Dwanggedachten

05-11-2014 16:52 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb last van dwanggedachten. Ik ben bang dat mijn hart in mijn slaap stopt. Ben 21 jaar en voor zover ik weet gezond, maar toch... Toch ben

ik er elke dag weer heilig van overtuigd dat ik de volgende niet haal. Mijn wekker gaat meerdere keren per nacht af, zodat ik wakker word en dus weet dat ik niet dood ben. Ik weet het. Het klinkt te gek voor woorden, maar anders kan ik gewoon niet slapen.

Ben bang voor de dood, in zo'n mate dat het mijn leven beheerst. Ik heb ook steeds druk op mijn borst en soms steekjes. Ik ben bang dat ik een aangeboren hartafwijking heb waar ik geen weet van heb en waardoor ik doodga in mijn slaap. Onlangs een ECG laten maken en die was goed. Maar niet alles is op een ECG terug te zien.

Als ik ergens pijn voel, denk ik dat ik een erge ziekte heb.

Ik wil gewoon nog lang niet dood. Ik wil de controle in handen houden, maar laat de dood nou net iets zijn waar je geen controle over hebt...

En dan lees ik weer van die dingen waar wordt bevestigt dat jonge, gezonde mensen ook in hun slaap kunnen sterven door een "plotse hartdood".

Ik kan niet meer...

Slagroomtaartje
Ga naar de huisarts en laat je doorverwijzen. Dit houdt je dusdanig in de greep dat je leven eronder lijdt en dat moet je met 21 jaar (en verder op geen enkele leeftijd) willen, dat je angst je zo belemmert. Succes!
Liefie, zoek dan hulp bij je huisarts

Echt, het leven hoeft niet zo'n struggle te zijn.
Je wilt controle over iets waar je (je zegt het zelf al) geen controle over hebt. Dat is een zinloze en eindeloze strijd. Anderen zeggen het al, ga naar je huisarts en laat je doorverwijzen!

Het is ook niet goed voor je om je slaap steeds te onderbreken. Je hebt je slaap nodig om goed te kunnen functioneren.

Sterkte, Slagroomtaartje!
Ga naar de huisarts!

Ik heb een angststoornis gehad en was vreselijk bang om ziek te worden. Ik kon niet meer werken....nu 1 jaar later werk ik weer!

Ik heb cognitieve gedragstherapie gehad.

Sterkte meis! Haal hulp, het leven is veels te mooi om zo bang te zijn.
Wat de anderen ook al zeggen, zoek hulp meisje. Echt, je hoeft je niet zo te voelen, maar dan moet je er wel mee aan de slag.

Hou je ons op de hoogte?
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
Bedankt voor de snelle reacties. Volgende week begin ik met cognitieve gedragstherapie. Sorry, was ik vergeten te schrijven.

Je hart kapt er toch niet zomaar mee?
Tja, soms wel. Dat is de realiteit en dat weet jij ook

Maar bij 99% van de mensen doet het hart het gewoon het hele leven.
Even flauw, maar waarom zet je de wekker? Als je dood bent hoor je die niet...

Het is ook niet alsof je de volgende ochtend dan ontzettend baalt omdat je bent overleden in je slaap ofzo, dat ga je nooit merken.

Dus dat geeft wel weer dat je angst irreëel is en dat hier bevestiging vragen geen enkel nut heeft. Want ten eerste kan niemand jou verzekeren hoe lang je hart het volhoudt en ten tweede doet het er niet toe. Je angst is buitensporig, dus je moet de angst aanpakken. En dat doe je door therapie. Hartstikke goed!

En een knuffel, want het lijkt me loodzwaar. Sterkte!
Het is inderdaad verstandig om naar de huisarts te gaan en hulp te zoeken. Maar dat heb je al gedaan lees ik!

Je hebt, in mijn ogen, last van hypochondrie (defenitie: Wie aan hypochondrie lijdt, heeft een chronische preoccupatie of een overmatige angst om een ernstige lichamelijke ziekte te hebben, terwijl hiervan uit onderzoek niets blijkt). Maar ik ben geen expert!

Hopelijk zal de cognitieve therapie je helpen want hiermee leven lijkt me niet prettig.

Mag ik vragen wanneer het is begonnen? Na een nare situatie of dat niet, weet je dat nog?

Succes en stekte met de stappen die je zet, ook al zijn ze klein. Als je maar vooruitgang boekt voor jezelf..
Make your dreams come true!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven