Geschorst

28-10-2014 14:44 93 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg net een belletje van de school van mijn oudste, hij is voor 24 uur geschorst, want hij heeft iemand geslagen. Nu is het feit, dat hij al meerdere malen op school heeft aangegeven, dat er een groep jongeren is die hem continu loopt te treiteren, van blikjes en eten naar zijn hoofd gooien, tot erger. Nooit is hier wat aangedaan en nu heeft hij dus uitgehaald, ik keur het niet goed, maar begrijp het wel.

Het lullige is, dat de tegenpartij weer geen straf krijgt, want die heeft niet geslagen. Wat zegt de schoolleiding, dan had hij het maar moeten melden, dan hadden we de videobeelden kunnen bekijken. Maar als ik dan vraag of ze willen kijken, wat de druppel voor mijn zoon was, wordt er geantwoord, ik weet niet of daar camera toezicht is.

Heb niet echt een vraag, ben gewoon boos, vooral op school.
Eens met suze. Al dat softe gelul van tegenwoordig Gewoon een keer goed terug klappen. Zeer effectief. Zou school de pesters nou eens serieus aanpakken maar nee, de gepeste moet op een weerbaarheidscursus en vooral niet te vaak klagen want dat wordt stiekem toch wel al klikken gezien en de pester krijgt een foei niet meer doen praatje.
Ye ken.
Wat ben ik dan blij met mijn oude schooldirecteur!

Ik werd ook gepest, op een gegeven moment was ik het zo zat na 3/4 jaar gepest te zijn dat ik om mij heen sloeg. Dit was na schooltijd toen ik naar huis fietste. Ben wel de volgende dag direct naar de schooldirecteur gegaan om te vertellen wat er was gebeurd en wat ik had gedaan.....

Dat was maar goed ook want later kwamen de ouders van de leerlingen die mij pesten verhaal halen. De directeur was op de hoogte van het pesten en nam het voor mij op. Met de staart tussen hun benen dropen de ouders af en ze lieten mij vanaf dat moment links liggen wat ik prima vond, want dat was beter dan gepest te worden.

Ik kan mij dus goed voorstellen dat jou zoon van zich afsloeg, hij had ze alleen voor moeten zijn....

Slappe reactie van de school! Ik zou toch op zijn minst een persoonlijk gesprek willen met de school en hun vragen hoe zij pesten tegen willen gaan!!
quote:winnie2000 schreef op dinsdag 28 oktober 2014 17:15 Meer dan terecht dat hij geschorst is

Lekker moraalridderige opmerking. Je gaat werkelijk totaal voorbij aan het waarom!

Maar ja, hier spreekt dan ook een volledig ontaarde moeder die vroeger zelf de pestkoppen van haar dochter heeft aangepakt, en niet zuinig! Het pesten is gestopt daarna en dezelfde meiden lopen anno 2014, 14 jaar na voorval, nog met een grote boog om me geen. Ik wil mezelf geen veren in m'n hoed steken maar ik geloof niet meer in praat-mediation-spiegelen sprookjes! Slaan ze je? gewoon terugslaan, maar net even harder!!
Ik ben trots op je zoon.

Hij komt voor zichzelf op. Weliswaar is slaan niet de beste optie, maar wel begrijpelijk.

Ik zou willen dat ik dat durfde toen ik nog op de middelbare school zat.

Ik zou zeker een afspraak maken met school. Het schorsen kun je nu niet meer terug draaien, maar die jongens moeten net zo goed op het matje geroepen worden.

Ga donderdag mee met je zoon als hij gesprek heeft, maar kondig het niet van tevoren aan. Anders krijg je van mentor misschien zo'n standaard riedeltje voorgeschoteld.
She needed a hero. So that's what she became.
Ik zal wel ouderwets zijn, maar het pesten op school los je maar op één manier op. Jawel, de pester radicaal aanpakken, met klapjes als dat nodig is...

En ja, als ouders kun je zelfs eisen dat de schoolleiding iets onderneemt, kracht bijzetten doe je door de pers in te schakelen, Hart van vijf bjivoorbeeld, die houden wel van wat confrontatie.

Voorbeeld van een geschikt persbericht:

School wacht op eerste steekincident

Het M.college te U. verwacht binnenkort het eerste ernstige steekincident te verwelkomen. De leiding hoopt op veel publiciteit en moedigt de pesters aan te volharden in hun gedrag.

Dit aanmoedigen gebeurd geheel volgens de gangbare norm, de gepeste jongen wordt geschorst, de pesters mogen vrolijk verder leren hoe ze het pestgedrag kunen verbeteren.

De pesters voelen zich gesterkt in hun gedrag en de groep is dan ook reeds van 5 tot 8 gegroeid. "Wij zijn trots op onze school en staan open voor alle uitdagingen die de maatschappij ons aandraagt", aldus de glunderende decaan.
Brevet van onvermogen tsssk. Nee je leven zuur laten maken door een paar etters is verstandig.

Misschien omdat ikzelf tot de 4e klas vreselijk gepest en mishandeld ben op school maak ik mijn kinderen zeer weerbaar. Eerst aan de juf vertellen en als die niks doet, Gewoon meteen terugschelden en als ze je aanraken meteen een loeiharde knal verkopen.

Als het echt om grotere kinderen gaat sta ik ook niet boven intimidatie. Wat van mij is moet je afblijven! Zo heb ik mijn dochter van toen 14 een keer van school laten halen door een paar portiers van een zaak waar ik vaak kom. Niemand heeft haar ooit weer aangeraakt.
Bij ons word je 3 dagen geschorst, en terecht. Maar er is altijd hoor en wederhoor en ik vind dat je uitlokker ook gestraft moet worden! Ik zou het er niet bij laten zitten. En ik snap dat je boos bent!
Ik ben ook van de oude stempel. Wie niet horen wil moet maar voelen. Goed van je zoon dat hij voor zichzelf is opgekomen. En zijn schorsing tja er zijn ergere dingen in de wereld hoor.
We hebben ondertussen een officiële klacht ingediend tegen de pester op school. Het blijkt dat hij wel degelijk fysiek is geweest vanmiddag, volgens zoon en nog iemand die er bij was. Maar dat is niet door de schoolleiding gezien, dus geen sanctie.
Pesters zorgen altijd dat ze buiten beeld blijven. Laat je niet op de kop schijten op school, TO.
Ye ken.
Adorabull, wat fijn dat je (pleeg)dochter jou heeft.

Renate73, sterkte voor jou en je zoon.
quote:renate73 schreef op 28 oktober 2014 @ 19:40:

We hebben ondertussen een officiële klacht ingediend tegen de pester op school. Het blijkt dat hij wel degelijk fysiek is geweest vanmiddag, volgens zoon en nog iemand die er bij was. Maar dat is niet door de schoolleiding gezien, dus geen sanctie.

En uiteraard heeft de schoolleiding nou net wel gezien dat je zoon een mep uitdeelde, maar de aanleiding van de mep weer net niet. Zoiets?

Je zou toch denken dat scholen inmiddels geleerd hebben van een aantal afschuwelijke gebeurtenissen, maar zoals gebruikelijk worden de koppen weer fluks in het zand gestoken ondanks al die prachtige pestprotocollen.
quote:Lughnasadh schreef op 28 oktober 2014 @ 20:08:

[...]

En uiteraard heeft de schoolleiding nou net wel gezien dat je zoon een mep uitdeelde, maar de aanleiding van de mep weer net niet. Zoiets?

Je zou toch denken dat scholen inmiddels geleerd hebben van een aantal afschuwelijke gebeurtenissen, maar zoals gebruikelijk worden de koppen weer fluks in het zand gestoken ondanks al die prachtige pestprotocollen.Het leuke is zelfs, dat mij verteld werd, dat hij het had moeten melden, dan hadden ze de videobeelden kunnen bekijken en stappen kunnen ondernemen. Dus ik zeg, dan wil ik dat u kijkt wat de trigger was voor het slaan op die beelden. Krijg ok als reactie, ja maar ik weet helemaal niet of daar een camera hangt. Of te wel, ze willen het niet weten.
Wat een vreemde school. Door je zoon totaal niet serieus te nemen, ondanks dat hij eerder heeft aangegeven gepest te worden, en hem te schorsen voor een mep, na bekogeld te zijn door de pesters, heeft de school een duidelijk signaal gegeven: de pester wordt beloon en je zoon is het sulletje dat geschorst wordt.

Ik zou dit heel heel heel hoog opspelen. De schorsing niet accepteren en dit melden aan school. Daarnaast aangifte doen bij de politie van mishandeling (regelmatig blikjes en eten gooien en fysiek worden is mishandeling) door de pesters. Dit ook melden aan de school. Daarnaast zou ik de overkoepelende instantie van de school contacteren en daar een officiële klacht indienen over het wanbeleid van de school.

Zijn ze helemaal betoetert, daar op die school? Ik vind het echt heel bijzonder dat een school iemand schorst die meerdere malen heeft aangegeven gepest te worden en nu eindelijk eens een keer van zich afbijt.
quote:renate73 schreef op 28 oktober 2014 @ 20:27:

[...]

Het leuke is zelfs, dat mij verteld werd, dat hij het had moeten melden, dan hadden ze de videobeelden kunnen bekijken en stappen kunnen ondernemen. Dus ik zeg, dan wil ik dat u kijkt wat de trigger was voor het slaan op die beelden. Krijg ok als reactie, ja maar ik weet helemaal niet of daar een camera hangt. Of te wel, ze willen het niet weten.Maar hij heeft het nu toch gemeld? Dus wat houd de school tegen om alsnog de beelden te bekijken? Hun redenatie klopt van geen kant natuurlijk.
Die videobeelden zijn er helemaal niet natuurlijk. Gewoon een beetje leuteren om ouders de mond te snoeren en hun "beleid" te rechtvaardigen.
quote:Lughnasadh schreef op 28 oktober 2014 @ 20:08:

[...]

.

Zo ging het op de basisschool al en zo gaat het door op het middelbaar.

Niets nieuws.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:renate73 schreef op 28 oktober 2014 @ 20:27:

[....]renate73 schreef eerder

We hebben ondertussen een officiële klacht ingediend tegen de pester op school. Het blijkt dat hij wel degelijk fysiek is geweest vanmiddag, volgens zoon en nog iemand die er bij was. Maar dat is niet door de schoolleiding gezien, dus geen sanctie[....]

en daarna

Het leuke is zelfs, dat mij verteld werd, dat hij het had moeten melden, dan hadden ze de videobeelden kunnen bekijken en stappen kunnen ondernemen. Dus ik zeg, dan wil ik dat u kijkt wat de trigger was voor het slaan op die beelden. Krijg ok als reactie, ja maar ik weet helemaal niet of daar een camera hangt. Of te wel, ze willen het niet weten.

Ik heb met stijgende verbazing je posts gelezen, ik hoopte dat de oude school van onze kinderen een uitzondering was..... al wist ik ergens wel beter natuurlijk.

Maar zoveel hete lucht vanuit school en ondertussen het probleem aan alle kanten in stand houden

Pestprotocollen werken alleen maar zo goed als de uitvoerders en als er niet goed mee omgegaan wordt.....

Op het moment zitten onze kinderen op een basisschool die een pestprotocol heeft dat a werkt en b goed wordt uitgevoerd. Ik hoop dat ze ( en dat is al heel snel) waneer ze naar de middelbare school gaan die school ook op een goede manier met deze problematiek omgaat en niet het idee van pappen en nathouden heeft.
"Mensen zullen vergeten wat je zei. Mensen zullen vergeten wat je deed. Maar mensen zullen nooit vergeten hoe je hen liet voelen." ( Maya Angelou )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven