Zwanger en nu?
maandag 3 november 2014 om 15:41
Ja, we zijn dom bezig geweest AC een keer vergeten en gelijk raak.
Maar nu, we hebben pas een maand of 6 een relatie. Ik 22 hij 30.
Wel allebei een vaste baan, huis ed.
Ik zelf ben enorm aan het twijfelen, ben zo bang dat als ik het weg laat halen dat ik er spijt van krijg en dan is er niks meer aan te doen en zal ik er mee moeten leven.
Iemand in zo'n zelfde situatie gezeten? Hoe heb je de keuze gemaakt?
Maar nu, we hebben pas een maand of 6 een relatie. Ik 22 hij 30.
Wel allebei een vaste baan, huis ed.
Ik zelf ben enorm aan het twijfelen, ben zo bang dat als ik het weg laat halen dat ik er spijt van krijg en dan is er niks meer aan te doen en zal ik er mee moeten leven.
Iemand in zo'n zelfde situatie gezeten? Hoe heb je de keuze gemaakt?
maandag 3 november 2014 om 15:44
AC ( pil? ) vergeten,..........kan. Een condoom vergeten vind ik al weer erg ongeloofwaardig.
Maar dan kom je er achter dat je vergeetachtig geweest bent en dan ren je niet naar de drogist voor een morning afterpil? Daar snap ik dan weer niks van.
Is je vriend ook aan het twijfelen of vindt hij het geweldig?
Maar dan kom je er achter dat je vergeetachtig geweest bent en dan ren je niet naar de drogist voor een morning afterpil? Daar snap ik dan weer niks van.
Is je vriend ook aan het twijfelen of vindt hij het geweldig?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
maandag 3 november 2014 om 15:44
Bij mijn vriend en mij was het ook onverwachts, we hadden ook pas een maand of vijf een relatie. We hebben onszelf drie dagen samen thuis 'opgesloten' en heel veel gepraat, nagedacht, gerekend, gevoeld. Op dag twee was het idee van abortus al bijna van de baan. Dag drie besloten we er volledig voor te gaan. Dat wilden we alleen als we vanaf dat moment dan ook echt oprecht gelukkig en blij zouden zijn met die keuze. Allebei. Inmiddels ben ik over de helft van de zwangerschap.
Heb jij gevoelsmatig al een voorkeur? Los nog van de praktische bezwaren?
Heb jij gevoelsmatig al een voorkeur? Los nog van de praktische bezwaren?
maandag 3 november 2014 om 16:03
Heb je wel een kinderwens? Ik bedoel had je altijd wel het idee om 'ooit' kinderen te krijgen? Kan je alleen, zelfstandig een kind opvoeden als het niet werkt met de vader? En dan bedoel ik financieel, emotioneel, etc. Heb je mensen in de buurt die kunnen helpen?
Denk even praktisch na zonder meteen over angst voor een abortus te denken. Hoe zou jij het vinden om nu moeder te worden? Zie je dat echt zitten?
Denk even praktisch na zonder meteen over angst voor een abortus te denken. Hoe zou jij het vinden om nu moeder te worden? Zie je dat echt zitten?
maandag 3 november 2014 om 16:21
Ik was ook heel kort samen met mijn vriend maar wij hebben bewust gekozen voor kinderen. Hoe voel je je in je relatie en hoe voelt je partner zich? Hebben jullie de wens om samen de toekomst in te gaan of zit er iets niet helemaal goed? Dat vind ik het belangrijkste om aan te denken. Daarna gaan kijken hoe jullie je voelen bij dit kindje. Je hoeft je niet schuldig te voelen als je het kindje niet wilt, het is 2014 gelukkig. En je hoeft je al helemaal niet te schamen als je het kindje wel wilt ondanks je prille relatie. Nogmaals, we leven in 2014. Ga voor jullie geluk, wat dat ook met zich mee mag brengen.
maandag 3 november 2014 om 17:10
Inderdaad ervaring mee.
Ik wist dat ik er mentaal niet klaar voor was om een kindje alles te geven wat hij/zij nodig had. Een gelukkige/stabiele moeder (en vader) vond ik te belangrijk. Daarom heb ik voor abortus gekozen.
Heb er geen spijt van, heb het er wel nog steeds moeilijk mee. Dat gaat nooit meer weg. Het idee van, oh nu had hij/zij geboren kunnen zijn, nu was hij/zij zo oud geweest, blijft pijnlijk. En toch was het voor mij de juiste keuze.
Ik wist dat ik er mentaal niet klaar voor was om een kindje alles te geven wat hij/zij nodig had. Een gelukkige/stabiele moeder (en vader) vond ik te belangrijk. Daarom heb ik voor abortus gekozen.
Heb er geen spijt van, heb het er wel nog steeds moeilijk mee. Dat gaat nooit meer weg. Het idee van, oh nu had hij/zij geboren kunnen zijn, nu was hij/zij zo oud geweest, blijft pijnlijk. En toch was het voor mij de juiste keuze.
maandag 3 november 2014 om 17:23
Als je 6 maanden een relatie hebt dan zit je nog op een roze wolk. Iedereen zet zijn beste beentje voor en je kent elkaar nog niet echt.
Besluit je dit kind wel uit te dragen, dan is de kans levensgroot aanwezig dat je over 2 jaar hier een topic opent dat je vriend toch wel iets anders in elkaar zitcdan dat je nu denkt.
Ja, het kan goed gaan. Dat zullen vrouwen hier uit eigen ervaring posten. Maar daar staan zoveel topics tegenover van vrouwen die er na een tijdje achter komen dat ze de rest van hun leven vastzitten aan een man die ze eigenlijk niet als vader van hun kind hadden gewild.
Wil je dat een kind aan doen? Wil je jezelf dat aan doen?
Besluit je dit kind wel uit te dragen, dan is de kans levensgroot aanwezig dat je over 2 jaar hier een topic opent dat je vriend toch wel iets anders in elkaar zitcdan dat je nu denkt.
Ja, het kan goed gaan. Dat zullen vrouwen hier uit eigen ervaring posten. Maar daar staan zoveel topics tegenover van vrouwen die er na een tijdje achter komen dat ze de rest van hun leven vastzitten aan een man die ze eigenlijk niet als vader van hun kind hadden gewild.
Wil je dat een kind aan doen? Wil je jezelf dat aan doen?
maandag 3 november 2014 om 17:35
Tja, wat wil je zelf? Neig je naar houden of weg laten halen? En wat wil je vriend? Lijkt het hem fantastisch of wil hij liever niet? Wat je ook beslist, jij hebt het laatste woord hier in, maar denk er echt goed over na, want wat Iba al zegt, er zijn topics te over van vrouwen (en een paar mannen) die er na de geboorte pas achter komen dat hun partner niet bepaald ideaal is.
Ik ken 2 meiden die binnen een maand ongepland zwanger waren van hun kers verse vriend. Beide hebben het gehouden. Bij 1 gaat dat erg goed nog steeds (kindje is nu 1,5) bij de ander vraag ik me heel erg af wanneer ze uit elkaar gaan. Al voor het kind geboren was waren er veel ruzies.
Ik ken 2 meiden die binnen een maand ongepland zwanger waren van hun kers verse vriend. Beide hebben het gehouden. Bij 1 gaat dat erg goed nog steeds (kindje is nu 1,5) bij de ander vraag ik me heel erg af wanneer ze uit elkaar gaan. Al voor het kind geboren was waren er veel ruzies.
maandag 3 november 2014 om 17:36
@ik ben anoniem: in iedereen 's leven is wel iets. Zo veel mensen die na tien jaar huwelijk alsnog uit elkaar gaan, alswel alleenstaande moeders waarbij de vader helemaal nooit betrokken was.
@to: Persoonlijk heb ik ook ervaring met een abortus. Vooraf zag ik het niet als 'moord' (dan had ik het ook niet gedaan) maar achteraf voelde het wel zo.
Het is het enige in mijn leven waar ik echt spijt van heb. En niet omdat ik zo graag dat kind had willen hebben. Maar omdat het gewoon echt heel heel slecht is om te doen, in mijn ervaring dan.
@to: Persoonlijk heb ik ook ervaring met een abortus. Vooraf zag ik het niet als 'moord' (dan had ik het ook niet gedaan) maar achteraf voelde het wel zo.
Het is het enige in mijn leven waar ik echt spijt van heb. En niet omdat ik zo graag dat kind had willen hebben. Maar omdat het gewoon echt heel heel slecht is om te doen, in mijn ervaring dan.
maandag 3 november 2014 om 17:55
In ieders leven is wel iets? Ja, zeker. Maar bezint eer ge begint is best een goed uitgangspunt. Een kind brengt een boel stress met zich mee en dan is het fijn als je een partner hebt waarop je kunt bouwen. Iemand die bijvoorbeeld geen notoire vreemdganger is, die niet overmatig blijkt te drinken, aartslui is of waar een persoonlijkheidsstoornis blijkt te spelen.
Het zou een boel ellende schelen als vrouwen net zo goed na zouden denken over het krijgen van kinderen als over wat ze aan gaan trekken naar een feestje.
Het zou een boel ellende schelen als vrouwen net zo goed na zouden denken over het krijgen van kinderen als over wat ze aan gaan trekken naar een feestje.
maandag 3 november 2014 om 17:56
@strikjemetstippels: dat je twijfelt over het uitdragen van je zwangerschap, betekent niet dat je automatisch in de (geld)problemen komt. Volgens mij is TO heel duidelijk in dat beiden een baan hebben en er een huis is. Jouw reactie heeft niks te maken met de vraag die zij stelt, namelijk hoe maak je in hemelsnaam een zo belangrijke beslissing?
maandag 3 november 2014 om 18:00
Abortus is niet "gewoon heel slecht om te doen". Een baby krijgen met iemand die je nauwelijks kent is gewoon een heel slecht idee. Tenminste, als je even voorbij je eigen belang kunt kijken en het kind voorop stelt.
Dat Anoniemex een abortus slecht vind, moord vindt, maakt nog niet dat dat zo is. Een foetus is niet levensvatbaar en het is nog geen kind. De wet geeft hiervoor de kaders.
Dat Anoniemex een abortus slecht vind, moord vindt, maakt nog niet dat dat zo is. Een foetus is niet levensvatbaar en het is nog geen kind. De wet geeft hiervoor de kaders.
maandag 3 november 2014 om 18:15
Helemaal met je eens Ikbenanoniem, ik hoop ook dat TO dat zo ziet en dus de optie niet uitsluit. Maar om zonder meer inzicht in haar situatie te sturen richting abortus vind ik te ver gaan. Zij zal samen met haar vriend beide opties moeten onderzoeken. Inderdaad, rekening houdend met dat de kans aanwezig is dat de relatie niet eeuwigdurend zal zijn en de prille verliefdheid er snel vanaf is als je zwanger en later met z'n drieën bent.
Voor mij was dat risico het nemen waard. Ik wilde dit kind, ongeacht of mijn partner en ik het nog jarenlang leuk hebben samen. Het risico op relatiecrises is er mijns inziens ook als je al wel jaren samen bent voordat je zwanger bent.
Voor mij was dat risico het nemen waard. Ik wilde dit kind, ongeacht of mijn partner en ik het nog jarenlang leuk hebben samen. Het risico op relatiecrises is er mijns inziens ook als je al wel jaren samen bent voordat je zwanger bent.
maandag 3 november 2014 om 19:29
Bedankt voor alle reacties, fijn om ervaringen van andere te lezen
We hebben beide een kinderwens, maar later in de relatie als we elkaar beter kennen en de roze wolk verdwenen is, zodat de toekomt zekerder is.
Maar ja, na 3,4 of 6 jaar stranden er ook relaties dus in hoeverre geeft dat zekerheid?
We zullen samen de voors en tegens op een rij zetten en bekijken of we op dit moment genoeg kunnen bieden.
We hebben beide een kinderwens, maar later in de relatie als we elkaar beter kennen en de roze wolk verdwenen is, zodat de toekomt zekerder is.
Maar ja, na 3,4 of 6 jaar stranden er ook relaties dus in hoeverre geeft dat zekerheid?
We zullen samen de voors en tegens op een rij zetten en bekijken of we op dit moment genoeg kunnen bieden.
woensdag 5 november 2014 om 11:37