Aso jeugd

14-11-2014 13:48 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat is sommige jeugd toch aso.

Rechts langs je scheuren met een dure scooter , zodat je je zichtbaar ervan schrikt.En als je er wat van zegt kan je een grote bek krijgen.Zelfs in de winkel lopen ze dan nog je achterna om je te treiteren.
Negeren negeren negeren.
.
Tis me wat.
Een dure scooter nog wel, hoe betaald die aso jeugd dat? Ik herken het niet maar woon dan ook in Nijmegen.
Motto’s Helpen je Niet Als het er echt op Aan Komt
Oh, bij mij stonden van de week twee hele leuke jochies voor de deur. Buurvrouw X had kinderpostzegels gekocht, ze kwamen ze nu bezorgen maar buurvrouw X was niet thuis en "ze mochten ze van de meester niet in de brievenbus stoppen zonder handtekening"
'Onze jeugd heeft tegenwoordig slechte manieren, minachting voor het gezag en geen eerbied voor ouderen. (...) Jonge mensen spreken hun ouders tegen, houden hun mond niet in gezelschap en tiranniseren hun leraren.'

Socrates, 2500 jaar geleden.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 14 november 2014 @ 14:03:

'Onze jeugd heeft tegenwoordig slechte manieren, minachting voor het gezag en geen eerbied voor ouderen. (...) Jonge mensen spreken hun ouders tegen, houden hun mond niet in gezelschap en tiranniseren hun leraren.'

Socrates, 2500 jaar geleden.Kun je nagaan hoe erg het nu is....
Ik erger me vooral aan het gebrek aan respect. Als ik hoor wat jongeren hier op straat soms naar jonge meisjes en oudere mensen roepen, dat is echt bizar.

Met een scooter hard langs je scheuren is ook niet netjes, maar dat kun je nog gewoon een ouderwetsche kwajongensstreek noemen
Wat heb je tegen ze gezegd, toen je er iets van zei? Ben ik wel benieuwd naar. Ik negeer zulke dingen eigenlijk altijd.
Ja ik erger me er ook vaak aan en ben zelf nog geen 25 :P Vooral inderdaad het gebrek aan respect, beleefdheid, dat soort dingen. Ik mis dat echt.
quote:evangeline_234 schreef op 14 november 2014 @ 14:28:

Ja ik erger me er ook vaak aan en ben zelf nog geen 25 :P Vooral inderdaad het gebrek aan respect, beleefdheid, dat soort dingen. Ik mis dat echt.tja, dat gebrek aan respect etc dat komt toch echt voor het grootste deel door de opvoeding.
Don't get me started...

Maar die oudjes kunnen er ook wat van. Gister bijna van de sokken gereden door een oude mevrouw die moest wachten voor haaientanden. Ging ze ook nog luid toeteren en handgebaren maken, terwijl zij had moeten stoppen.

Tis allemaal wel een beetje het zelfde slag volk...
Silence is golden. Duct tape is silver.
Wat ik heel storend vind is dat blijkbaar Nederlands niet meer in het pakket zit op basisschool en middelbaar onderwijs.
Over een paar weken krijg je die ellende weer van kinderen/jongeren die het leuk vinden om vuurwerk naar voorbij gangers te gooien of achter je aan rennen om een vuurpijl op je bagage drager van je fiets vast te maken. Dat laatste heb ik serieus een keer gehad maar het rotjoch kon mij niet bij houden gelukkig.

Ik zal niet zeggen dat het vroeger niet zo was want vroeger gingen we ook wel eens fikkie stoken met een stuk plastic en een vergrootglas, maïskolven stelen bij de boer en dergelijke maar toch heb ik het idee dat het steeds erger wordt wat niet altijd aan de jeugd ligt, sommigen krijgen gewoon thuis niet voldoende aandacht of krijgen niet het goede voorbeeld van ouders.
Ik denk dat asociaal gedrag niet leeftijdsgebonden is, soms wel erfelijk. Ik vind wel vaak dat asociale ouders ook asociale kinderen hebben, vermoedelijk bij gebrek aan voorbeeld en correctie door de ouders. Ik noem even wat voorbeelden van asociale ouderen ter relativering van die jeugd van tegenwoordig. Als je aan het hardlopen bent en er komt een groep 65-plussers langs met een racefiets zo snel en dicht langs je dat je de berm in moet springen, als ze echt in de stemming zijn willen ze ook nog wel eens een opmerking over je achterwerk maken. Ouderen die voordringen in de supermarkt. Oma's die kleinkinderen ophalen bij de basisschool en waarvoor iedereen en alles moet wijken inclusief overstekende kinderen op de weg voor de school want zij hebben haast met hun autootje. Ouderen die standaard kinderen/pubers overal de schuld van geven, ook als zij zelf aan de linkerkant van het fietspad fietsen en de puber nog net op tijd kan remmen. Of als je voor iemands huis van je fiets klettert en de bewoonster doet ff snel het raam open om te kijken of je haar auto hebt geraakt en als dat niet zo is het snel weer dicht zonder ook maar te vragen of het met je gaat.
Ik herken dit niet!

Ik werk in het onderwijs in Amsterdam en ontmoet vooral leuke vrolijke jongeren. Ik benader ze ook altijd met een lach en veel geduld. Misschien dat een chagerijnig smoelwerk het slechtste in de jongeren naar boven haalt.

Natuurlijk gebeurt er bij ons op school ook weleens wat, het zijn echt geen engeltjes, het zijn gewoon mensen.
quote:nwdesie schreef op 14 november 2014 @ 13:51:

Een dure scooter nog wel, hoe betaald die aso jeugd dat? Ik herken het niet maar woon dan ook in Nijmegen.Moet je beter kijken.
Ik wel en ik vind ook veel jongeren erg leuk en grappig. maar in mijn buurt lijkt het er op dat bepaald soort mensen zich te ver hebben doorgefokt.

Wat een asotuig...er zijn nu verorderingen en hangverboden opgesteld maar helpt voor geen meter. En nee het is geen klein groepje.

Maar niet alle jongeren zijn zo gelukkig.
Vooral als ze naar je schreeuwen vind ik naar.

Gelukkig is niet iedereen zo.
quote:lattemachiato schreef op 14 november 2014 @ 14:50:

Of als je voor iemands huis van je fiets klettert en de bewoonster doet ff snel het raam open om te kijken of je haar auto hebt geraakt en als dat niet zo is het snel weer dicht zonder ook maar te vragen of het met je gaat.Herkenbaar. Ik gleed ook een keer uit en viel best hard, en de mevrouw die haar auto aan het krabben was voor haar huis stond mij alleen maar vuil aan te kijken van hoe durf je te vallen en met je fietsband tegen mijn autoband te komen. Verwachtte vast nog dat ik sorry ging zeggen?! Heb ook een keer gehad dat ik bij het oversteken uitgleed en ik moeite had met opstaan want ik of mijn fiets gleed steeds half weg, ging een auto alvast rijden en stopt net op tijd voor mij en begint te toeteren dat ik op moet schieten. Vond het doodeng.
Het zal ook wel een soort bias zijn. Ik heb heel eerlijk gezegd weinig met jongeren en zie dan ook weinig leuke (ja ze zijn er natuurlijk wel, even generaliseren moet kunnen :P). Daarentegen heb ik heel veel met ouderen en herken de verhalen over irritante ouderen dan weer totaal niet. Echt bias dus.
quote:lattemachiato schreef op 14 november 2014 @ 14:50:

Ik denk dat asociaal gedrag niet leeftijdsgebonden is, soms wel erfelijk. Ik vind wel vaak dat asociale ouders ook asociale kinderen hebben, vermoedelijk bij gebrek aan voorbeeld en correctie door de ouders. Ik noem even wat voorbeelden van asociale ouderen ter relativering van die jeugd van tegenwoordig. Als je aan het hardlopen bent en er komt een groep 65-plussers langs met een racefiets zo snel en dicht langs je dat je de berm in moet springen, als ze echt in de stemming zijn willen ze ook nog wel eens een opmerking over je achterwerk maken. Ouderen die voordringen in de supermarkt. Oma's die kleinkinderen ophalen bij de basisschool en waarvoor iedereen en alles moet wijken inclusief overstekende kinderen op de weg voor de school want zij hebben haast met hun autootje. Ouderen die standaard kinderen/pubers overal de schuld van geven, ook als zij zelf aan de linkerkant van het fietspad fietsen en de puber nog net op tijd kan remmen. Of als je voor iemands huis van je fiets klettert en de bewoonster doet ff snel het raam open om te kijken of je haar auto hebt geraakt en als dat niet zo is het snel weer dicht zonder ook maar te vragen of het met je gaat.

Dit dus.

Voorbeeld doet volgen.

Ik kan me ook dood irriteren aan mensen die voordringen bij de bakker. Of visboer. Of kaasboer. Of als er een kassa open gaat, en de cassiére roept: "de eerstvolgende mag bij mij afrekenen", er door vooral de NIET-eerst volgenden naar haar toegeracet wordt.

En vaak zijn het oudere mannetjes... ik wil niet stigmatiseren. Maar het valt me wél op.
Ik herken het ook niet eigenlijk

Ik woon in een middelgrote stad en het hondenuitlaatpark ligt heel handig naast het brommerpad, en iedereen (nou ja bijna iedereen) remt hier keurig af als ze langs de speelweide brommeren
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:bootje_op_de_golven schreef op 14 november 2014 @ 14:03:

Socrates, 2500 jaar geleden.

Ik ben vorige maandag overgereden door een oma (80 jaar ong.), met een héél dure autootje, toen ik een schilderij van Vermeer aan het bewonderen was in een museum.
Ik kan alleen maar mijn uiterste best doen mijn zoon zó op te voeden dat hij later wel met respect voor mensen, dieren en zaken omgaat.

Maar vaak is het ook groepsgedrag. Haantjesgedrag.

Jongeren moeten stoer doen, helaas...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven