Geld & Recht alle pijlers

kapotte ereader

17-11-2014 16:03 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen zomer kocht ik bij de BCC een Kobo Glo ereader. Fijn ding, tot ie amper 3 maanden na de aankoop tijdens het lezen vastliep. Bij het 'omslaan' van de bladzijde gebeurde er niks, ook niet na nog een paar tikjes op het scherm. Helaas is ergens tijdens mijn pogingen om hem weer aan te praat te krijgen het scherm ook nog eens beschadigd geraakt. Waardoor BCC en Kobo nu zeggen: Mevrouw, eigen schuld, u heeft te ruw met de ereader omgesprongen dat valt niet onder de garantie. Dat ie daarvoor al stuk was, is niet relevant en wordt volkomen genegeerd.

Hier baal ik natuurlijk ontzettend van: ereader ruim binnen garantieperiode zonder enige aanleiding stuk, maar doordat het scherm nu ook kapot is, krijg ik helemaal niks. Al zijn de heren bij BCC wel reuze aardig.

Denken jullie dat ik nog iets kan doen om toch een vervangend exemplaar te krijgen? Kan bijvoorbeeld niet simpel aangetoond worden dat er meer aan het ding schort dan die schermbeschadiging? Of zullen ze dan zeggen dat ook dat is gebeurd toen ik kennelijk te ruw hem weer aan de gang probeerde te krijgen?

Iemand enige ervaring in dit soort zaken?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Ondertussen heb ik een ander probleempje: flesje nagellak gekocht en het wil niet open.
Toen mijn kobo-reader vast liep en niet meer te resetten was ben ik terug gegaan naar BCC. Ik heb zonder enig probleem een nieuwe reader gekregen. Zelfs meteen mee gekregen nadat ze met Kobo gebeld hadden. Misschien nog eens bellen met Kobo of het hoofdkantoor BCC. Maar omdat het scherm stuk is blijft het twijfelachtig of je iets terug krijgt.
Ik denk dat het niet meer uitmaakt of je ereader vastliep, want daarna is het scherm nog stuk gegaan. Dus als ze nu de software vervangen zodat hij weer werkt, zou je dat toch niet kunnen zien, want het scherm werkt niet meer. Ik denk dat daar ook een beetje de crux zit qua garantie. Vastlopen moet gemaakt worden, maar een kapot scherm valt doorgaans niet onder de garantie.

Als ik jou was zou ik proberen of je een deal kunt maken met BCC over korting op een nieuwe ereader.
Nah, ik ben nog een laatste keer terug geweest naar de bcc. Ze zouden nog contact met me opnemen, 2 weken geleden, maar ik had nog niks gehoord. Ze kunnen niks voor me doen. Het scherm is stuk en wat iedereen hier ook al zegt: dan heb je pech, wat er verder ook mis mag zijn met het ding.

Ik heb de kapotte ereader wel meegevraagd. Omdat ik zelf niets gemerkt heb dat het scherm stuk ging, vroeg ik me af hoe kwetsbaar zo'n scherm dan wel niet is. Kennelijk heel erg, want het kan stuk gaan zonder dat je er erg in hebt. Deze reader is nu toch al stuk, dus ik heb eens flink op het scherm geduwd. Zo flink met beide duimen. Aan de bovenkant waar het scherm nog heel is. Niks. Ik ben er op gaan staan! 65 kilo op het scherm! Ook niks.

Jammer dat ik dit niet in de winkel heb gedaan, want ik snap er niks van.
Wacht, bij nadere blik onder een felle lamp kan ik wat vage lijnen over het scherm zien lopen. Ik had verwacht dat er meer duidelijke strepen op het scherm zouden komen, zoals er nu al zitten aan de onderkant. Die strepen zijn heel duidelijk, die zitten kennelijk ook in de inkt. Maar deze zie je amper, en je voelt ze ook niet. Maar ik heb dus toch wat stuk weten te maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven