(te) oud worden?

03-11-2014 19:59 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oke, ik vraag me soms dus wel eens af of ik niet te iud aan het worden ben voor de dingen die ik doe...

Gisteren drong het ineens tot me door dat ik alweer bijna 28 word en eind twintiger ben.

Ondertussen zing ik nog keihard mee met Taylor Swift en one direction, sta ik dronken in de kroeg tegen vreemden te lallen, ga ik in mijn eentje naar onze hoofdstad waar ik in een hostel slaap, de kroeg induik en met Amerikanen een jointje rook omdat ik dat grappig vind, zoen ik met vreemde mannen (het liefst van een andere nationaliteit) en ga zo maar door.

Ik ben eigenlijk bang om een sneu iemand te worden. Bang dat ik straks een vrouw van 30+ ben die vreselijk uit de maat staat te dansen in de kroeg, zich achterlijk gedraagt en wordt uitgelachen. Soms denk ik wel eens, word het niet eens tijd dat ik wat normaler ga doen. Word ik niet te oud voor dit soort fratsen?
Ik ken 2 meiden die 32 jaar zijn en nog precies zo leven. Ze noemen het 'Peter Pan syndroom'. Niets om je druk over te maken!
Gooooh, wat ben jij ápart.

Sorry ik krijg kriebel van dit topic; het klinkt net alsof je juist wil horen hoe leuk en hip je wel niet bent.

Ik drink 's avonds wel 's wijntjes in het bos. Zo, nu jij weer.
Nee hoor, je bent hartstikke jong en niet te oud voor die fratsen. Ik zou zelf eerder bang zijn dat ik 'standaard oud' word en een zeur die alleen maar uit het raam zit te kijken wanneer mijn zoon nou eens komt.

Wat vind jij een sneu iemand?
28? Dat is bijna bejaard hoor. Tijd om achter de geraniums te gaan zitten.
Life is short. Eat dessert first.
Als jij je er goed bij voelt, ga er lekker mee door. Maar dronken in een kroeg staan lallen en joints roken en vreemde kerels zoenen komt op mij wel wat puberaal over.
Ik denk dat je diep in je hart verlangt naar huisje boompje beestje en dat je nu dwangmatig de happy single uithangt. Het is inderdaad wel wat eigenaardig als iemand van 35 zo'n levensstijl heeft, maar dat is ook maar wat ik (als saaie doos) ervan vind
quote:StoraHuntur schreef op 03 november 2014 @ 20:02:

Ik drink 's avonds wel 's wijntjes in het bos. Zo, nu jij weer.Jij gekkie!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ja, íedereen vind je dan sneu, dus hup hup, snel een vent zoeken, een hypotheek nemen en een kind krijgen, kan nog nét voor je dertig bent en dan hoor je er weer bij.

Maar serieus, als jij gelukkig bent, wat boeit het dan?
Erger je niet, maar verbaas je!
Ik vind het sneu gedrag. Je leeftijd heeft er niet zoveel mee te maken denk ik.
Ja en?
quote:himalaya schreef op 03 november 2014 @ 20:07:

[...]

Jij gekkie!Hihi, ja ik ben een gekkerd hoor, hihi.
ik ben veertig plus en ik stond me laatst bij een concert te ergeren aan al die aanstellerige oudjes die uit de maat stonden te dansen...

het houdt nooit op.

meen je dat je het sneu vindt snoopylynn? Ik was lichtelijk jaloers. Heb kinderen, en ben me echt aan het verlekkeren aan mijn vijftig plus vriendinnen die uit de kinderen zijn en dit gedrag deels vertonen. Iets om naar uit te kijken als de kleintjes wat ouder zijn! Mis het echt (en drink niet eens)
Jemig, dat kan echt niet meer. Op jouw leeftijd had ik twee kinderen en 12 jaar een relatie. Ga je eens normaal gedragen ofzo.
Tja, 35 ben ik nog lang niet. Maar nu de dertig in zicht komt begin ik er wel meer over na te denken.

En nee, ik open geen topic om interessant te doen. Waarom zou ik?

En ik heb niet het idee dwangmatig de happy single uit te hangen. Ik heb gewoon nog wel eens van die uitspattingen, en ja dat is mss wat puberaal soms. Maar dat zit nu eenmaal in me. Ik heb verder gewoon een normale baan, lig vaak al om 20.00 uur in bed met een boek etc. etc.
quote:mick87 schreef op 03 november 2014 @ 20:23:

Tja, 35 ben ik nog lang niet. Maar nu de dertig in zicht komt begin ik er wel meer over na te denken.

En nee, ik open geen topic om interessant te doen. Waarom zou ik?

En ik heb niet het idee dwangmatig de happy single uit te hangen. Ik heb gewoon nog wel eens van die uitspattingen, en ja dat is mss wat puberaal soms. Maar dat zit nu eenmaal in me. Ik heb verder gewoon een normale baan, lig vaak al om 20.00 uur in bed met een boek etc. etc.Wat is je issue dan?
Denk je nou serieus dat je zóveel anders bent dan andere mensen van jouw leeftijd? Ik snap die toestanden over 'bijna dertig worden, oh mijn god' nooit zo. Dat duurt godbetert nog twee jaar, zie het eerst maar eens te halen. En wees iets ruimdenkender.
Laat ik het zo zeggen, zelf zou ik het nooit doen en als ik dan vrouwen zie die zo puberaal doen denk ik alleen hoe kinderachtig het is. Maargoed als To er een goed gevoel van krijgt lekker doen dan. Ze pleegt geen misdaad.
Ja en?
Gut*bloos* ik stoot mijn neus bijna aan de 50 en behalve dat zoenen met vreemden kan ik je nog een hoop leren over echt feesten.
@waterplant: vertel....

Ik dacht het bijna dertig dilemma niet te hebben, maar nu lijk ik er toch ineens over na te gaan denken.
Mick ik vind jou een ontzettend leuk wijf! Heerlijk die onbezonnenheid van je. Gewoon doen wat je leuk vindt.
Ach, er valt van alles zo veel te zeggen. Zelf heb ik een kennis in mijn omgeving die al een relatie met een jongen heeft sinds haar zestiende, is gaan samenwonen en is getrouwd en die heeft nog nooit een kroeg van binnen gezien en haar huisdier is een konijn zonder dat ze kinderen heeft (niet dat dat iets zegt hoor, maar zelf vind ik een konijn zo'n gezapig beestje en zou er zelf dus geen nemen tenzij mijn dochter dat later dolgraag wil). Dat vind ik dan weer zo ontzettend saai, maar voor haar werkt het.

Ik zou mij afvragen in hoeverre je je er nog echt goed bij voelt, dus zonder de maatschappelijke druk die je schijnt te ervaren. Voel jij je er nog lekker bij? Lekker blijven doen dan. Nee? Dan kap je er toch lekker mee.
@gatekeeper: thnx!

@fleetfox: maatschappelijke druk inderdaad. Ik val toch steeds meer buiten het standaardplaatje waar al mijn vrienden inzitten. En soms voel ik me dan toch een vreemde eend in de bijt. Maar, ik vind ook veel mensen in mijn omgeving saai, dat dan weer wel.
@fleetfox, wil je dat over konijnen terugnemen?

konijnen zijn slim, grappig en ondernemend.

ja TO je bent veel te oud voor je gedrag.

al bijna 28.....bijna bejaard dus.
wij slapen nooit.
Je moet ruggengraat kweken tegen de maatschappelijke druk. Maatschappelijke druk zuigt.

Wellicht lukt je dat op je 30ste.
Nee Valentina, ik ga het niet terugnemen. Dat is mijn mening. Zoveel mensen die katten dan geen drol aan vinden, maar ik vind katten dan weer slim, geweldig eigenwijs en ontzettend lief. Neem ik ook geen aanstoot aan, hoor. Live and let live.

Mick, het leven zou maar verdomde saai zijn als iedereen het maatschappelijk aanvaardbare deed. Je klinkt als een jonge vrouw die geniet van haar leven en blijf dat lekker doen. Er komt misschien een tijd dat je je 'wilde haren' kwijt raakt, maar misschien ook niet. Maar jij kunt tenminste op het einde van de rit zeggen dat je een heel leuk leven hebt gehad. Dat is toch heel erg tof?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven