Geld & Recht alle pijlers

Misleiding Webprint??

26-10-2014 14:32 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik bestel al jaren mijn foto's via deze website. Ben ook altijd zeer tevreden geweest. Totdat ik onlangs een bestelling wilde doen. Zag overal op de site staan dat de foto's 6 cent per foto kosten. Toen ik echter mijn winkelmandje had 'volgeladen', bleek dit ineens 7 cent per foto te zijn. Alleen met een kortingscode kreeg je de aanbieding van 6 cent. Ik heb echter een andere kortingscode die ik wil gebruiken. En je kunt ze niet combineren. Nou denk je misschien, die ene cent, wat maakt dat nou uit... Maar als je bijna 2000 foto's bestelt, scheelt het dus bijna 20 euro. En dat vind ik best veel! Ik heb al gemaild met de Helpdesk, maar daar kun je geen kant mee op.

Hier wat linkjes naar de site, ik ben benieuwd hoe jullie dit zien: zijn de foto's nou 6 cent of 7 cent.

https://www.webprint.nl/ en dan onderaan ergens in het midden

https://www.webprint.nl/fotos/ hier staat rechts een tabelletje met prijzen voor de verschillende afmetingen en iets verder naar boven staat een wervend tekstje met ook de prijs van 6 cent. Alleen als je het stukje leest over de kortingscode staat hier een afbeelding waar voor het eerst de 7 cent genoemd wordt. Verder helemaal nergens. Ik noem dit misleiding, want je komt er dus pas achter als de foto's al in je winkelmand zitten (ongeveer 4 middagen aan uploaden verder...).

Graag jullie reactie! En wat voor stappen kan ik verder ondernemen om de prijs te krijgen die op de site staat?
Eerste wat me opvalt is dat er staat "vanaf 6 cent".
Klopt, want als je een ander (groter) formaat foto bestelt, is de prijs hoger.
Geen stappen. De prijs die op de site staat is 7 cent, of 6 cent met korting.

Bij de eerste link staat er VANAF 6 cent.

Bij de tweede link staat 7 cent op het plaatje doorstreept. Maar bij die 6 cent staat duidelijk in het rood aangegeven dat die korting van 15% maar geldig is tot 31 oktober en niet combineerbaar met andere kortingen.
Ik zit mobiel en zie uberhaupt geen prijzen ( zal wel aan mobiele site liggen).

Maar als er staat vanaf 6 cent is dat geen misleiding in mijn ogen.

Het klopt toch ook? Met de code krijg je ze voor 6 cent. Jouw keuze om een andere code te gebruiken.

Vind er geen misleiding aan.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Bij 100 foto's gaat het om een euro. Is het je werkelijk al deze energie waard? Er staat toch vanaf 6 cent?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Vanaf 6 cent staat er, maar voor 6 cent is er dus helemaal niets. De prijs is vanaf 7 cent, tenzij je gebruik maakt van een code. De vanaf slaat op de hogere prijs voor een groter formaat foto's.

Ik zie dit als hetzelfde als waarvoor in de reisbranche regelgeving is gemaakt. Op de site moet direct duidelijk staan wat de prijs is en niet dat er nog allerlei verrassingen achteraf komen.
En ach, is het mij de energie waard... Het gaat in dit geval dus niet om 100 foto's, maar heel wat meer.
"Miss.Marissie, 36 seconden geleden

Vanaf 6 cent staat er, maar voor 6 cent is er dus helemaal niets. De prijs is vanaf 7 cent, tenzij je gebruik maakt van een code. De vanaf slaat op de hogere prijs voor een groter formaat foto's."

Jawel het is er wel voor 6 cent. Met die code. Maar die code wil jij niet gebruiken.

Vind je zelf ook niet dat je overdrijft voor die ene cent? Het zal je de frustratie maar waard zijn zeg.
En anders gebruik gewoon lekker die code zodat je ze voor 6 cent hebt. Probleem opgelost.
Het is er voor 6 cent met die code. Jouw keuze om die niet te gebruiken. De voorwaarden van die actie staan trouwens duidelijk in het rood aangegeven. Ik vind het helemaal niet misleidend.
quote:Miss.Marissie schreef op 26 oktober 2014 @ 14:53:

De vanaf slaat op de hogere prijs voor een groter formaat foto's.Dat is jouw interpretatie.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Ik ben van mening dat als het hier om een actie gaat, dat je dan erbij zet: actieprijs, nu 6 cent of iets dergelijks. Dat is niet zo.

Als je bij de supermarkt een bloemkool koopt en op de etalage staat: bloemkool nu 1 euro! En ook op het schap staat bloemkool 1 euro. En vervolgens kom je bij de kassa en dan staat op de kassabon bloemkool 2 euro. Dan vraag je natuurlijk hoe dat kan. Vervolgens zegt de cassière, de prijs van 1 euro geldt alleen met de kortingsbon. Maar als u die inlevert, krijgt u niet meer de korting op de aardappels, want u kunt maar voor één product korting krijgen.

Zo ongeveer dus, is het dan nog raar dat ik het op z'n zachts gezegd onduidelijke informatie vind die op de site van webprint staat?
Dat is jouw interpretatie.

Nee hoor, dat staat in het tabelletje in de tweede link.
In jouw voorbeeld zou er dan bij de supermarkt staan:

Blemkool vanaf 1 euro
Nee hoor, dan zou er staan 'groente en fruit vanaf 1 euro'. Zoals gezegd staat namelijk in de tabel in de tweede link heel duidelijk bij de fotoprijs geen 'vanaf', daar staat prijs: 6 cent.
Dat tabelletje rechts staat pal naast:

- Een duidelijke tekst (in rood) waarin de kortingsactie wordt uitgelegd en wordt vermeld dat deze actie niet geldig is in combinatie met andere kortingen

- een heel helder plaatje waarbij bij dat formaat foto de prijs van 7 cent is doorgestreept en weer in rode letters '6 cent' staat.

Lijkt mij helder genoeg dat de 6-cent prijs een kortingsactie is.
"Miss.Marissie, 9 minuten geleden

Ik ben van mening dat als het hier om een actie gaat, dat je dan erbij zet: actieprijs, nu 6 cent of iets dergelijks. Dat is niet zo. "

Ja want dat staat bij elke aanbieding en reclame. *sarcasme off*

Wat wil je nou eigenlijk?

Je staat hier gewoon webprint zwart te maken.

Ga je ook even over elke andere winkel een topic openen die bij hun reclame geen actie of aanbieding zet?
Sorrie, ik vind het volkomen duidelijk.

En het is doodnormaal dat je actiecodes niet kunt combineren.

Ook bij de tweede link kun je duidelijk lezen/zien dat de standaardprijs 7 cent is, en de actieprijs met kortingscode (-15%) 6 cent.
Het is helemaal niet mijn bedoeling om Webprint zwart te maken, zoals ik in mijn OP al zeg, ben ik altijd zeer tevreden. Nu dus niet, gezien de in mijn ogen onduidelijke prijsvermelding.

Wat ik nou eigenlijk wil? Dat dit bedrijf eerlijk zijn prijs op de site zet. En ik ben van mening dat dit nu niet het geval is. Als iemand er anders over denkt, prima.
quote:Miss.Marissie schreef op 26 oktober 2014 @ 15:23:

Het is helemaal niet mijn bedoeling om Webprint zwart te maken, zoals ik in mijn OP al zeg, ben ik altijd zeer tevreden. Nu dus niet, gezien de in mijn ogen onduidelijke prijsvermelding.

Wat ik nou eigenlijk wil? Dat dit bedrijf eerlijk zijn prijs op de site zet. En ik ben van mening dat dit nu niet het geval is. Als iemand er anders over denkt, prima.De rest is van mening dat ze dat wel doen..en nu?
quote:Miss.Marissie schreef op 26 oktober 2014 @ 15:23:

Wat ik nou eigenlijk wil? Dat dit bedrijf eerlijk zijn prijs op de site zet. En ik ben van mening dat dit nu niet het geval is. Als iemand er anders over denkt, prima.Dus zal het bedrijf niet de door jou gewenste voorwaarden en prijzen op de site vermelden, omdat het voor iedereen-behalve-jou duidelijk is.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Tja, jammer dat er niemand ingaat op mijn supermarkt voorbeeld, want hadden jullie het dan ook geaccepteerd?
Als bij dat supermarktvoorbeeld dezelfde tekst zou staan wel, namelijk: nu x% korting met actie, niet te gebruiken in combinatie met andere korting/actie, prijs: 2 euro 1 euro
Ze zetten de prijs eerlijk op hun site. Jij bent de enige die dat niet vind.

En wat broedkippetje zegt idd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven