Arrogante mensen

02-11-2014 17:00 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als er 1 ding is waar ik NIET tegen kan dan zijn het arrogante mensen. Laatst was ik op een date met een man (hij is een dokter en was vloeiend in een aantal talen) en wat was hij toch arrogant. Niemand was goed genoeg en hij zei dat ik ''geluk'' had dat hij mij aandacht gaf en mij had gekozen uit alle dames die achter hem aan zijn. Ik heb daarna het contact afgebroken want dat pik ik niet. Ook al ben je de president ....arrogantie maakt je een lelijk mens. Wat vinden jullie daarvan?
ik vind het een gemiste kans
Ik vind mensen die anderen arrogant noemen opvallend vaak erg vermoeiend en totaal oninteressant.
Voor de eerste keer in mijn leven ben ik het eens met Eldorado.
I believe in good
Arrogantie komt niet zelden voort uit onzekerheid.
Hou vast dit moment, Zuidwester!
Hoezo? waarom ? sommige mensen zijn arrogant omdat ze andere mensen het gevoel proberen te geven dat hun niet goed genoeg zijn.
Jij weet niet of mensen dat proberen, dat is alleen maar jouw projectie. Dus wat zegt dit over jou?
Ik vind het ontzettend arrogant als anderen mensen denken een stempel, in dit geval "arrogant" op iemand's hoofd te kunnen drukken zonder ze te kennen.
Maria, dat is je eigen onzekerheid, lijkt me.
I believe in good
Ik heb artsen, onder wie een professor, in de kennissen- en familiekring, nooit iets gemerkt van arrogantie, ze hoeven immers niets te bewijzen. De arrogantste mensen zijn dikwijls degenen die weinig presteren, alle kans dus dat hij beweert dokter te zijn terwijl hij met zijn studie nooit verder is gekomen dan MBO.
verba volant, scripta manent.
Ik heb altijd het idee dat mensen die zich arrogant gedragen een minderwaardigheidscomplex hebben. Ik vind het heel sneue mensen met een verarmde geest. Ik hoop heel erg dat je deze man in kwestie heel duidelijk hebt gemaakt dat je hem afwees en hij niet jou. Ik heb soms ook het idee dat dit soort mensen niet eens het idee hebben wat ze wel niet uitbraken.
mee eens. Houdoeee, als je blij moet zijn met zijn aandacht?!...
Ik hou ook niet van arrogante mensen. Niet van mensen die zich beter voelen dan een ander. Doe maar normaal...
.
By the way, men noemt mij ook wel eens arrogant, mensen die mij niet kennen, puur vanwege mijn letterlijke houding, ik loop nogal netjes rechtop om twee redenen, 1) omdat ik een verrekt slechte rug heb en rechtop lopen een absolute must is en 2) ik ben als kind 10 jaar lang zó enorm erg getreterd en gepest ben dat ik de laatste jaren eindelijk eens geleerd heb de wereld vól in de bek aan te kijken en dus ook daarom fier rechtop loop. Dus ben ik blijkbaar arrogant . Kijk eens beter naar jezelf TO, er gaat een wereld voor je open als je een stukje verder kijkt dan je beperkte inzicht.
Lieverd, ik zou het zien als een uitdaging..om meneer met beide benen op de grond te krijgen.
Speels, ik geloof nou niet dat TO sommige meneren nou bepaald met de benen op de grond wil hebben, eerder elders..............
Ik ken weinig arrogante mensen. Misschien omdat ik gewoon niet zo snel onder de indruk ben én niet onzeker? Of misschien ben ik zelf retearrogant. Kan ook nog.
Welnee Thordis, je bent een normaal mens en daarom dus al arrogant in sommige ogen, omdat je normaal bent.

(en dat snap je enkel als je snapt dat normale mensen tegenwoordig al bijzonder schijnen te zijn en daarom dus al arrogant, nou, snap je dat ook weer) Kan geen smilies plakken dus "grinnik".
Het lijkt mij wel grappig, zo'n figuur. Voor een keertje dan hè, niet om een relatie mee te beginnen. Hoe houd je je gezicht recht als iemand jou gelukkig prijst met zijn eigen aandacht?

Ik denk niet dat hij probeerde je onzeker te maken, hij wilde gewoon je bewondering. Ik denk wel dat mensen die onzeker zijn dit soort mensen slechter kunnen trekken. Mensen die zichzelf gewoon evenveel waard vinden als anderen, moeten eerder lachen om dit soort hete lucht. Het heeft niets met jou te maken dus je hoeft je ook niet neergehaald te voelen.

Vertellen waar je goed in bent is een beetje not done, maar niet per se minder arrogant dan valse bescheidenheid. Sommige mensen weten gewoon niet zo goed hoe ze zichzelf van hun beste kant laten zien en doen dat dan door over hun eigen goede punten te vertellen. Lijkt me meer sociaal onhandig/een beetje onzeker dan arrogant.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
Iemand die vindt, voor jullie elkaar kennen, dat jij maar blij moet zijn dat hij aandacht aan je geeft lijkt me geen prettig gezelschap. Goed ideeom daar verder geen energie meer in te steken!
@MarianneDavids: daar moest ik ook gelijk aan denken bij het lezen van de OP

OT: ik zou waarschijnlijk in een lachstuip schieten als iemand mij dat op de eerste date zou mededelen. Ik zou waarschijnlijk niet denken dat hij arrogant is, wel een gevalletje 'koekoek'.
Ik heb wel een keer tegen iemand gezegd dat ik plastisch chirurg was, die vent viel me lastig. Toen liet ik hem mijn nagels zien.
verba volant, scripta manent.
Werd ik geroepen?
Maar wanneer is iemand dan arrogant? Volgens mij kunnen tien mensen tegelijk naar één persoon kijken en dan komen er daarna tien verschillende meningen over het door hen geobserveerde gedrag. Er zijn inderdaad wel mensen waarmee ik van nature niet gelijk een klik ervaar en mocht ik dit voelen dan ben ik niet verplicht om in gesprek met hen te blijven. Wellicht gedragen die mensen zich dan wel arrogant in mijn ogen en de kans bestaat dat zij dat ook van mij vinden. Tsja... lastig dit.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven