Interrailen

22-07-2008 20:03 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik ga volgende week voor 2 weken in m'n eentje interrailen en ben daarom 't één en ander aan het uitzoeken op internet. (accomodaties, reistijden, dat soort dingen..) Maar..er zijn zoooveel mogelijkheden dat ik door de bomen het bos niet meer zie!

Ik wil ook eigenlijk niet teveel van te voren vastleggen, omdat ik het liefst zoveel mogelijk het gevoel wil hebben dat ik deze vakantie kan gaan en staan waar en wanneer ik maar wil zeg maar.. Maar misschien is het eigenlijk goedkoper om wél van te voren overnachtingen en treintickets te boeken? Een ruim budget heb ik nl. ook niet echt..Ik wil graag reizen in Frankrijk, Spanje en Italië.

Nou goed..ik weet dus even niet meer zo goed wat ik moet beslissen, dus ben hard op zoek naar mensen met interrail-ervaring! Ben benieuwd hoe anderen dit hebben aangepakt!

Hopelijk reageren er wat mensen..:)

Alvast bedankt!
Bestaan er bij de NS geen Europatickets? Die zijn dan een bepaalde periode geldig voor een aantal landen.

Het zal vast wel een stuk duurder zijn dan losse kaartjes - aan de andere kant zijn landen als Duitsland ook weer belachelijk duur. Misschien een tip om even uit te zoeken :o)
Vaak heb je tickets in Frankrijk Spanje en Italie die je hier niet kunt kopen. Aan de andere kant hebben ze in Nederland als je lang van te voren boekt tickets met een korting die je weer niet daar kunt kopen. Ga eens langs bij Internationaal mijn ervaring is dat het hele hulpvaardige mensen zijn met grote kennis over hun product dat ze verkopen.
Hoi!

Je kunt het beste van 2 werelden combineren: van tevoren boeken & vrijheid blijheid. Zelf duik ik altijd een internetcafetje in als ik ergens aankom, en zoek dan ter plekke accomodatie. Is tot nu toe altijd goed gegaan!

Ik zou zeker niet teveel vastleggen. Als je alleen gaat doe je veel leuke contacten op, waardoor je reis heel anders uit kan pakken dan je had gepland. En dat is ook juist het leuke aan interrailen.

Je kunt bij aankoop van je interrailticket van tevoren een aantal treinen reserveren. Mijn ervaring is dat dit niet nodig is, behalve als het treinen betreft die je zeker weten wilt pakken. Zo reserveer ik de treinen voor de terugreis, zodat ik zeker weet binnen de geldigheid van mijn interrail terug te kunnen zijn. En ja, het kan zo uitpakken dat je die treinen niet neemt omdat je ondertussen heeeeeel ergens anders zit, maar dan is er ook geen man overboord.

Ik heb zelf van een jonge gozer een keer mee mogen liften in het conducteurshokje van een nachttrein, omdat ik geen reservering had en kon krijgen en anders op de grond had moeten slapen in de gang (vond ik ook niet erg). Zo zijn er overal wel oplossingen voor.

Probeer trouwens van tevoren voor jezelf een dagbudget op te stellen met veel ruimte hierin, zodat je weet hoeveel je per dag hebt om te spenderen aan overnachtingen.

Interrailen is vooral héél erg leuk dus ik wil je ontzettend veel plezier wensen!!!
Fijne tips tot nu toe, dank! Ik had al bedacht dat ik inderdaad gewoon een interrail-ticket voor Europa koop, maar dan moet je evengoed voor sommige treinen nog reserveren (en evt. nog wat toeslag betalen). Dat bedoelde ik met of ik treinreizen vooraf zou gaan reserveren of niet..:)

Maar de tip van het internetcafé induiken om een overnachting te regelen is slim! Ik dacht er zelf ook al aan om een boekje met hostels/hotels aan te schaffen en mee te nemen, maar internet is wellicht toch altijd wat meer up-to-date.

Dank voor de tips, en als er nog meer mensen goeie dingen hebben, dan hoor ik het graag!
Als je interrailt heb je toch al een treinticket voor bepaalde tijd/landen (of zoiets)?

Ik heb vorig jaar niet ge-interraild, maar wel aaridg wat met trein en bus door Europa gereisd. In Italië hadden wij nog wel gereserveerd (kon via internet) dan krijg je een kaartje via de mail kun je gewoon uitprinten en meenemen. Dat was lekker makkelijk! In de andere landen (Slovenië, Bosnië...) hebben we ter plekke kaartjes gekocht en dat was niet duur. Als je met lokale treintjes gaat zijn de kaarten vaak heel goedkoop. Maar weet niet hoe dat in Frankrijk en Spanje zit...

Wij hadden een Lonely Planet bij ons en regelden onderweg hostels. Weet eigenlijk niet meer hoe we dat hebben gedaan..wel een paar keer gebeld, maar volgens mij zijn wij verder op de dag zelf naar een hostel gelopen en gevraagd of ze nog plek hebben. Maar wellicht is het in Spanje en Frankrijk wat drukker. Een boekje meenemen lijkt mij sowieso erg handig.
Hoi,

Ik heb 5 weken geinterraild in april/mei en het was echt geweldig. Ik was samen met een ander meisje en heb echt zoveel mensen ontmoet.

Wij hadden van te voren wel grote deels een route bedacht, omdat we graag een aantal dingen wouden zien, en zo toch een hou vast hadden. Wij hebben, Frankrijk, Italie, Griekenlan, Turkije, Montenegro, Tsjechie, Hongarije en Duitsland gehad. Steden en soms ook wat strand en natuur! Op het einde zijn we wel onze route gaan veranderen, we wouden naar Kroatie..maar zijn toen toch maar naar Hongarije gegaan.

We hadden niks gereserveerd van te voren. Alleen de aller eeste stop in Nice, want daar vlogen we heen. Vanuit daar hebben we steeds gemaild of gebeld vanaf het vorige adres en dat ging prima. Maar nou zaten wij natuurlijk nog buiten het hoog seizoen en dan was het soms al aardig druk!

Trein kaartje deden we vaak bij aankomst of op de 2de dag dat we in de stad waren, reserveren en navragen.

Ik zou zoiezo het Kursbuch Europa aanschaffen. Hierin staan alle trein tijden, echt ideaal! Dit kan via de treinreiswinkel.

En als je een beetje los je route plant, heb je wel een doel. Maar goed ontmoet je iemand, die iets leukers gaat doen..dan kan je altijd met diegene meegaan bijv.

Jitske.
Toen ik mijn interrail ticket boekte, kreeg ik gratis zo'n boekje erbij met alle treintijden, erg handig (van de grote stations, dats wel). Ik heb nooit extra hoeven betalen eigenlijk, ben door Frankrijk naar Italie gegaan en heb dus bijna heel Italie "gedaan". Als ik ergens aankwam, controleerde ik meteen wanneer er weer treinen er vandaan gingen. Dus als ik bijvoorbeeld in Rome was, checkte hoe laat en hoe vaak per dag de trein naar Florence ging (niet in alle landen houden ze zich aan het boekje, haha), schreef ik dat op en ging ik gewoon zolang in Rome zijn als ik wilde. Veel plezier, ik heb het echt heel leuk gehad!
Ik ben net een dag terug van drie weken interrailen en heb het super gehad!

Als je lange afstanden wil gaan doen, kan ik je aanraden om een nachttrein te nemen. Slapen in de trein beviel ons erg goed en we kwamen uitgerust aan op de nieuwe bestemming. Het europees spoorboekje is al genoemd in dit topic; vonden we heel erg handig en hebben we ook erg vaak gebruikt.

Op een paar nachttreinen na hebben we niks gereserveerd; wij overnachtten op campings en daar is altijd wel plek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven