Dure hobby
vrijdag 17 oktober 2014 om 20:36
Ik heb zo'n hobby die me maandelijks veel geld kost. Het is mij veel waard, ik ben er dan ook bijna dagelijks mee bezig. Anderen schrikken weleens als ze horen wat ik er aan kwijt ben en als ik het op jaarbasis uitreken, dan zie ik dat je er ook een hoop andere leuke dingen voor kunt doen
Zijn er meer mensen met kostbare hobby's en hoeveel heb jij er voor over om dit mogelijk te maken/houden? Hoe compenseer je het eventueel met andere maandelijkse lasten?
Zijn er meer mensen met kostbare hobby's en hoeveel heb jij er voor over om dit mogelijk te maken/houden? Hoe compenseer je het eventueel met andere maandelijkse lasten?
vrijdag 17 oktober 2014 om 20:51
Oh ja, paarden zijn behoorlijk duur. Voor mij destijds niet, voor mijn ouders wel.
Mijn hobby is zo duur als ik het maken wil, ik verzamel elpee's. Maar ik heb al tijden niets meer gekocht. Hoop het wel dit najaar weer te kunnen doen. Niets zo fijn als op een druilerige middag door bakken vol elpee's snuffelen.
Mijn hobby is zo duur als ik het maken wil, ik verzamel elpee's. Maar ik heb al tijden niets meer gekocht. Hoop het wel dit najaar weer te kunnen doen. Niets zo fijn als op een druilerige middag door bakken vol elpee's snuffelen.
vrijdag 17 oktober 2014 om 20:55
Dat is ook waar inderdaad Sugarmiss. Ik reis ook graag, doe dat ook nog wel. Maar ergens ben ik bang dat ik ooit in de knel kom. Anderzijds ben ik heel erg het type van het nú leven. Bovendien heb ik geen relatie en geen kinderen. En misschien komen die ook nooit. Nou ja, dan is het leuk om een fijne hobby te hebben.
Ik rook. Kan het nauwelijks een hobby noemen en wil ook eigenlijk niet weten wat het me op jaarbasis kost
Als dit jouw hobby is, zie ik niet waarom je van die kosten een andere leuke dingen/een hobby zou moeten gaan bekostigen, terwijl je dit het liefste doet. Alsof je minder A-keuze moet doen, om je meer op een tweede B-keuze te storten.
Verder heb ik niet echt een passie waar ik helemaal voor ga, ik vind het altijd wel leuk als iemand dat heeft. Zolang je er zelf geen problemen mee hebt, is er geen probleem toch?
Als dit jouw hobby is, zie ik niet waarom je van die kosten een andere leuke dingen/een hobby zou moeten gaan bekostigen, terwijl je dit het liefste doet. Alsof je minder A-keuze moet doen, om je meer op een tweede B-keuze te storten.
Verder heb ik niet echt een passie waar ik helemaal voor ga, ik vind het altijd wel leuk als iemand dat heeft. Zolang je er zelf geen problemen mee hebt, is er geen probleem toch?
vrijdag 17 oktober 2014 om 20:58
vrijdag 17 oktober 2014 om 21:00
quote:zonn schreef op 17 oktober 2014 @ 20:52:
[...]
Wat kost zo'n kind nou ongeveer maandelijks?
Lastig om te zeggen, maar je moet ten eerste een groter huis hebben dan als je ze niet had.
Ze gaan steeds meer eten, schoolgeld, kinderopvang, ze verbruiken ook water en elektra, contributie voor voetbal, vervoerskosten etc.
Ik denk dat je makkelijk 500 euro per maand kwijt bent
[...]
Wat kost zo'n kind nou ongeveer maandelijks?
Lastig om te zeggen, maar je moet ten eerste een groter huis hebben dan als je ze niet had.
Ze gaan steeds meer eten, schoolgeld, kinderopvang, ze verbruiken ook water en elektra, contributie voor voetbal, vervoerskosten etc.
Ik denk dat je makkelijk 500 euro per maand kwijt bent
vrijdag 17 oktober 2014 om 21:00
quote:Starshine schreef op 17 oktober 2014 @ 20:58:
[...]
eentje houden we thuis, de ander zit elders. Uitbesteden is in dit geval wel goedkoper, we krijgen er zelfs geld op toe (dubbele kinderbijslag vanwege de 'onderhoudskosten')Mooi, mooi. Mss kan je die je nog thuis heb proberen winterhard te maken, scheelt ook weer.
[...]
eentje houden we thuis, de ander zit elders. Uitbesteden is in dit geval wel goedkoper, we krijgen er zelfs geld op toe (dubbele kinderbijslag vanwege de 'onderhoudskosten')Mooi, mooi. Mss kan je die je nog thuis heb proberen winterhard te maken, scheelt ook weer.