Geld & Recht alle pijlers

Kasboek

22-10-2014 19:39 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben op zoek naar een kasboek.

Tot nu toe heb ik het via een app op de iPad gedaan, maar hier loopt het niet helemaal lekker. Ik heb alles goed bijgehouden, maar zou aan het eind vd maand nog ¤200,- hebben terwijl ik helemaal niets meer had. Niet ideaal dus. Een schrift kopen en alles zelf erin zetten lijkt me ook niet zo fijn. Daarnaast ben ik enorm perfectionistisch, dus dat zal een hoop gescheur worden.

Ik zoek een kasboek waar alles al in staat (credit, debet, totaal) en waar ik alleen benaming en bedrag moet geven voor het uitgegeven bedrag. Op internet kan ik werkelijk niets vinden. Weet iemand waar ik zo'n kasboek kan kopen en hoeveel dat ongeveer gaat kosten?

Alvast bedankt.
Simpel Huishoudboekje is een excel bestand en gratis te downloaden. Hartstikke handig
quote:truusperenat schreef op 22 oktober 2014 @ 19:44:

Simpel Huishoudboekje is een excel bestand en gratis te downloaden. Hartstikke handig

Ik zit vrijwel nooit meer op de laptop sinds ik een iPad heb, dus dan ga ik niet alles bijhouden, vrees ik..

Een echt kasboekje zou ideaal zijn (zoiets als bij 'Dubbeltje op z'n kant')
Ik heb zelf 'gewoon' en bestandje gemaakt na wat tips en voorbeelden van anderen (oa hier via Viva) te hebben gezien.

Ik voer per week per categorie (boodschappen, auto, restaurants ed, kleding, overig) in wat ik uitgeef in een tabblad. Dat wordt weer overgenomen in een tabblad waarin ik ook al mijn vaste lasten heb staan. Zo heb ik uitgesplitste overzichten, maar ook een overall overzicht per maand en aan het einde een tabblad waarin ik kan zien wat ik per jaar aan elke categorie heb uitgegeven.

Als je iets specifieks voor ogen hebt kun je wellicht het beste gewoon zelf een Excel bestand maken?
Ik heb in Excel het overzicht met alles wat elke maand wordt afgeschreven of wat ik reserveer op andere rekeningen. Wat dan maandelijks overblijft x 12 / 52 en dat is mijn 'weekbudget'. Vervolgens houd ik in een notitieboekje bij wat ik per week pin. Dus niet boodschappen per stuk, maar wel 'Jumbo 30 euro, benzine 20' etc. 1 keer per maand loop ik alle afschriften door via inetbankieren en schrijf dit op. Zo zie ik direct of ik tekort kom. Maar meestal weet ik gedurende de week wel wat ik heb gepind en of dat goed gaat die week of niet. Dit werkt voor mij ideaal.
- Sorry. Forum mobiel -
'Uitgaven' app op iPad.
Schriftje, linkerbladzijde credit, rechterbladzijde debet, onderaan totaal en elke maand beginnen op een nieuwe pagina.
"Een echt kasboekje zou ideaal zijn (zoiets als bij 'Dubbeltje op z'n kant')"

Ik heb zo'n kasboek eens gekocht bij de plaatselijke boekhandel.

Maar eigenlijk is dat ook gewoon een schrift.

Er staat alleen al in gedrukt: uit gaven en inkomsten.

Kun je beter een schrift kopen, stuk goedkoper.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Goodbudget

Top app
--
Drukkerij Efficiënt in Nijmegen leverde het doorschrijfkasboek Ad Rem, weet niet of ze dat nog kunnen leveren.
Ik heb een kasboekje van het Nibud. Heel fijn. Te koop in hun webwinkeltje.
Ik heb een kasboek in excel. Ideaal, want ik maak voor iedere maand een apart tabblad aan, dan kopieer ik mijn vaste lasten vast want die staan in principe toch vast. Als het is afgeschreven van mijn rekening zet ik er een datum achter, om te controleren of echt alles is betaald.

Na iedere transactie zie ik hoeveel ik nog te besteden hebt, en je kunt ook diagrammen of grafieken maken, zo kun je het verloop analyseren.

Daarnaast probeer ik zoveel mogelijk te pinnen, want dan kan ik hoef ik alleen mijn internet bankieren er naast te houden. Geen gedoe met contact geld en bonnetjes vragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven