Wat moet ik doen?!

16-11-2014 11:19 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Ik zit met de handen in het haar en ik weet me geen raad.

Ik heb twee katten, lieve noorse boskatten, gekregen van mijn meter.

Maar de laatste tijd zijn ze zo onhandelbaar! De ene loopt van de voorkant van het huis naar de achterkant,

erg frustrerend maar wil dan weer niet buiten. Ze hangen in de gordijnen (deden ze ervoor niet) ze klauwen aan onze zetel (ook nieuw) de ene knabbelt zelfs aan de meubelen?!! Ik heb geen idee waarom ze zo zijn, maar ik vind ze erg onrespectvol geworden en ik kan er niet meer mee om. Elke ochtend kom ik beneden met een bang hartje wat ze nu weer zouden gedaan hebben. Ik barst continu in tranen uit want ik zie ze zo graag en ik weet niet wat ik mis doe waardoor ze nu zo lastig zijn. Heb ze deze ochtend letterlijk de deur uitgejaagd en nu voel ik mij het monster. Zou het door mijn zwangerschap zijn? Ik ben nu 8 maanden zwanger maar daar hebben zij toch geen last van? Ik heb er zelf amper last van. Ik knuffel ze nog steeds even veel, ik praat tegen hen, geef hen aandacht...

Ik weet me geen raad meer. Iemand tips?
Als je niet gelukkig bent, doe er dan wat aan.
Je katten hebben stress en vervelen zich. Hebben zij speeltjes, speel je met ze?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Hoe oud zijn ze?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ze zijn ONRESPECTVOL geworden? Katten? Werkelijk?

Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Zoek jij smoesjes om ze weg te doen (rot woord) vanwege komst van de baby?
quote:maar ik vind ze erg onrespectvol geworden
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

En het lopen van de voorkant naar de achterkant van het huis behoefte ook nog wat uitleg want dat lijkt me vrij normaal kattengedrag.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Heb je een krabpaal in huis? Zijn ze nog jong?
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
En aangezien ik Noorse boskatten echt prachtig kan vinden; Wil je een foto van ze plaatsen?
Noorse boskatten zijn juist heel lief. Heb er zelf ook 1.
Ik zou maar gauw met ze om de tafel gaan zitten, voor een gesprek over respectvol gedrag naar elkaar.

Nee serieus, het lijkt mij duidelijk dat ze zich kapot vervelen. Dus daar iets aan doen lijkt me handig.
Heb even gegugeld.

Deze katten kunnen je inderdaad erg onrespectvol aankijken, denk Grumpy cat, vooral als je stijf staat van de hormonen
Het zijn twee echte lieverds en geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt ze weg te doen, ze zijn nu een jaar en half en ja ze hebben een krabpaal en speeltjes en ik speel continu met ze, knuffel ze vaak en ze hebben echt dagen waarbij ik denk ja dat zijn twee droombeesten maar dagen waarbij ik me het haar uittrek.

Stress hebben ze zeker niet want ze hebben een ziekte die op komt spelen als ze stress hebben dus daar ben ik gerust in. Maar dat ze zich vervelen, wat kan ik nog meer doen? Ik zou ze nooit weg doen, het zijn mijn kindjes!
Laat me raden; nu je bijna moet bevallen zijn de katten overbodig geworden? Herplaats ze zsm zodat ze bij iemand komen die wel genoeg om dieren geeft
quote:syana schreef op 16 november 2014 @ 11:36:

Het zijn twee echte lieverds en geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt ze weg te doen, ze zijn nu een jaar en half en ja ze hebben een krabpaal en speeltjes en ik speel continu met ze, knuffel ze vaak en ze hebben echt dagen waarbij ik denk ja dat zijn twee droombeesten maar dagen waarbij ik me het haar uittrek.

Stress hebben ze zeker niet want ze hebben een ziekte die op komt spelen als ze stress hebben dus daar ben ik gerust in. Maar dat ze zich vervelen, wat kan ik nog meer doen? Ik zou ze nooit weg doen, het zijn mijn kindjes!Je kletst uit je nek: ze zijn onrespectvol geworden en je jaagt ze uit huis. En ja, katten voelen dat je zwanger bent en kunnen daarop reageren
Evenc heck bij de dierenarts. Maar ze kunnen gerust aanvoelen dat er iets gaat veranderen hoor.. Toen ik zwanger was lag de poes continu bij mij op schoot, deed hij daarvoor en daarna nooit. Ik zou ze even wat meer aandacht geven, misschien wat nieuwe speeltjes met kattenkruid er in, en eventueel zo'n valeriaanstekker die luchtje voor ze afgeeft.
Propjes papier vinden ze hier heel leuk.

Ik hang vaak dik touw aan de radiator. Kunnen ze uren mee spelen.

Lege rolletjes van wc papier.

Of (worden ze hier helemaal gek van) een blaadje keukenpapier.
Het weer is de laatste weken flink verslechterd. Een paar weken geleden was het nog 20 graden. Mijn katten zitten nu ook veel meer binnen dan in de zomer. Waar ze zichzelf lang mee kunnen vermaken, zeker met zijn tweeen, is een speeltunnel. En kartonnen dozen scoren ook goed. Het zijn ook net kinderen soms he.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Een laserlampje. Je weet wel, dat irritant rood lichtje. Katten zijn er dol op.

En leg catnip op de plaatsen waar ze mogen spelen. Krabpaal bijvoorbeeld.

Je kan ook keep off spray kopen en op je meubels spuiten. Bij sommige katten helpt dat (bij die van mij niet, maar in het algemeen hoor ik er toch positieve reacties over).
Misschien meer naar buiten laten?

Katten zijn nachtdieren. Die van mij willen er in de avond uit en dan zijn ze de hele nacht op pad. Overdag liggen ze in huis te slapen.
Deze katten hebben meer nodig dan knuffelen. Zij hebben beweging en actie nodig. Is er een kattenluik zodat zij zelf naar buiten kunnen bijv om in de nacht te jagen?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Voila mijn twee prachtbeestjes (profielfoto) en ik heb dat allemaal in huis, maar blijkbaar is dat niet voldoende?

Misschien is het ook door dat weer... Ach ik weet het niet. Kunnen katten puberen? Ik kan er ook echt niet lang kwaad op zijn. En het is niet dat ze onrespectvol kijken naar me integendeel, hun blikken doen me smelten. Maar het is wat ze doen dat me zo op stang jaagt. Ik zou ze nooit weg doen geloof me. Ze zijn mijn alles, mijn gezin. En een gezinslid doe je niet weg. Ik zie wel.. Wie weet word het beter als de baby er is.. Toch bedankt voor de reacties en tips!
Met hun halve jaar zijn ze gewoon nog piepjonge kleuterkatten, ze klinken doodnormaal eigenlijk. Katten zijn soms net bloedirritante kinderen.

Puberteit zou ik het meer noemen als ze de eerste keer krols worden.
Over dat snachts buiten laten, ik durf dat niet, ik besterf het van de schrik als ze al meer dan een halve dag hun snoet niet komen tonen... Als ik niet thuis ben dan laat ik ze zeker niet buiten. En snachts vind ik zo onveilig? Wat als ze gestolen worden? Of doodgereden worden? Of vergiftigt? Of mishandeld.. Ik zou het mezelf nooit vergeven als hen iets overkomt.. Misschien ben ik te aanhankelijk aan hen? Nochtans knuffel ik ze als ze het komen vragen, soms pak ik ze eens op om mee te knuffelen maar ze komen bijna altijd vanzelf zodra ik me neer zet.

En zo'n laser lampje hebben ze ook, lach ik me ziek mee als ik ze bezig zie.

En ondertussen hebben ze al sorry gezegt met een lekker beestje als cadeau (bah) maar zo merk ik dan toch weer dat ze me wel graag zien, niet?
Misschien zijn ze ook gewoon hun 'grenzen' aan het aftasten?... Doen katten dat? Zoals kinderen?

En zo ja, hoe pak ik dat dan het beste aan? Met geweld kom je nergens vind ik maar praten kan je niet echt met een kat he :s

Maar ze zijn alletwee gecastreerd he. Zodat ze hun ziekte niet kunnen doorgeven aan hun kindjes.. Jammer want ze zijn echt lief en heel mooi maar die ziekte heeft ze echt doen afzien toen ik ze in huis haalde..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven