help! een eetbui

16-11-2014 20:37 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo! Ik wil graag even mijn verhaal kwijt. Als het aan mij ligt schrijf ik 10 a 4 'tjes vol, maar dat zal ik jullie besparen. Ik zal jullie even kort vertellen over mijn situatie. Ben 23, 1.58m en weeg 46. Best weinig, ik weet het maar ergens ben ik blij met dit gewicht, al ben ik mijn streef gewicht allang voorbij gevlogen. Ik heb/had namelijk boulimia. Wat begon bij 'een gezond voedingspatroon' veranderen al snel in een ongezond voedingspatroon. Ik kreeg op een dag nog maar 800 met soms 'uitschieters' van 1400 kcal binnen. Ik begon mezelf van alles te ontzeggen; geen chocolade, snoep, frietjes, latte macchiato's, kortom ik mocht mezelf niet meer verwennen. Als gevolg daarvan kreeg ik eetbuien. Ik voelde me zo rot/depressief/vies/dik/wanhopig dat ik naar de wc rende om mijn vinger in mijn keel te steken. Schuldig voelde ik me daarna niet. Klinkt misschien ziekelijk maar ik voelde me daarna heerlijk. Mijn maag is geleegd. Zo'n eetbui kwam trouwens alleen in het weekend voor.

Na een week gezond te hebben gegeten kreeg ik vandaag dus weer een eetbui. Het begon bij een volle bord bami (verboden voedsel voor mij ivm koolhydraten) gevolgd Door een half zakje lays sticks, 6 kitkat chuncky mini's, halve doos toffifee, halve aardbei cakerol en een visfilet. Mijn eetbuien zijn in nog geen verre ZO erg geweest!!! Je zou denken dat ik naar de wc zou rennen maar ik heb er heel bewust voor gekozen om languit op te bank te gaan liggen. Mensen met een zelfde eetstoornis of situatie kunnen begrijpen hoe ik me voel. Dik, vies, bang, zwak, depressief, gevoel dat ik in vet en gewicht ben aangekomen. Ik heb het niet kunnen 'lozen'. Ben ook niet wezen sporten. Het lijkt een aanslag op mijn lichaam. Sorry, ik wilde dit even van mij afschrijven. Als er iemand is met dezelfde situatie, of iemand die zich hierin herkent, of heeft overwonnen, of die me gewoon een peptalk kan geven, GRAAG!
Zoek hulp, echt, dit kan je niet alleen.
Life is short. Eat dessert first.
Zoek Hulp. Ik weet precies wat je doormaakt. Het enige verschil is dat ik geen eetbuien heb. Zodra ik al "verboden" voedsel op had moest het eruit of ik overcompenseer(de) met sport of at/eet de dag erna bijna niets. Ik heb voor aanstaande week een afspraak bij mij huisarts staan.

Echt ga Hulp zoeken. Je kan dit niet alleen. Ik heb ook heel lang gedacht dat ik het zelf wel zou kunnen oplossen, maar dat gaat niet..
Je hebt gelijk. Dit kan ik ook niet alleen, al dacht ik lang van wel. Volgende week heb ik mijn eerste afspraak bij eetstoornis centrum Ursula. Weet ook niet zo goed wat ik ervan moet verwachten. Had gehoopt op een peptalk of iemand die in dezelfde situatie zit.
Het is in ieder geval wel heel goed van je dat je op de bank ben blijven zitten. En heel goed dat je daar een afspraak hebt gemaakt. Is voor mij net te ver weg.
Klinkt gek, maar ik zou zelfs willen dat ik mezelf kon ontzeggen om te eten. Maar ik kan dat niet. Ik moet wat eten! De hele week lukt dat en voel ik me kiplekker en slank. Maar bij zo een uitschieter als deze voel ik me waardeloos.
Kijk anders nog op proud2bme . nl
Bibi, geen ervaring of tips maar het is al haske goed dat je hulp zoekt
quote:bibi25 schreef op 16 november 2014 @ 20:49:

Klinkt gek, maar ik zou zelfs willen dat ik mezelf kon ontzeggen om te eten. Maar ik kan dat niet. Ik moet wat eten! De hele week lukt dat en voel ik me kiplekker en slank. Maar bij zo een uitschieter als deze voel ik me waardeloos.Klinkt niet gek, klinkt als iemand die heel diep in een eetstoornis zit.
Je gaat daar bij ursula goede help krijgen. Je moet de onderliggende oorzaak zien te vinden waardoor je een eetstoornis hebt. Dat heeft mij lang (en nog steeds wel) tegen gehouden. Je moet je gevoelens onder ogen komen.
Bedankt ginnyy, na veel aandringen van mijn familie ben ik naar de ha gestapt. Zij heeft me doorverwezen naar dit centrum. Jij kan het ook! En goed dat je naar de huisarts gaat! Dit gevoel wens ik niemand. Eten hoort niet het dagelijks leven te beheersen. Ik zeg het zelf, en toch doe ik anders
Het beheerst je hele dag. Wat kan/mag ik eten en wat niet. Heel goed van je! Laat je weten hoe je gesprek gegaan is?
quote:doornroosje9 schreef op 16 november 2014 @ 20:52:

[...]

Klinkt niet gek, klinkt als iemand die heel diep in een eetstoornis zit.Als ik mijn eigen verhaal nog 's zo na lees, dan is dat idd een verhaal van iemand met een eetstoornis. Iemand die al best ver zit in een eetstoornis. Ik ben blij dat ik mijn verhaal hier heb gedaan en bedankt voor de reacties!
quote:Ginnyy schreef op 16 november 2014 @ 20:55:

Het beheerst je hele dag. Wat kan/mag ik eten en wat niet. Heel goed van je! Laat je weten hoe je gesprek gegaan is?Inderdaad! Je weet precies waar ik het over heb. Ik zal het zeker laten weten! Bedankt voor je reacties, doet me meer dan goed heb het afgelopen uur even niet aan de bijna 2500 kcal gedacht die ik vandaag heb binnengereden.
Je hebt ook een eetstoornis heel hard gezegd. Maar daar ga je aan werken. 😙
quote:bibi25 schreef op 16 november 2014 @ 20:58:

[...]

Inderdaad! Je weet precies waar ik het over heb. Ik zal het zeker laten weten! Bedankt voor je reacties, doet me meer dan goed heb het afgelopen uur even niet aan de bijna 2500 kcal gedacht die ik vandaag heb binnengereden.Daar moet je ook niet aan denken. En dat is heel heel moeilijk...
quote:StoraHuntur schreef op 16 november 2014 @ 20:52:

Bibi, geen ervaring of tips maar het is al haske goed dat je hulp zoekt Bedankt! Al heeft het me veel moeite gekost
quote:bibi25 schreef op 16 november 2014 @ 20:56:

[...]

Als ik mijn eigen verhaal nog 's zo na lees, dan is dat idd een verhaal van iemand met een eetstoornis. Iemand die al best ver zit in een eetstoornis. Ik ben blij dat ik mijn verhaal hier heb gedaan en bedankt voor de reacties!Goed dat je hulp gezocht hebt!
quote:Ginnyy schreef op 16 november 2014 @ 21:00:

[...]

Daar moet je ook niet aan denken. En dat is heel heel moeilijk...Is idd erg moeilijk. Ik ga maar eens mijn nest in met een grote kop thee en lekker kroelen met mijn dochtertje. Helpt vaak om van die nare eet gedachten af te komen. Bedankt voor de steun en het luisterend oor! Ik zal jullie nog laten weten hoe het is verlopen. Laat jij ook weten hoe het bij de ha was? Ben ook benieuwd!
Ik zal ook laten weten wat mijn huisarts zei. Ik heb alleen pas vrijdag een afspraak. Wilde niet bij mijn eigen huisarts, maar bij zijn vervanger.
Vandaag (ipv vrijdag) naar de huisarts toe. Ben ontzettend nerveus voor hoe ze zal reageren. Schaam me er ook behoorlijk voor, vooral omdat ik naar mijn idee te oud (31) ben om een eetstoornis te hebben. En het voelt ook als een zwakte/mislukking dat ik om hulp moet vragen en dan bij een psyogoloog terecht zal komen, omdat ik het zelf niet kan oplossen.

Wilde ook eigenlijk afbellen en zei ook tegen mijn man dat ik het zelf wel zou oplossen, maar ik weet dat ik dat niet kan. Ik kan geen dag zonder denken aan hoeveel calorieën ik binnen krijg en hoeveel ik moet sporten om het eraf te krijgen. Dus we gaan maar gewoon.

Wanneer heb jij je afspraak volgende week?
Bibi Hoe gaat het nu?

Ik ben naar de huisarts geweest. Dacht wel weg te komen met alleen het zinnetje "ik heb een verwijzing nodig voor de psycholoog welke bekend is met eetstoornissen". Niet dus. Ze ging uiteraard vragen stellen en ik hield het niet droog. Wat schaamde ik me.. heb nu een verwijzing gehad. 5 december heb ik een telefonisch intake gesprek en dan volgt een afspraak.
quote:Ginnyy schreef op 20 november 2014 @ 18:29:

Bibi Hoe gaat het nu?

Ik ben naar de huisarts geweest. Dacht wel weg te komen met alleen het zinnetje "ik heb een verwijzing nodig voor de psycholoog welke bekend is met eetstoornissen". Niet dus. Ze ging uiteraard vragen stellen en ik hield het niet droog. Wat schaamde ik me.. heb nu een verwijzing gehad. 5 december heb ik een telefonisch intake gesprek en dan volgt een afspraak.

Goed gedaan! Dikke voor jou.

Niets om je voor te schamen, alleen maar heel erg trots op jezelf zijn meid.
Dank je wel Duizendbloemen. Was een grote stap voor me om te zetten, maar wel een zeer nodige stap.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven