Meereiskorting tot eindpunt?

21-10-2014 15:15 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Morgen reis ik per trein van utrecht naar maastricht. Tot sittard reist mijn moeder met me mee. Heb ik nu recht op korting tot sittard of tot en met maastricht ?
Tot sittard.
Je hebt recht op meereiskorting zolang je samen reist.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Maar moet ik dan in sittard dan uitchecken en weer inchecken zonder korting ?
Ja volgens mij wel!

Deze info staat volgens mij ook gewoon op de ns-site..
Quote van de site:

Reist uw medereiziger alleen verder? Dan moet hij Samenreiskorting van zijn kaart verwijderen. Dit kan bij de NS-kaartautomaat.
quote:Snoopy80 schreef op dinsdag 21 oktober 2014 15:22 Maar moet ik dan in sittard dan uitchecken en weer inchecken zonder korting ?Ja.
NS-site:

V: Ik reis alleen verder, waar kan ik de samenreiskorting van mijn kaart halen?

A: Dit kan bij de NS kaartautomaat.
Dan ben ik dus een half uur langer onderweg door t moeten in en uitchecken ... :s
Ja das vervelend.. Misschien tref je een conducteur in de trein voor halte Sittard en kan je hem vragen of hij het voor je kan wijzigen (weet niet of dit kan, maar niet geschoten is altijd mis)
quote:Snoopy80 schreef op dinsdag 21 oktober 2014 15:44 Dan ben ik dus een half uur langer onderweg door t moeten in en uitchecken ... :sJa. Stom gedoe.
En je betaalt dan twee keer het instaptarief (had het laatst met mijn vriend) dus ik zou de hele reis gewoon zonder korting doen denk ik. Wel zo eenvoudig ook.
Of je vraagt in Sittard aan iemand in de trein of je verder mee mag reizen op zijn korting.
Als je niet de hele reis samen reist, dan heb je er weinig aan.

Je kunt het beste een vol tarief kaartje kopen.
quote:Snoopy80 schreef op 21 oktober 2014 @ 15:44:

Dan ben ik dus een half uur langer onderweg door t moeten in en uitchecken ... :sDan moet je even bepalen of het die 4 euro waard is.
De hele reis met korting scheelt me 10 euro, dus dat is de moeite wel waard
quote:Snoopy80 schreef op 21 oktober 2014 @ 15:58:

De hele reis met korting scheelt me 10 euro, dus dat is de moeite wel waardSorry, ik keek even verkeerd. Het is inderdaad bijna 9 tot Sittard, dan zal Maastricht wel een tientje zijn.
quote:Snoopy80 schreef op 21 oktober 2014 @ 15:22:

Maar moet ik dan in sittard dan uitchecken en weer inchecken zonder korting ?In plaats daarvan kun je ook vooraf twee e-tickets kopen, eentje met en eentje zonder korting.
Kan dat gewoon via de ns site ?
Als je online je kaartjes koopt zit je niet met in- en uitchecken.
Oh nimbus was me voor. Gewoon via ns.nl
In Sittard even een student of iemand anders zoeken en vragen of je mee kan reizen. Zal vast geen probleem zijn.
quote:nimbus schreef op 21 oktober 2014 @ 16:21:

[...]

In plaats daarvan kun je ook vooraf twee e-tickets kopen, eentje met en eentje zonder korting.

En dát kan dus niet meer. Sjips. Echt klote, de gewone kortingskaart daar kan je geen e-ticket meer voor kopen. Bizar eigenlijk. Maar goed, hier staat het:

Welke e-tickets zijn er?

U kunt drie kaartsoorten standaard als e-ticket kopen: Enkele reis, Dagretour en Railrunner.

Goed om te weten: Een e-ticket met 40% korting is alleen nog verkrijgbaar voor klanten met een Jaartraject- of Grensabonnement.
Kijk eens bij de spoorwinkel van de NS.

Daar staat een leuke aanbieding met lunch.

Voor twee personen

http://http://www.spoordeelwinkel.nl/pr ... er/laplace
Ik heb een eticket gekocht voor Sittard-Maastricht. De rest doe ik dan op de ov chipkaart. We reizen pas eind van de niddag. Iedereen bedankt voor de tips

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven