderen schrikken weleens als ze horen wat ik er aan kwijt ben en als ik het op jaarbasis uitreken, dan zie ik dat je er ook een hoop andere leuke dingen voor kunt doen

Zijn er meer mensen met kostbare hobby's en hoeveel heb jij er voor over om dit mogelijk te maken/houden? Hoe compenseer je het eventueel met andere maandelijkse lasten?
Nu ben ik natuurlijk wel benieuwd wat dat voor een hobby is..

Mijn hobby is niet kostbaar: momenteel maak ik een quilt van oude spijkerbroeken.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Aha, heb jij soms een paard of meerdere paarden?

Want dan herken ik het helemaal.

Maar effe heel fair, dat is ook geen hobby meer. Dat is een passie. Dat gaat een paar stappen verder.
Ik ben wel benieuwd naar je hobby en hoeveel geld je kwijt bent per maand:)
Ik ben ook erg benieuwd naar je hobby! Heb zelf geen dure hobby's, gelukkig.
Ik heb inderdaad een paard en die houd ik niet bij huis. En ik overweeg hem naar een andere plek te verhuizen, maar ik twijfel vanwege de kosten. (daar komt dit kostenplaatje-verhaal ook vandaan )
Ik heb 2 paarden; gelukkig zijn ze winterhard. Ik hoef er niets voor te laten maar zou er heel veel voor laten indien nodig.
ik heb 2 kinderen, dat is ook een dure hobby.
Elk paard kun je winterhard maken Maar ik kies daar niet voor. Punt is dat een soort van droomplek heb gevonden waar ik hem graag zou neerzetten. Betekent wel dat met dit driehonderd euro per maand gaat kosten.
Oh ja, paarden zijn behoorlijk duur. Voor mij destijds niet, voor mijn ouders wel.

Mijn hobby is zo duur als ik het maken wil, ik verzamel elpee's. Maar ik heb al tijden niets meer gekocht. Hoop het wel dit najaar weer te kunnen doen. Niets zo fijn als op een druilerige middag door bakken vol elpee's snuffelen.
quote:Starshine schreef op 17 oktober 2014 @ 20:50:

ik heb 2 kinderen, dat is ook een dure hobby.Heb je ze bij huis of elders gestald?
quote:Starshine schreef op 17 oktober 2014 @ 20:50:

ik heb 2 kinderen, dat is ook een dure hobby.Wat kost zo'n kind nou ongeveer maandelijks?
quote:StoraHuntur schreef op 17 oktober 2014 @ 20:52:

[...]

Heb je ze bij huis of elders gestald?
Je kan van dat geld ook een dure reis naar Australië maken maar dan heb je er maar 3 weken plezier van.

Nu heb jij 52 weken per jaar plezier van je hobby.

Als je het zo rekent dan valt het nog wel mee.
Ik heb een hobby die niet verschrikkelijk extreem duur is, maar voor mijn inkomen wel duur. Als ik geld heb dan koop ik wat ik wil hebben en anders heb ik gewoon pech.

Met een paard is dat natuurlijk anders, die kun je niet de ene maand wel eten geven en de andere maand niet
Dat is ook waar inderdaad Sugarmiss. Ik reis ook graag, doe dat ook nog wel. Maar ergens ben ik bang dat ik ooit in de knel kom. Anderzijds ben ik heel erg het type van het nú leven. Bovendien heb ik geen relatie en geen kinderen. En misschien komen die ook nooit. Nou ja, dan is het leuk om een fijne hobby te hebben.
Ik rook. Kan het nauwelijks een hobby noemen en wil ook eigenlijk niet weten wat het me op jaarbasis kost

Als dit jouw hobby is, zie ik niet waarom je van die kosten een andere leuke dingen/een hobby zou moeten gaan bekostigen, terwijl je dit het liefste doet. Alsof je minder A-keuze moet doen, om je meer op een tweede B-keuze te storten.

Verder heb ik niet echt een passie waar ik helemaal voor ga, ik vind het altijd wel leuk als iemand dat heeft. Zolang je er zelf geen problemen mee hebt, is er geen probleem toch?
quote:StoraHuntur schreef op 17 oktober 2014 @ 20:52:

[...]

Heb je ze bij huis of elders gestald?eentje houden we thuis, de ander zit elders. Uitbesteden is in dit geval wel goedkoper, we krijgen er zelfs geld op toe (dubbele kinderbijslag vanwege de 'onderhoudskosten')
Is een paard een hobby?
Mijn grootste "hobby" is mijn hond Niet zo duur als een paard, maar er gaan behoorlijk wat centen door heen.. Hij is dan ook wel echt een heerlijk verwend mormeltje haha!
Het leven is te kort om met lelijke mannen te dansen!
quote:zonn schreef op 17 oktober 2014 @ 20:52:

[...]

Wat kost zo'n kind nou ongeveer maandelijks?

Lastig om te zeggen, maar je moet ten eerste een groter huis hebben dan als je ze niet had.

Ze gaan steeds meer eten, schoolgeld, kinderopvang, ze verbruiken ook water en elektra, contributie voor voetbal, vervoerskosten etc.

Ik denk dat je makkelijk 500 euro per maand kwijt bent
quote:Starshine schreef op 17 oktober 2014 @ 20:58:

[...]

eentje houden we thuis, de ander zit elders. Uitbesteden is in dit geval wel goedkoper, we krijgen er zelfs geld op toe (dubbele kinderbijslag vanwege de 'onderhoudskosten')Mooi, mooi. Mss kan je die je nog thuis heb proberen winterhard te maken, scheelt ook weer.
quote:StoraHuntur schreef op 17 oktober 2014 @ 21:00:

[...]

Mooi, mooi. Mss kan je die je nog thuis heb proberen winterhard te maken, scheelt ook weer.ja precies, hij heeft een nieuwe winterjas nodig, daar kunnen we dan op besparen.
Hahah!

Of een paard een hobby is? Een paard is een dier, wat je ermee doet is puur hobby. Of passie. Hoe je het noemen wilt.

Eigenlijk zoek ik stiekem gewoon goede excuses om hem naar die duurdere plek te mogen verhuizen.
Daar heb je toch geen excuses voor nodig? Het is jouw geld, niemand heeft daar wat over te zeggen. Als je het graag wil: doen!
Het leven is te kort om met lelijke mannen te dansen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven