Raambeveiliging
vrijdag 14 november 2014 om 10:16
Binnenkort gaan we verhuizen, dochter (5), zoon (0), man (in de 30) en ik (tijdloos ). Mooi huis, maar de ramen zitten nogal laag. Ik wil er iets aan knutselen zodat de kinderen er niet uitkukelen. Wat heb jij? Ik zie uitzetbeveiligingen, maar ook raambarren. Wat is nou het handigst in het dagelijks gebruik? Alvast mijn dank voor je wijsheid!
vrijdag 14 november 2014 om 10:35
Wij hebben op alle ramen bovenin kierstandhouders geplaatst (dochter van 2,5). Die raambarren vind ik eng, omdat deze volgens mij juist uitnodigen om op te trekken/te klimmen. Ik zie al helemaal voor me hoe ze als rekstok gebruikt worden, met de bijbehorende koprollen eroverheen. De kierstandhouders zitten bij ons bovenin het raam. Het raam kan niet ver open, maar genoeg om te luchten. En als ze, zoals mijn dochter, kans zien om de raamsluiting open te krijgen, dan krijgen ze hem dus ook niet verder open als een kiertje. Zijn ze niet thuis, dan is het voor mezelf vrij eenvoudig om het raam verder open te zetten.
http://www.sloterop.nl/kierstandhouders.html (wij hebben de middelsten).
http://www.sloterop.nl/kierstandhouders.html (wij hebben de middelsten).
vrijdag 14 november 2014 om 10:44
Haha ik lees de link net met daarin het woord 'draaikiepramen'..en ik maar denken, wat zijn nou 'draai-kie-pramen'?
Normaal gesproken zou ik zeggen 'ach het is nog vroeg', of 'tja het is maandag'..maar die smoesjes gaan allemaal niet op..
Oh wacht..het is bijna weekend! Gebruik ik dat als smoesje..ik ben echt aan weekend toe!!
Normaal gesproken zou ik zeggen 'ach het is nog vroeg', of 'tja het is maandag'..maar die smoesjes gaan allemaal niet op..
Oh wacht..het is bijna weekend! Gebruik ik dat als smoesje..ik ben echt aan weekend toe!!
vrijdag 14 november 2014 om 16:00
Welsie, dankjewel! Ik denk dat ik dan voor zoiets ga. Het voordeel van een raambar is dat ik het raam dan wijd open kan zetten als de kinderen thuis zijn, maar ik zou me inderdaad nog steeds zorgen maken en dat maakt zo'n ding een beetje zinloos Ik ga op zoek naar een kierstandhouder. Staat ook nog minder gevangenisachtig
Gevondenvoorwerp: tijd voor de vrimibo!
Gevondenvoorwerp: tijd voor de vrimibo!