Kraamvisite

11-11-2014 12:37 41 berichten
Ik ga binnenkort op kraamvisite, hartstikke leuk! Aangezien ik dit na mijn basisschooltijd nooit meer heb mee gemaakt, weet ik niet wat 'de regels' zijn. Ik hoop dat de moeders (en wellicht vaders) me dat kunnen vertellen. Ik zou het vervelend vinden als ik tot last zou zijn

Wat vonden jullie fijn om te krijgen als cadeautje? Hoor ik ook iets mee te nemen voor de moeder en andere kinderen? En vanaf wanneer is het gepast om langs te komen? Het liefste stond ik deze week nog op de stoep, maar ik begrijp dat dat meer is voor de naaste familie. Hopelijk kunnen jullie me vertellen wat jullie fijn vonden.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou in jou geval gewoon even appen dan.
Als ze je wel heeft uitgenodigd om binnenkort langs te komen dan bel je gewoon op en zeg dat je graag wil afspreken om de baby te zien. Dan hoor je wel wanneer het de ouders het beste uitkomt.

Is misschien wel leuk om te gaan op een tijd dat de andere kinderen niet naar school zijn want die vinden het vast ook wel leuk om jou even te zien als je al een tijdje niet hebt opgepast door zwangerschapsverlof van moeder.

Je moet als oppas natuurlijk ook niet de indruk wekken dat je niet geïnteresseerd bent in de baby. Anders is het straks nog Budapest was leuk met onze oudere kinderen maar voor de baby vragen we toch liever iemand anders.
Gewoon appen en een afspraak maken.

Cadeautje, bon of een mooi leesboek.

Cadeautje voor de andere kinderen, altijd leuk.

Ik zou wel nog een kaartje sturen. Vond ik destijds zo leuk al die kaarten. Ik heb ze ook bewaard in de bewaardoos van dochter en zoon.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Grappig dat niemand het zegt, maar ik zou aanbieden even een uurtje met de andere kinderen naar de speeltuin/bieb oid te gaan. Kinderen hebben je weer even gezien, is voordelig voor het weer oppassen straks (is mijn ervaring) en ik vind het beetje de categorie 'eten mee nemen'. Lekker de baby bewonderen en vragen of je nog iets kunt doen. En echt fijn als kraamvisite zelf de tijd in de gaten houdt ja! Erg eens met eerdere opmerkingen! Ik vind een uur soms echt max (en vind het moeilijk om bezoek er dan uit te schoppen) maar soms ook veel te kort. En ben wel eerlijk als mensen vragen 'zal ik zo gaan?'

Alsjeblieft geen badcape of sokjes als cadeau, daar zwem je al gauw in
Kraamcadeaus waar ik heel blij mee was:

Sophie de giraffe

Hele grote hydrofieldoek van jollein (115 bij 115)

Voorleesboekjes
Haha, Sophie was hier juist geen succes. Als je niet zo goed weet wat te geven zou ik een bon doen en de moeder lekker zelf uit laten zoeken. Kinderen een uurtje meenemen is ook een goeie, even rust voor de moeder om met baby te knuffelen en voor de kinderen om niet ondergesneeuwd te raken door de baby. Gewoon even appen wanneer je welkom bent.
Bij goede vriendin ben ik na 4 weken langsgegaan. Klinkt misschien laat, maar ze was lichamelijk niet fit en merkte gewoon dat ze er nog niet aan toe was. Verschilt per persoon denk ik.....
Qua cadeautje was ik niet zo snugger. Gaf een pakje die het meiske pas over een jaar aankan. Totaal geen verstand van babymaten. Desbetreffende moeder bedankte mij hartelijk, mijn eigen moeder lag krom van het lachen toen ik haar de maat vertelde:)
Kleding geven voor over een jaar vind ik juist een heel goed idee (ook al deed je het per ongeluk)
quote:fleur1988 schreef op 13 november 2014 @ 10:24:

Qua cadeautje was ik niet zo snugger. Gaf een pakje die het meiske pas over een jaar aankan. Totaal geen verstand van babymaten. Desbetreffende moeder bedankte mij hartelijk, mijn eigen moeder lag krom van het lachen toen ik haar de maat vertelde:)Ik heb ook een shirtje gekregen waar dochter nu nog niet in past (ze is twee!). Maar weet je, je kunt het bijna niet fout doen. Kinderkleding is altijd wel schattig. Het shirtje ligt gewoon in haar kast te wachten, ooit zal ze er in passen. Als kersverse moeder vind je het leuk als mensen langskomen en de moeite hebben genomen om iets leuks uit te zoeken. Het gaat om het idee. Het enige wat écht jammer is om te krijgen zijn kleertje die al snel te klein zijn.
Gisteren toch een kaartje ontvangen, dat had ik niet verwacht

Ik weet inmiddels waar ik de moeder erg blij mee kan maken en ik ga volgende week langs. Kinderen een keer mee nemen naar de speeltuin had ik zelf ook al bedacht, dus dat ga ik dan ook meteen voorstellen.

Nogmaals bedankt voor alle reacties!
Veel plezier. Leuk dat je toch een kaartje hebt gehad!
Leuk!

Ik ben zelf een half jaar geleden bevallen en wat ik fijn vond om te krijgen:

-basiskleding vanaf maatje 62. dat kleine goed had ik zelf al gekocht. Liever geen erg uitgesproken kleuren of prints tenzij je zeker weet dat de moeder dat leuk vind. (ik vond al die hello kitty en Winnie de Pooh verschrikkelijk)

-slabbetjes, hydrofiel doeken , washandjes etc. Omdat je daar nooit genoeg van kunt hebben.

- kinderboeken (ook leuk voor broertjes en zusjes) schrijf er een leuke boodschap in.
[...]
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 26-11-2014 22:35
Reden: spam verwijderd
% gewijzigd
Sorry maar wat een onzin, als je geen kaart krijgt dan mag je niet komen?

Ik kan me heel goed voorstellen dat ze niet aan de oppas haar adres vragen omdat ze haar binnenkort toch wel weer nodig hebben/zien.

Meid lekker even een belletje doen over een week of twee of je een keer mag komen. Of mams een appje sturen.

Geen kleding geven is zooo standaard!
Ik ben uiteindelijk na 10 dagen al langs geweest omdat ik een uurtje op de anderen moest passen. Meteen de kleine gezien dus.

En had alsnog een kaartje ontvangen, duurde blijkbaar gewoon wat langer.

Over 2 weken ga ik een dag oefenen met de kleine, omdat een pasgeboren baby voor mij iets nieuws is en moeder met kerst weer gaat werken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven