hulp nodig
zaterdag 25 oktober 2014 om 13:00
goeden middag
ik zit sinds een week zonder inkomen ik heb een uitkering proberen aan te vragen maar zit dan in een 4 weken zoek termijn voor werk of school. ook krijg ik geen voorschot.
nu kan ik dus geen kant meer op en moet afwachten.
heb een zoon en een poes in huis.
nu heb ik al een voedsel pakket gekregen waar ik super blij mee ben maar daar heb ik nog niks voor de poes.
zijn er mensen die ons kunnen helpen daarmee? ook dingen zoals wc papier en schoonmaak middel.
wij zouden u heel dankbaar zijn..
ik zit sinds een week zonder inkomen ik heb een uitkering proberen aan te vragen maar zit dan in een 4 weken zoek termijn voor werk of school. ook krijg ik geen voorschot.
nu kan ik dus geen kant meer op en moet afwachten.
heb een zoon en een poes in huis.
nu heb ik al een voedsel pakket gekregen waar ik super blij mee ben maar daar heb ik nog niks voor de poes.
zijn er mensen die ons kunnen helpen daarmee? ook dingen zoals wc papier en schoonmaak middel.
wij zouden u heel dankbaar zijn..
wie goed doet goed ontmoet
dinsdag 11 november 2014 om 12:40
quote:schaapjeindewei schreef op 11 november 2014 @ 12:13:
alleen TO heeft ook nog een leverancier nodig. En die willen allemaal een borg die uiteen loopt van 200 tot 1000 euro.
Misschien is het al wel ergens gemeld, maar mijn bewindvoerder heeft ons bij Robin Energie laten aansluiten.
Die vroegen geen borg.
Misschien de moeite voor TO.
alleen TO heeft ook nog een leverancier nodig. En die willen allemaal een borg die uiteen loopt van 200 tot 1000 euro.
Misschien is het al wel ergens gemeld, maar mijn bewindvoerder heeft ons bij Robin Energie laten aansluiten.
Die vroegen geen borg.
Misschien de moeite voor TO.
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.
dinsdag 11 november 2014 om 12:43
quote:*nightsky* schreef op 11 november 2014 @ 11:54:
[...]
En dat bedoel ik. Waarom zelf doen als je het een hulpverlener of instantie kunt laten oplossen. Weer achterover leunen en afwachten tot "ze" het voor je regelen. Die houding.Wat een bull klets je weer, in heel veel gemeente's is er een budgetcoach die mensen helpt om hun papieren en hun schulden op een rijtje te krijgen,soms zijn mensen gewoon geblokkeerd en hebben ze hulp nodig, nou wat erg zeg, vandaar uit worden ze echt wel steeds zelfstandiger hoor aangezien ook dat tijdens de begleiding geleerd word.Niks betaalde kracht allemaal vrijwilligers werk en sterker nog de hardwerkende belasting betaler zal nog een gek op kijken als die straks ook het werk "gratis mag doen aangezien wij vrijwilligers steeds meer de taken van maatschappelijk werk moeten gaan doen.
[...]
En dat bedoel ik. Waarom zelf doen als je het een hulpverlener of instantie kunt laten oplossen. Weer achterover leunen en afwachten tot "ze" het voor je regelen. Die houding.Wat een bull klets je weer, in heel veel gemeente's is er een budgetcoach die mensen helpt om hun papieren en hun schulden op een rijtje te krijgen,soms zijn mensen gewoon geblokkeerd en hebben ze hulp nodig, nou wat erg zeg, vandaar uit worden ze echt wel steeds zelfstandiger hoor aangezien ook dat tijdens de begleiding geleerd word.Niks betaalde kracht allemaal vrijwilligers werk en sterker nog de hardwerkende belasting betaler zal nog een gek op kijken als die straks ook het werk "gratis mag doen aangezien wij vrijwilligers steeds meer de taken van maatschappelijk werk moeten gaan doen.
dinsdag 11 november 2014 om 13:19
quote:schaapjeindewei schreef op 11 november 2014 @ 12:13:
Daarom MOET ze eerst afwachten tot het gesprek vrijdag. Het enige wat ze nu kan DUS MOET doen is al haar papieren op orde krijgen, kijken of ze telefonische afspraken ook zwart op wit kan krijgen en kijken of er nog leveranciers zijn die met haar uberhaupt in zee willen gaan en dat ook kunnen aantonen. En ze kan DUS MOET solliciteren naar baantjes want ook dat is ( uiteindelijk) een vereiste. Verder staat ze nu helemaal vast en MOET ze wel afwachten.
Jij met je "zelf doen" pff wil je haar nog verder de ellende inwerken ofzo?
Dus heeft ze nog genoeg wat ze MOET DOEN tijdens het "afwachten".
Kan prima terwijl de kinderen tv kijken, spelen of hun dutje doen.
Daarom MOET ze eerst afwachten tot het gesprek vrijdag. Het enige wat ze nu kan DUS MOET doen is al haar papieren op orde krijgen, kijken of ze telefonische afspraken ook zwart op wit kan krijgen en kijken of er nog leveranciers zijn die met haar uberhaupt in zee willen gaan en dat ook kunnen aantonen. En ze kan DUS MOET solliciteren naar baantjes want ook dat is ( uiteindelijk) een vereiste. Verder staat ze nu helemaal vast en MOET ze wel afwachten.
Jij met je "zelf doen" pff wil je haar nog verder de ellende inwerken ofzo?
dinsdag 11 november 2014 om 13:26
quote:*nightsky* schreef op 11 november 2014 @ 13:19:
[...]
Ah, een semantische discussie, heerlijk!
MOET, MOET, MOET..........sta je er ook nog bij te stampvoeten, Nightsky? Het licht heb je in ieder geval niet gezien aangezien je nog steeds in het donker zit.
[...]
Ah, een semantische discussie, heerlijk!
MOET, MOET, MOET..........sta je er ook nog bij te stampvoeten, Nightsky? Het licht heb je in ieder geval niet gezien aangezien je nog steeds in het donker zit.
"Het verschil tussen wachten en verwachten leerde je/ van een kat die twee keer van huis liep en maar één keer terugkwam"- Else Kemps
dinsdag 11 november 2014 om 13:40
Ze moet helemaal niks. Het enige wat ze "moet" is vrijdag komen opdagen met een vuilniszak vol met papieren, of die zijn uitgezocht of niet. En ze moet niet nu gaan werken, eerst rust in de tent en dan verder kijken. Jeetje wat voel jij je verheven boven anderen zeg. Bah!
Soms hoop ik dat "allesbeterweters" ook eens in de shit komen dat ze bij god niet weten wat ze moeten doen, volkomen wanhopig gaan ze het VIVA forum op om hulp te vragen en dan nog ff lekker getrapt worden terwijl je al ligt. Moraalridders.
Soms hoop ik dat "allesbeterweters" ook eens in de shit komen dat ze bij god niet weten wat ze moeten doen, volkomen wanhopig gaan ze het VIVA forum op om hulp te vragen en dan nog ff lekker getrapt worden terwijl je al ligt. Moraalridders.
dinsdag 11 november 2014 om 15:27
quote:schaapjeindewei schreef op 11 november 2014 @ 13:40:
Soms hoop ik dat "allesbeterweters" ook eens in de shit komen dat ze bij god niet weten wat ze moeten doen,
Al kan ik mij jou irritatie voorstellen, met bovenstaande kan ik het niet eens zijn, en dat baseer ik op de situatie zo als die bij mij is. (ervaringsdeskundig dus)
Het geeft zoveel stress en ellende.
En de meeste relaties zijn er ook niet tegen bestand.
Dat is dan ook de grootste angst aan deze kant.
Zoiets gun ik echt niemand, hoe kortzichtig of bot ze zich gedragen (of overkomen, platte tekst op een forum word immers al heel snel verkeerd geïnterpreteerd.)
Tot zover verzoening poging 1.0
Soms hoop ik dat "allesbeterweters" ook eens in de shit komen dat ze bij god niet weten wat ze moeten doen,
Al kan ik mij jou irritatie voorstellen, met bovenstaande kan ik het niet eens zijn, en dat baseer ik op de situatie zo als die bij mij is. (ervaringsdeskundig dus)
Het geeft zoveel stress en ellende.
En de meeste relaties zijn er ook niet tegen bestand.
Dat is dan ook de grootste angst aan deze kant.
Zoiets gun ik echt niemand, hoe kortzichtig of bot ze zich gedragen (of overkomen, platte tekst op een forum word immers al heel snel verkeerd geïnterpreteerd.)
Tot zover verzoening poging 1.0
paulaner wijzigde dit bericht op 11-11-2014 15:29
Reden: typo
Reden: typo
% gewijzigd
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.
dinsdag 11 november 2014 om 18:02
Jeetje., wat lopen jullie op elkaar in te hakken. Uiteraard is het soms even vreselijk moeilijk en als je dan in de shit komt zie je door de bomen het bos niet meer. Maar wat ik eerder in het topic las was dat TO zelf niet aan de voorwaarden heeft voldaan door geen opleiding te willen volgen en niet te werken. Met name het volgen van die opleiding was een vereiste. Dan houd coulantie van de gemeente natuurlijk wel ergens op. Ik vind het dat ook niet helemaal redelijk om TO af te doen als slachtoffer. Ze heeft er zelf ook de hand in gehad. Als ze door psychische problematiek (angst kind naar de opvang te laten gaan) niet in staat is om te werken of een opleiding te volgen dan had ze dit beter eerlijk kunnen vermelden zodat ze doorverwezen had kunnen worden naar het UWV en psycholoog. Daarvoor hoef je niet superslim te zijn of wat ook. Alleen maar eerlijk en open over wat er speelt en wat het probleem is.
dinsdag 11 november 2014 om 19:59
dinsdag 11 november 2014 om 20:55
quote:Ma_Griffe schreef op 11 november 2014 @ 20:47:
Het taalgebruik van TO, hoofdletters en formulering van zinnen, is sinds 11-11 10.37 veranderd...Sinds ze niet op haar mobiel post, bedoel je? Of bedoel je iets anders? En zo ja; wat dan?
Het taalgebruik van TO, hoofdletters en formulering van zinnen, is sinds 11-11 10.37 veranderd...Sinds ze niet op haar mobiel post, bedoel je? Of bedoel je iets anders? En zo ja; wat dan?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
dinsdag 11 november 2014 om 21:27
TO heeft een oude mobiel die niet zo goed werkt. Dat is meermaals genoemd in dit topic. Lijkt mij logisch dat ze vanaf een PC in de bieb zich beter/makkelijker kan verwoorden.
Maar ja, waarom zeg ik dit eigenlijk. Jullie willen toch alleen maar bewijzen zien dat TO niet deugt. Waarom eigenlijk? Dat vraag ik mij af.
Maar ja, waarom zeg ik dit eigenlijk. Jullie willen toch alleen maar bewijzen zien dat TO niet deugt. Waarom eigenlijk? Dat vraag ik mij af.