Herkend iemand dit?

26-10-2014 16:35 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als je naar een hulpverlener gaat dat er dan vanuit word gegaan dat jij het probleem bent.

Er word vanuit gegaan dat de mensen in jouw omgeving netzo reageren als de mensen in hun omgeving en als dat anders is ligt dat aan jou.

Als je zegt dat de mensen in jouw omgeving anders reageren en dat als je voor jezelf opkomt dit zeer zeker niet gewaardeerd word en dat ze niet anders gaan reageren op je omdat ze niet begrijpen wat je bedoelt.

De hulpverlener zegt dan "Jij voelt dat zo" je word dus nog onzekerder omdat de hulpverlener je niet geloofd.

Dat je onzeker bent ligt dus aan jou en je word op deze manier niet geholpen dus kun je medicijnen slikken waardoor jezelfzijn en voorjezelf opkomen nog meer onderdrukt word.

Mijn conclusie: Pesten en buitensluiten is oke en als je daar niet tegen kunt.............zie bovenstaande.
Nee.
nee wat je zegt herken ik niet en komt nogal warrig over
Het is : HerkenT iemand dit, met een T dus.

Misschien je topictitel aanpassen.
Ik herken het niet.

Als iemand zegt: 'Je voelt dit zo', dan zegt dat toch niks over of iemand het wel/niet gelooft? Maar het is dan meer een constatering: een gevoel is niet altijd een feit.

Ik vind je OP warrig. Kun je wat concreter zijn.
.
Je kan andere mensen niet veranderen, wel de manier waarop je ermee omgaat..hoe moeilijk dat ook is vaak!
l'amour de soi...belle la vie...
Waarom ben je naar de hv gegaan - wat was je probleem/ waar liep je tegenaan?

Kun je ook een concrete situatie beschrijven - want het is niet zo duidelijk uit je OP.
ik kan de topictitel wel aanpassen met "pesten is oke"

inderdaad een gevoel is niet altijd een feit maar kan dus wel een feit zijn.

andere mensen kun je niet veranderen dat klopt.
Per definitie gaat het om wat jij voelt. Je kunt anderen niet veranderen, maar wel wat jij doet en hoe jij je daar bij voelt. Dat gaat er niet om dat jij de schuld krijgt of niet geloofd wordt, maar het gaat er juist om dat jij leert dat jij zelf de macht in handen hebt! Bijvoorbeeld de macht om jouw leven niet meer door de reacties van anderen te laten beïnvloeden.
quote:wilmaiy schreef op 26 oktober 2014 @ 16:35:

Als je naar een hulpverlener gaat dat er dan vanuit word gegaan dat jij het probleem bent.

Natuurlijk ben je dan het "probleem" anders zou je geen hulpverlening nodig hebben he.
Ik vraag alleen wie dit herkend.

Wat is er warrig aan mijn conclusie?
Waarom is het nodig de macht in handen te hebben.

Het lijkt wel normaal dat er gepest word en dat de wereld verhard.
Ik snap het verhaal niet helemaal...

Als een hulpverlener zegt 'jij voelt dat zo' dan zegt hij niet dat hij je niet geloofd. Dan zou hij waarschijnlijk 'ik geloof je niet' zeggen...

Kan het zijn dat je door je onzekerheid meer zoekt achter wat er allemaal wordt gezegd dan nodig is?
Een hulpverlener kan jouw omgeving niet veranderen he, ze kan alleen JOU tips geven
quote:wilmaiy schreef op 26 oktober 2014 @ 17:14:

Waarom is het nodig de macht in handen te hebben.

Het lijkt wel normaal dat er gepest word en dat de wereld verhard.Dit is volgens mij niet wat NummerZoveel probeerde te zeggen
Ik herken het!

De hulpverlening is erop gericht jou te helpen door jouw gedrag te veranderen, niet door die ander zijn gedrag te veranderen want die komt niet bij de hulpverlening.

De hulpverlening gaat jou leren, met die ander om te gaan. Wat die ander doet is niet jouw schuld, maar hoe jij op die ander reageert heb jij wel zelf in de hand!

Ik heb groepstherapie gedaan en ik herken jouw manier van denken. Iemand anders uit mijn groep bleef ook steeds maar zo denken als jij. Zij heeft uiteindelijk weinig aan de therapie gehad.

Stel je open voor de hulpverlening, kijk naar jezelf en niet naar die 'ander'. De oplossing komt uit jezelf!

Succes.
Wie zegt er dan tegen jou dat pesten en buitensluiten okay is?

Ik ben het verder eens met NummerZoveel. Een hulpverlener kan niets doen tegen de pesters en de buitensluiters zolang alleen jij tegenover hem/haar zit. Die hulpverlener kan hooguit jou proberen te leren hoe daar mee om te gaan. Het gaat daar om jou: jouw gedachten, jouw gevoelens, jouw leven.

(Al denk ik wel iets te begrijpen van jouw frustraties.... Maar probeer je energie te gebruiken om jezelf te veranderen en om jezelf sterker te maken. )
Dus jij gaat naar hv in de hoop dat anderen veranderen?

Hv geeft jou handvatten om sterker in jouw schoenen te staan en weerbaarder te worden.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Jij hebt een probleem, buitenstaanders niet. Jij zoekt een oplossing (goed dat je het doet), dan moet je vooralaan jezelf willen werken.
Pesten is niet ok. Alleen jouw hulpverlener en jij kunnen de omgeving niet veranderen, alleen ervoor zorgen dat jij er weerbaarder voor wordt.

Overigens ben ik het er niet mee eens dat alleen diegene die last heeft van pesten een probleem heeft, pesten is een vorm van agressie en daar heeft iedereen last van. Als het bijvoorbeeld op school gebeurd betekent dit dat de klas onveilig is en daar wordt niemand beter van.
Ik

denk dat je bedoelt dat je wordt gepest en dat je hulpverlener zegt dat

je dan voor jezelf op moet komen maar dat je dat al hebt geprobeerd en

dat dat niet werkt, als ik je goed begrijp. Okee, dat kan.

Ik vind het persoonlijk beter werken om niet te reageren op pesterijen.

Dan is de lol er snel af namelijk. Sommige mensen vinden het leuk om

anderen op de kast te jagen en als jij niet reageert, lukt dat niet. Ik

weet niet waar je wordt gepest, op school, op je werk, thuis of op

internet maar ik raad je aan om erop te letten hoe je zelf overkomt en

je niet af te laten leiden door wat anderen zeggen.

Dus wees wie je wilt zijn, gedraag je als zodanig (ik wil bv altijd

vriendelijk zijn naar anderen toe) en put daar kracht uit. Wees trots op

wie je bent en sta voor je eigen mening en principes. Dan sta je al

sterk. Laten die anderen maar vervelend doen tegen anderen, en wees er

trots op dat jij niet zo vervelend bent en anderen kwetst. Als je

zelfvertrouwen groeit, kun je lachen om de pesters en brengen ze je niet

meer uit je evenwicht. Veel sterkte iig.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Ik lees alleen dat goed zijn en gevoelig zijn niet oke is en dat ik een probleen heb (dit gaat over een maatschappelijk probleem)

Jullie kennen de pesters toch helemaal niet. en waarom hoeven die niet te veranderen dan? volgens mij zou dat heel wat besparen in de kosten van de gezonheidszorg.
quote:wilmaiy schreef op 26 oktober 2014 @ 17:36:

Ik lees alleen dat goed zijn en gevoelig zijn niet oke is en dat ik een probleen heb (dit gaat over een maatschappelijk probleem)

Jullie kennen de pesters toch helemaal niet. en waarom hoeven die niet te veranderen dan? volgens mij zou dat heel wat besparen in de kosten van de gezonheidszorg.

Jammer dat je dat leest, want dat staat er helemaal niet!

Er wordt juist bemoedigend op je gereageerd. Alleen: Je kunt niets veranderen aan andere mensen, simpel omdat je de ander niet bent. Er is nu eenmaal geen 'rechtbank' die pesters bestraft.

Dat betekent dat als je er last van hebt de hulpverlening erop gericht is om ervoor te zorgen dat je minder last hebt. Niet dat er minder wordt gepest.

Maar NIEMAND zegt dat pesten dus mag of goed is.

Kom op, nu uit die slachtoffer-rol en kijken naar wat wel binnen je eigen macht ligt om aan de situatie te veranderen
quote:wilmaiy schreef op 26 oktober 2014 @ 17:36:

Jullie kennen de pesters toch helemaal niet. en waarom hoeven die niet te veranderen dan? volgens mij zou dat heel wat besparen in de kosten van de gezonheidszorg.De therapeuten die je spreekt kunnen jouw pesters niet veranderen. Ze kunnen alleen proberen om te kijken of jij wellicht anders met de situatie om kunt gaan zodat jij er minder last van hebt. En dat hebben verschillende mensen al gepoogd je uit te leggen maar ja als je het niet wilt horen blijf je de rest van je leven met een bordje "slachtoffer" rondlopen. In jouw geval zit het ergens voor je hoofd waarschijnlijk. Jammer TO.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven