Even van me afschrijven

01-11-2014 14:10 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik moet even van me af schrijven want ik voel me rot.

Toen ik jong was ben ik uithuis geplaatst,

Als ik hier op terug kijk heeft het me best wel pijn gedaan.

Maar ook zeker wel goed in sommige opzichten.

In al die jaren heb ik meerdere depressies gehad.

En elke keer als ik dan in zo,n situatie zat liet ik eigenlijk al me vriendschappen verwateren.

Ik heb al nooit veel vrienden gehad maar dat hielp natuurlijk ook nooit.

Vooral me echt beste vriendinnen waar ik goed mee kon praten en die ik kon vertrouwen duwde ik weg en vaak op een kwetsende manier.

De laatste paar jaren 4+ leef ik eigenlijk compleet geisoleerd ik kom nooit buiten.

Nu zit ik momenteel ook mischien wel in de langste depressie ooit.

En ik wil binnenkort ook wel hulp gaan zoeken maar ik ben doordat ik al zo vroeg uit huis was nooit een fan geweest van hulpverlening.

Er zijn er mischien maar 2 die echt een impact op me leven hebben kunnen maken op een positieve manier.

Nu knaagt het ook ontzettend aan me dat ik niet echt meer iemand heb waarmee ik een hechte band heb.

Ik ben zelf altijd iemand geweest die hun door zware tijden probeerden te loodsen maar nooit echt aan mezelf werkte.

Nu mis ik eigenlijk gewoon iemand die mij even door deze rot tijd kan loodsen :(
Het is sowieso belangrijk om eerst zelf goed te voelen, dan kun je ook beter investeren in vriendschappen en andere relaties. Het is fijn om iemand te hebben die er altijd voor je is, maar als je niet in staat bent om van je zelf te houden, is het ook moeilijker om dat te geven. Omdat anderen je willen helpen maar je duwt ze dan weg.
Waarom vandaag doen wat morgen kan.
wat naar dat je je zo rot voelt, ik heb even geloept en zie dat je van de week ook al aangaf dat het niet zo goed met je gaat.

heb je al hulp gezocht daarbij? misschien dat als het in het algemeen wat beter met je gaat, dat je dan wer wat contacten kan opbouwen.

maar hoe dan ook is het rot dat je, nu je het zo hard nodig hebt, geen contacten hebt.

heb je (nog) wel contact met je familie?

kom anders in elk geval hier op het forum, hier is altijd een luisterend oor / lezend oog

ik hoop dat je je gauw beter voelt!
Als je uit huis bent geplaatst is dat zo'n enorme impact op je leven. Waarschijnlijk zijn je depressies hier ook een gevolg van. Hoe oud ben je, woon je zelfstandig en heb je werk? Heb je nog contact met je (echte) familieleden? Als ik jou was zou ik naar de huisarts gaan en eventueel kan hij je doorverwijzen naar een goede psychotherapeut. Wat ook heel erg goed helpt is hardlopen. Schijnt erg goed te zijn bij depressies en angststoornissen (zoek maar even op google). Ik zou eerst aan jezelf werken en daarna pas aan vrienden denken, op deze manier heb je toch geen goede basis voor een vriendschap te onderhouden, je eerst concentreren op je eigen geluk.

Heel veel sterkte!
Wat rot. Ik herken mezelf een beetje in jouw verhaal. Ik ben ook vaak alleen. Maar het is niet zo dat ik niet weet hoe je een vriendschap kunt beginnen met iemand. Het is eerder zo dat ik er zelf voor kies om alleen te zijn omdat dat makkelijker is. Vrienden maken vind ik moeilijk, ik wil ook liever niks vertellen over mijn achtergrond of levensgeschiedenis. Maar ja, je zult toch wat moeten vertellen. En dan ga ik daar heel moeilijk over nadenken en denk dan, laat ook maar zitten.

Misschien is het voor jou nu ook makkelijker om alleen te zijn. Je denkt misschien dat je niks te bieden hebt. Zorg dan dat je deze tijd gebruikt om zelf wat te groeien. Op een forum zoals dit praten met mensen, kan je ook wat uit je isolement halen. Stel jezelf kleine doelen, niet teveel ineens, kleine stapjes werken het best. En wees trots op jezelf bij hele kleine dingen. Je kunt je leven veranderen maar je moet het wel zelf doen. Dat kun je best! Sterkte en alles gaat uiteindelijk over he, ook depressies.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
@tsme1973

nee heb nog geen afspraak gemaakt moet helaas ongeveer 14 dagen wachten voor me bevestiging van verzekering.

ben namelijk ook al 4-5 jaar niet verzekerd leek me ook wel even slim van tevoren.

maakt het dus ook wat lastiger omdat ik nog eventjes moet wachten.

heb bijna geen contact met familie alleen soms me moeder,

broer & zusje eigenlijk ook niet meer maar familie is voor mij ook nooit echt belangrijk geweest.

woon helaas wel weer thuis bij me moeder ook dit bevalt me niet echt.

maar de andere optie is op straat en dat is dus geen optie.
Is dat je pleegmoeder of je biologische moeder? Waarom bevalt het je niet zo goed bij haar thuis? Hoe oud ben je?
@Lichtpuntjes

ik heb inderdaad ook wel therapie nodig ook omdat ik met problemen zit waar ik nooit over gepraat heb.

en daar is het denk maar is tijd voor omdat het me emotioneel sloopt.

Hardlopen was vroeger wel een tijdje iets wat ik deed maar ik woon nu in een binnenstad en heb nooit echt conditie gehad.

omdat ik best veel rook vind het ook vervelend dan bekende tegen het lijf te lopen.

wat in die andere stad / dorp niet kon gebeuren dus daar genoot ik er eigenlijk ook wel van.

(in de 20 ergens en het is me biologische moeder)

@gladoortje

klopt ik kies er ook zelf voor om alleen te zijn ik ben ook niet echt iemand die vriendschappen opzoekt.

maar niet echt problemen om met een vreemde een gesprek aan te gaan.

maar ondanks dat ik zelf er eigenlijk voor gekozen heb mis ik soms wel gewoon dat contact.

Thnx to all alvast trouwens ;)
anoniem_210067 wijzigde dit bericht op 01-11-2014 15:03
Reden: bedankje
% gewijzigd
ach jee dat is naar, dat je ergens woont waar je je niet prettig voelt, tuurlijk is het fijn een dak boen je hoofd te hebben maar het zou fijner zijn als je je er prettig voelt.

ik heb het idee dat er meer problemen spelen in je leven? met geld / verzekeringen maar dus ook met woonruimte. heb je een baan of volg je een opleiding heb je een doel in je leven om op t staan en de dag te beginnen?

je hoort vaker dat mensen die vroeger uit huis geplaatst zij geweest, depressieve klachten hebben

ik hoop dat je daar snel goede hulp bij krijgt!

en blijf in de tussentijd hier van je aftypen, hier zitten op elk tijdstip mensen die je verhaal willen aanhoren
Ik snap wat je bedoelt, ik wil ook nooit bekenden tegen komen met hardlopen en ik wil liever niet dat te veel mensen me zien rennen haha! Weet je wat ik daarom doe? Ik ren 's avonds als het donker is, of heel vroeg in de ochtend, dan kom je echt bijna nooit iemand tegen. Is dat een optie voor je? ;)

Heb je wel een beetje structuur in je leven? Ga je op een normale tijd naar bed en sta je op een normale tijd weer op? Eet je op vaste tijdstippen? Zou vrijwilligerswerk niks voor je zijn? Zo kom je ook op andere gedachten. Als je altijd maar thuis zit kom je niet uit die sleur van nare gevoelens.
@itsme

er speelt inderdaad ook wel meer geen inkomen.

dus ook al jaren geen werk en een schuld die niet 1,2,3 af te lossen is.

na m'n laatste simpele baantje waar ik het wel naar me zin had maar me contract niet werd verlengd.

heb ik eigenlijk weer flinke domper gehad en me gewoon afgesloten van alles.

heb ook geen diploma en had vroeger ook nooit echt een toekomst visie helaas.

zit eigenlijk dus gewoon vast en inderdaad met veel meer problemen maar wil ook niet alles hier kwijt :$

maar beetje van me aftypen helpt ook wel ja thnx

@Lichtpuntjes

Zou eventueel s'ochtends kunnen hardlopen ja heb ook wel parkje in m'n buurt waar het eventueel zou kunnen.

over structuur nou nee totaal niet.

kom me bed uit en duik er savonds weer in helaas slaap ik laatste tijd ook niet goed.

hooguit 3-4 uurtjes maar dat is ook wel iets wat ik ga aan kaarten.

Eten doe ik laatste tijd ook niet ja brood soms en lekkere dingen maar avond maaltijd sla ik over.

dit eigenlijk ook omdat ik dan meestal toch in huiskamer moet zitten met de rest,

waar ik dan geen zin in heb.

Vrijwilligerswerk weet ik niet echt om eerlijk te zijn denk ik dat ik eerst beetje uit deze depressie moet komen voordat ik weer heel actief iets kan doen als werk.

zou ook liever een echte baan hebben als vrijwilligers eigenlijk.
ja dat snap ik dat je niet alles zo maar op internet wilt gooien

dat is vervelend, een schuld en geen inkomen waarmee je dat kan gaan betalen. heb je hierbij hulp? lijkt me ook niet bevorderlijk om deze stress te hebben, want het zal hoe dan ook stress brengen

heb je een andere daginvulling waardoor je wat structuur kan hebben in je leven? dat is namelijk wel heel belangrijk

misschien kan en wil je elke ochtend en elke avond wandelen, fietsen ofzo. even naar het park, als je daar rond 7 uur en 18 uur komt dan ontmoet je daar mensen die hun hond uitlaten.

je zal geen diepgaand contact met ze hebben, maar maak eens oogcontact, lach vriendelijk en groet ze. en let daarbij op hun: zij zullen je ook vriendelijk toelachen en groeten.

het doet een mens goed om op een of andere manier contact te hebben en deze manier is niet zo belastend als een club of sport.

maak je vaste weekplanning: dagelijks elke ochtend en avond wandelen, bepaalde tijden TV en PC, bepaalde tijden rusten of lezen, elke middag de boodschappen doen voor je moeder waarbij je de mensen onderweg naar en in de winkel begroet

dat zijn kleine beginnetjes die je houvast maar ook aanspraak geven.

en hoe lastig ook, probeer regelmatig te eten en ook gezond te eten. misschien is het niet fijn om samen beneden te eten maar gezond eten is wel belangrijk voor je, helemaal als je je niet goed voelt

als je meer kwijt wilt maar dat niet openbaar wilt doen, mag je me een PB sturen (door op het wolkje onder mijn foto te klikken)

moet je wel even in jouw profiel aanvinken dat je PB's wilt ontvangen
Volgens mij zit je ook wel behoorlijk in een vicieuze cirkel. Je hebt geen opleiding en geen werk, waardoor je dus ook geen inkomen hebt en schulden. Die schulden stapelen zich weer op. Waardoor je nog meer nare gevoelens krijgt. Doordat je geen werk hebt, heb je ook geen structuur in je leven en geen afleiding. Zou je je niet in kunnen schrijven bij een uitzendbureau? Dan heb je én afleiding én je kunt je schulden afbetalen. Nu je toch bij je moeder woont en geen vaste lasten hebt kun je ze ook makkelijker aflossen. En op je werk leer je misschien ook weer andere mensen kennen. Uiteindelijk, nadat je je schulden af hebt betaald, kun je iets opbouwen en sparen en misschien kun je zo wel lekker op jezelf gaan wonen. Het is ook echt belangrijk dat je een doel in je leven hebt --> bijvoorbeeld werk.
nee heb helaas geen hulp bij schulden zoals ik eigenlijk al zei meerdere problemen :(

realisseer me ook wel al tijdje dat er meerdere dingen zijn waar ik aan moet werken.

- me depressie

- een vast inkomen

- werk

- financiele door derden laten beheren. (heb een gat in me hand) :$

weet helaas wel beetje wat ik nodig heb maar niet echt hoe en waar ik naartoe moet om aan al die dingen te werken.

njah inieder geval bedankt beetje praten heeft nu inieder geval al beetje spanning weg genomen waar ik vandaag weer veel last van had.

en zitten ook wel paar goede adviezen tussen

heb me PB ook maar aangezet altijd handig te kunnen ontvangen
Het is al heel goed dat je je realiseert waar je aan moet werken

Succes!
fijn dat je een beetje opgelucht bent

daar begint het mee, kleine beetjes opluchting totdat je het gevoel hebt dat je weer goed kan ademen

ik zou ook even niet weten wie jou kan helpen bij alle 4 die dingen, maatschappelijk werk is gratis en heeft van veel dingen een beetje verstand. misschien kunnen die meedenken bij wie je terecht kan voor de schulden / werk / inkomen / hulp bij financiën?

ik doe je een pb, dan weet je mij nog terug te vinden als dit topic misschien ergens staat waar ik het niet meer terugvind

wees vrij te pben als je even je hart wilt luchten

en misschien komt doreia vandaag nog, haar werk is iets van schuldhulpverlening, wellicht heeft zij goede tips
Zo dan maar even nog google naar maatschappelijk werk in me eigen provincie.

en dit topic hou ik ook nog wel tijdje in de gaten dus misschien krijg ik nog meer goede tips van andere ja

bedankt ook voor je aanbod ga ik misschien ook wel keer gebruik van maken als ik me hart wil luchten om PB te sturen.

Is ook soms wat meer prive als forum post die iedereen kan lezen.

ik ga maar weer even TV kijken nogmaals bedankt lichtpuntjes & Itsme

en fijne avond
maatschappelijk werk wordt door de gemeente betaald

je bent dus verplicht om een maatschappelijk werker in je eigen gemeente te bezoeken

kijk eens op de site van je gemeente, ws staat er wel op hoe je ze bereikt

fijn dat je er mee aan de slag gaat en aan de slag kunt

je bent het waard om je beter te voelen dan dat je nu doet!
Kleine update.

Kan hopelijk maandag terecht bij huisarts hangt nog beetje af van wanneer m'n post eindelijk binnenkomt.

ik raak er ook wel erg gefrustreerd van.

wat er ook voor zorgt dat ik zo reageer op iedereen die tegen me praat.

de laatste persoon met wie ik goed kon praten blijkt ook niet helemaal te vertrouwen.

daar nu ook het contact mee verbroken om die reden.

snap ook niet echt waarom mensen liegen waarheid komt altijd boven ook al kan het soms lang duren.

ik hoop echt dat ik snel terecht kan want laatste keer dat ik me zo voelde (paar weken gelden).

sloeg ik iemand waarvan ik zelf ook achteraf dacht wat dom.

zo zit ik normaal ook helemaal niet in elkaar ga liever het gevecht uit de weg ook al betekent dat paar klappen vangen.

Sorry maar moest me negatieve bui toch even ergens kwijt :(
Tegenwoordig zit er bij de huisarts een "praatpersoon"

Die valt onder huisartsentarief,dus kom je niet in meer financiele problemen.

Ik weet niet of bij elke huisarts zo'n persoon zit. Maar het valt te proberen. Als je de verzekering geregeld hebt dan he.

Tot die tijd nog even volhouden. BLijf hier praten. Er zullen van allerlei tips komen. En zowieso luisterende oren/lezende ogen.

Sterkte
Eindelijk wat goed nieuws woensdag een afspraak bij huisarts

Kostte even wat moeite om het telefoontje te maken

en ben vergeten tijd op te schrijven :$

stom maar daar bel ik ze dinsdag wel over.

nu ben ik eigenlijk ook wel zenuwachtig assistente zei al "oh je hebt doorverwijzing nodig"

waar ik eigenlijk niet echt een antwoord op wist.

want als me straks gevraagd wordt wat ik denk wat voor hulp ik nodig heb zou ik eerlijk gezegd geen antwoordt weten.

een paar weken geleden ging het slechter met me als nu en toen werd ik bang van me eigen gedachtes.

de gedachte om er een einde aan te maken zat namelijk de hele tijd in me hoofd.

ik sta al jaren niet erg positief in het leven en heb wel vaker de gedachte dat ik liever dood wil zijn als nog al me jaren uit moeten zitten.

als ik nu mezelf zo hoor zou ik zelf haast zeggen jij hebt zeker psychische klachten.

maar al deze dingen komen eigenlijk (( denk ik )) door dingen die vroeger gebeurd zijn.

er zijn gewoon bepaalde dingen in me leven gebeurd waarvan ik denk dat heeft me ook deels gemaakt wie ik ben.

en over sommige dingen wil ik ook gewoon praten.

nu weet ik eigenlijk gewoon zelf niet meer echt wat ik nou nodig heb en wat ik volgende week kan verwachten bij huisarts.

dit duurde me ook langer als half uur om te typen.

en bij huisarts moet ik het dan ook nog even wat sneller uit leggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven