Kraamvisite
dinsdag 11 november 2014 om 12:37
Ik ga binnenkort op kraamvisite, hartstikke leuk! Aangezien ik dit na mijn basisschooltijd nooit meer heb mee gemaakt, weet ik niet wat 'de regels' zijn. Ik hoop dat de moeders (en wellicht vaders) me dat kunnen vertellen. Ik zou het vervelend vinden als ik tot last zou zijn
Wat vonden jullie fijn om te krijgen als cadeautje? Hoor ik ook iets mee te nemen voor de moeder en andere kinderen? En vanaf wanneer is het gepast om langs te komen? Het liefste stond ik deze week nog op de stoep, maar ik begrijp dat dat meer is voor de naaste familie. Hopelijk kunnen jullie me vertellen wat jullie fijn vonden.
Wat vonden jullie fijn om te krijgen als cadeautje? Hoor ik ook iets mee te nemen voor de moeder en andere kinderen? En vanaf wanneer is het gepast om langs te komen? Het liefste stond ik deze week nog op de stoep, maar ik begrijp dat dat meer is voor de naaste familie. Hopelijk kunnen jullie me vertellen wat jullie fijn vonden.
dinsdag 11 november 2014 om 12:41
Kom op de afgesproken tijd (i.v.m. dutjes e.d.) en blijf niet te lang, tenzij de kraamvrouw hier iets anders over zegt.
Ga niet als je iets besmettelijks bij je draagt, als een verkoudheid of een koortslip.
Cadeautjes voor de andere kinderen zijn optioneel, maar worden wel gewaardeerd.
Verder kun je vragen of ze nog iets nodig hebben, of dat er dingen zijn die ze niet willen krijgen. (Wij hadden al 98 knuffels, daar wilden we er niet nog meer van krijgen.)
Veel plezier!
Ga niet als je iets besmettelijks bij je draagt, als een verkoudheid of een koortslip.
Cadeautjes voor de andere kinderen zijn optioneel, maar worden wel gewaardeerd.
Verder kun je vragen of ze nog iets nodig hebben, of dat er dingen zijn die ze niet willen krijgen. (Wij hadden al 98 knuffels, daar wilden we er niet nog meer van krijgen.)
Veel plezier!
Ik moet helemaal niks!
dinsdag 11 november 2014 om 12:43
Bel even voor een afspraak, en vraag dan meteen of ze nog wensen hebben.
Als er al oudere kinderen in het gezin zijn neem ik meestal wel een kleinigheidje voor ze mee, en hebben de meeste ouders alles al.
Persoonlijk was ik dol op cadeaubonnen voor Hema of prenatal en vervloekte ik de vele knuffels die we kregen - maar ook dat is voor iedereen anders.
Als er al oudere kinderen in het gezin zijn neem ik meestal wel een kleinigheidje voor ze mee, en hebben de meeste ouders alles al.
Persoonlijk was ik dol op cadeaubonnen voor Hema of prenatal en vervloekte ik de vele knuffels die we kregen - maar ook dat is voor iedereen anders.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
dinsdag 11 november 2014 om 12:44
Een kadootje voor de baby is genoeg. Je kan kleertjes geven (doen veel mensen), een knuffel, een voorleesboek.
Een kadootje voor mama en de andere kinderen hoeft niet, maar is wel leuk. Ligt er aan wat jij wil!
Blijf niet te lang, de kraamvrouw heeft ook rust nodig.
Bij mij bleven veel mensen heel afwachtend, 'omdat de eerste week voor de familie is', maar ik was zo trots op mijn meisje, en ik wilde haar zo graag laten zien! Dus ik heb mensen gevraagd wanneer ze langs wilden komen.
Zit je daar, overlopend van trots, vraagt niemand of ze langs kunnen komen.
Mijn tip: bel even met de moeder, dan hoor je vanzelf wat zij het liefste heeft.
Wat ik heel fijn vond, was dat mensen eten meenamen, toen de kraamverzorgster weg was. Want eten koken, dat was nog een hele opgave met een verse baby.
Een lekker soepje, een quiche, een ovenschotel, zoiets. Ik vond het heel fijn!
Een kadootje voor mama en de andere kinderen hoeft niet, maar is wel leuk. Ligt er aan wat jij wil!
Blijf niet te lang, de kraamvrouw heeft ook rust nodig.
Bij mij bleven veel mensen heel afwachtend, 'omdat de eerste week voor de familie is', maar ik was zo trots op mijn meisje, en ik wilde haar zo graag laten zien! Dus ik heb mensen gevraagd wanneer ze langs wilden komen.
Zit je daar, overlopend van trots, vraagt niemand of ze langs kunnen komen.
Mijn tip: bel even met de moeder, dan hoor je vanzelf wat zij het liefste heeft.
Wat ik heel fijn vond, was dat mensen eten meenamen, toen de kraamverzorgster weg was. Want eten koken, dat was nog een hele opgave met een verse baby.
Een lekker soepje, een quiche, een ovenschotel, zoiets. Ik vond het heel fijn!
dinsdag 11 november 2014 om 12:51
Ik denk niet dat ik een kaartje krijg, ze weten mijn huisnummer niet
En de ouders kennende, hebben ze me al snel weer nodig, dus ik wil wel eerst op kraamvisite zijn geweest voor ik op kom passen haha.
En boek: check. Denk dat ik voor de andere kinderen toch ook iets kleins koop, altijd leuk.
Kleren en knuffels daar stikt het van
En de ouders kennende, hebben ze me al snel weer nodig, dus ik wil wel eerst op kraamvisite zijn geweest voor ik op kom passen haha.
En boek: check. Denk dat ik voor de andere kinderen toch ook iets kleins koop, altijd leuk.
Kleren en knuffels daar stikt het van
dinsdag 11 november 2014 om 12:54
quote:budapest schreef op 11 november 2014 @ 12:51:
1) Ik denk niet dat ik een kaartje krijg, ze weten mijn huisnummer niet
2) En de ouders kennende, hebben ze me al snel weer nodig, dus ik wil wel eerst op kraamvisite zijn geweest voor ik op kom passen haha.
even de koude douche:
1) dan ben je dus niet uitgenodigd... Als je adres willen hebben om je een kaartje te sturen, hadden ze het gevraagd.
2) Het gaat er nu even niet om, wat jij wil. Het gaat om de ouders nu.
1) Ik denk niet dat ik een kaartje krijg, ze weten mijn huisnummer niet
2) En de ouders kennende, hebben ze me al snel weer nodig, dus ik wil wel eerst op kraamvisite zijn geweest voor ik op kom passen haha.
even de koude douche:
1) dan ben je dus niet uitgenodigd... Als je adres willen hebben om je een kaartje te sturen, hadden ze het gevraagd.
2) Het gaat er nu even niet om, wat jij wil. Het gaat om de ouders nu.
dinsdag 11 november 2014 om 13:00
Ouders en ik gaan erg informeel met elkaar om en ik heb haar na de bevalling ook al vrij snel gesproken en toen heeft ze me ook uitgenodigd om binnenkort langs te komen (maar ja 'binnenkort is zo'n vaag begrip')
Ik vind hen ook niet het type mensen om zo strikt met dat soort regels om te gaan. Maar wellicht zie ik het verkeerd.
Ik vind hen ook niet het type mensen om zo strikt met dat soort regels om te gaan. Maar wellicht zie ik het verkeerd.
dinsdag 11 november 2014 om 13:00
Hoi To,
'Officieel' kraambezoek is meestal voor familie en vrienden en die hebben een kaart gehad. De oppas en de schoonmaker komen meestal gewoon weer over de vloer als ze gevraagd worden. Dan kun je nog steeds ontzettend welkom zijn hoor en een kleinigheidje meenemen wordt vast gewaardeerd.
Stuur hen anders een felicitatiekaartje dan weten ze dat aan hen denkt?
'Officieel' kraambezoek is meestal voor familie en vrienden en die hebben een kaart gehad. De oppas en de schoonmaker komen meestal gewoon weer over de vloer als ze gevraagd worden. Dan kun je nog steeds ontzettend welkom zijn hoor en een kleinigheidje meenemen wordt vast gewaardeerd.
Stuur hen anders een felicitatiekaartje dan weten ze dat aan hen denkt?
dinsdag 11 november 2014 om 13:08
Toen mijn overbuurvrouw bevallen was en ik ook geen kaartje gekregen had heb ik gewoon na twee weken aangebeld met een cadeautje.
Zo van, hoi buurvrouw, ik weet dat ik niet belangrijk ben een geen kaart gekregen heb, maar ik zag aan de slingers dat je bevallen bent en wil je toch even komen feliciteren.
Om vervolgens mijn cadeautje aan de deur af te geven en weer weg te gaan.
Andere buurvrouw heb ik dat ook zo gedaan maar die stond er gelijk op dat ik koffie bleef drinken en dat was het begin van een lange koffiedrinkrelatie
Zo van, hoi buurvrouw, ik weet dat ik niet belangrijk ben een geen kaart gekregen heb, maar ik zag aan de slingers dat je bevallen bent en wil je toch even komen feliciteren.
Om vervolgens mijn cadeautje aan de deur af te geven en weer weg te gaan.
Andere buurvrouw heb ik dat ook zo gedaan maar die stond er gelijk op dat ik koffie bleef drinken en dat was het begin van een lange koffiedrinkrelatie
668, the neighbour of the Beast
dinsdag 11 november 2014 om 13:10
ik zou over een week of twee (Hoe oud is het kindje dan? Ik vind voor mensen van buiten de familie dat een baby een paar weken is, wel een aardige grens, drie weken of vier) een belletje doen en vragen of je mag langskomen en zo ja, wanneer. Zo nee, dan weet je dat ook. Als je mag: zonder verkoudheid en koortslip, een half uurtje maximaal langskomen. Baby bewonderen, kadootje voor baby en moeder (zoals genoemd een kadobon) en misschien voor andere kind als je dat wilt, beschuit eten en een kop koffie drinken. Daarna aangeven dat je wanneer nodig wilt oppassen en vertrekken en de rest aan hen overlaten qua timing van oppassen.
dinsdag 11 november 2014 om 13:36