Geld & Recht alle pijlers

hulp nodig

25-10-2014 13:00 1808 berichten
Alle reacties Link kopieren
goeden middag

ik zit sinds een week zonder inkomen ik heb een uitkering proberen aan te vragen maar zit dan in een 4 weken zoek termijn voor werk of school. ook krijg ik geen voorschot.

nu kan ik dus geen kant meer op en moet afwachten.

heb een zoon en een poes in huis.

nu heb ik al een voedsel pakket gekregen waar ik super blij mee ben maar daar heb ik nog niks voor de poes.

zijn er mensen die ons kunnen helpen daarmee? ook dingen zoals wc papier en schoonmaak middel.

wij zouden u heel dankbaar zijn..
wie goed doet goed ontmoet
Dat heb ik haar ook gezegd, Nouschi. Ik heb gezegd dat we hier op het forum proberen te helpen, maar dat ze nu echt een netwerk moet gaan opbouwen. Dat ze mensen in haar buurt nodig heeft die haar vooruit kunnen helpen de komende weken en waarschijnlijk ook nog de komende maanden.

Als er toevallig iemand heel dicht bij TO zou wonen, dan zou het nog kunnen, maar ze moet echt naar de buren nu.

TAM, woon jij in de buurt van TO?
Life is short. Eat dessert first.
quote:yasmijn schreef op 09 november 2014 @ 10:24:

Als je blokverwarming hebt, dan heb je warm water.Ah, dat is goed nieuws, want dat wist TO zelf niet.
quote:doornroosje9 schreef op 09 november 2014 @ 10:29:

Dat heb ik haar ook gezegd, Nouschi. Ik heb gezegd dat we hier op het forum proberen te helpen, maar dat ze nu echt een netwerk moet gaan opbouwen. Dat ze mensen in haar buurt nodig heeft die haar vooruit kunnen helpen de komende weken en waarschijnlijk ook nog de komende maanden.

Als er toevallig iemand heel dicht bij TO zou wonen, dan zou het nog kunnen, maar ze moet echt naar de buren nu.

TAM, woon jij in de buurt van TO?Ik zou het haar zelf laten oplossen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Dat ga ik idd doen. Ze moet het nu echt zelf gaan doen.

TO gaat overdag in de bib zitten als haar zoontje op school zit ivm solliciteren.
quote:doornroosje9 schreef op 09 november 2014 @ 10:29:

TAM, woon jij in de buurt van TO?Ik woon in Zuid-Limburg, dus ik denk het niet. Maar als ik weet waar TO woont kán ik wellicht een oplossing verzinnen.
quote:doornroosje9 schreef op 09 november 2014 @ 10:30:

[...]

Ah, dat is goed nieuws, want dat wist TO zelf niet.

Huh dat heeft ze niet eens geprobeerd?

Er moet naast hulp voor de financiën ook echt psychische hulp komen lijkt mij.

Ook in het belang van haar kind want als ze op deze manier door gaat zie ik jeugdzorg daar binnenkort wel op de stoep staan.
quote:diamond-gloss schreef op 09 november 2014 @ 11:13:

[...]

Huh dat heeft ze niet eens geprobeerd?

Er moet naast hulp voor de financiën ook echt psychische hulp komen lijkt mij.

Ook in het belang van haar kind want als ze op deze manier door gaat zie ik jeugdzorg daar binnenkort wel op de stoep staan.

Ze is niet thuis op het moment en ze wist het niet zeker.

Eens met de rest.
Eens met bovenstaande. Ik neem aan dat TO een huisarts heeft - daar zou ik naar toe gaan voor een doorverwijzing.

Het Leger des Heils heeft ook spreekuren met maatschappelijk werk - dat zou ook een ingang zijn...
Ik heb haar conform afspraak geprobeerd te bellen om haar door te verwijzen naar hulp, maar ze neemt niet op en heeft ook niet terug gebeld. Doornroosje, ik ga jou even een PB sturen met info die jij eventueel aan haar kan doorgeven.
Am Yisrael Chai!
Ik heb jou een PB gestuurd FV. Ik heb een paar PB's gewist omdat het onoverzichtelijk werd. De PB's waarin niets stond dat ik moest bewaren zijn verwijderd. Ik heb gemerkt dat als jij dan daarop reageert, dat ik die PB niet krijg. Dat had ik ook aan de hand met de PB van Feeks.
Als het goed is heb je mail , Doornroosje.
Am Yisrael Chai!
Ja, ik heb je PB ontvangen!
Ik heb niet alles helemaal gelezen maar merk wel dat TO heel erg veel hulp nodig heeft. Ik las dat ze in Rijnmond woont. Zelf woon ik in Vlaardingen op de rand met Schiedam en ben ook dagelijks in Spijkenisse te vinden. Ik wil TO graag helpen. Ik heb geen geld om weg te geven maar TO is hier wel welkom om kattenvoer te halen, warm te zitten, gebruik te maken van internet en telefoon ( ik kan onbeperkt gratis bellen) en ik weet dat juist kunnen bellen erg belangrijk is. Ook kan ze hier mee eten als ze wil.

Verder heb ik zelf aardig veel met instanties hier in de buurt te maken gehad en ik ken de namen van de juiste personen die je ECHT
Sorry foutje, ik ken de namen van mensen die je ECHT verder kunnen helpen en die ook snappen dat een wachtperiode van 4 weken soms onmogelijk is en lijntjes hebben om je aan een inkomen te helpen ( broodnood) ook kan ik je aan een simpel baantje helpen. Het is thuiswerk en je verdient er niet heel erg veel mee maar wel voldoende om normaal boodschappen van te kunnen doen en om iig je stroom rekening te kunnen betalen en een andere "kleine"rekening.

Niet bij de pakken neer gaan zitten maar nu wel serieuze actie ondernemen want anders heb je straks nog grotere problemen. Ook kan ik wat kleine boodschappen wel missen.
In de hele regio zijn trouwens inloophuizen van stichting Pameier en iedereen is daar welkom, ook kan je daar gratis bellen en is er op sommige dagen een maatschappelijke werker aanwezig. Ook kan bij sommige huizen gedouched worden en gegeten.
Schaapjeindewei, zou je je PB functie kunnen aanzetten, dan kan ik je het nummer van TO doorgeven.
Ik ga het proberen en waar woont ze precies?
quote:schaapjeindewei schreef op 09 november 2014 @ 21:06:

In de hele regio zijn trouwens inloophuizen van stichting Pameier en iedereen is daar welkom, ook kan je daar gratis bellen en is er op sommige dagen een maatschappelijke werker aanwezig. Ook kan bij sommige huizen gedouched worden en gegeten.

Voor wie ?

Jongvolwassenen in de leeftijd Van 20 tot 30 jaar met een licht verstandelijke beperking en zwakbegaafdheid in combinatie met andere problematiek. - PDD-NOS - Gedragsstoornissen - Persoonlijkheidsstoornissen

En dar komt de TO voor in aanmerking, denk je/ vind je?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
volgens mij kan ik nu berichten ontvangen? Ook graag een kleine samenvatting...Ik ben trouwens ook erg goed in financiele rotzooi uitzoeken etc
Blifgewoonbianca: In de ;praktijk werkt Pameier niet zo, iedereen met problemen is welkom en nooit wordt iemand weggestuurd.
Ik las dit BGB:

Voor wie?

Pameijer is er voor kwetsbare mensen, jong en oud. Bijvoorbeeld met een (lichte) verstandelijke beperking of met psychosociale of psychische problemen. Elke dag ondersteunen we ruim 4.500 cliënten, met dank aan onze 2.000 medewerkers en 500 vrijwilligers. Samenwerken doen we ook graag, met partners en sponsors en met vrijwilligers.

Voor inloop en deelname aan activiteiten heb je geen indicatie nodig en betaal je geen eigen bijdrage.

quote:doornroosje9 schreef op 09 november 2014 @ 22:33:

Ik las dit BGB:

Voor wie?

Pameijer is er voor kwetsbare mensen, jong en oud. Bijvoorbeeld met een (lichte) verstandelijke beperking of met psychosociale of psychische problemen. Elke dag ondersteunen we ruim 4.500 cliënten, met dank aan onze 2.000 medewerkers en 500 vrijwilligers. Samenwerken doen we ook graag, met partners en sponsors en met vrijwilligers.

Voor inloop en deelname aan activiteiten heb je geen indicatie nodig en betaal je geen eigen bijdrage.

Heb ik net een andere pagina bekeken.

Maar zou mooi zijn, als TO er idd terecht kan.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Als TO morgen daar naar binnen wandelt en zegt ik heb hulp nodig dit en dat is er aan de hand dan krijgt ze wat te drinken, wordt er een maatschappelijk werker erbij gehaald, wordt ze doorgestuurd naar de juiste mensen, kan ze wat te eten krijgen/kopen etc. Pameier is voor iedereen. Voor alchoholisten van 70 jaar, voor eenzame bejaarden, voor de speedjunk op de hoek die wilt afkicken etc. Ze sturen daar echt niemand weg maar ze sturen je door.
quote:doornroosje9 schreef op 09 november 2014 @ 22:25:

Schaapjeindewei, zou je je PB functie kunnen aanzetten, dan kan ik je het nummer van TO doorgeven.Ik vraag me wel in gemoede af of TO er wel zin in heeft om door allerlei wildvreemden te worden gebeld. Ik zou er zelf tenminste helemaal niet blij van worden als mijn telefoonnummer op een forum aan Jan en Alleman werd doorgegeven, al is het dan honderd keer per PB.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 09 november 2014 @ 22:35:

[...]

Heb ik net een andere pagina bekeken.

Maar zou mooi zijn, als TO er idd terecht kan.

Ik hoop het.

Ze weet er al van en ze gaat morgen contact opnemen. Oa ook wat Liesje aangeraden had, Humanitas, dacht ik?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven