Restaurant Antwerpen Centrum

22-11-2014 20:03 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort ga ik een weekendje naar Antwerpen. Wie o wie kent er een goed en sfeervol restaurant in het centrum van Antwerpen, omgeving Centraal Station?
Tja, wat noem je goed? Ik heb fantastisch gegeten bij Graanmarkt 13, bij de Schouwburg in de buurt. Is wel wat prijzig en sjiekig, maar ongelofelijk goed eten, staat hoog op mijn lijstje van favorieten.
Stationsomgeving is niet meteen de leukste buurt, ik zou dan toch eerder richting Hopland-Schuttershof gaan, bijvoorbeeld in het restaurant van de Bourla (www.bourla.be).
Het station is niet het centrum van Antwerpen. Ik zou dus niet iets rond het station zoeken maar eerder echt in het historisch centrum, daar ga je veel leukere dingen vinden.
Ik heb fantastisch gegeten in Het Pomphuis. Vrij prijzig, maar oh zo goed. De sfeer, het eten, de locatie (haven).. Het is niet in de buurt van het station, maar met een taxiritje waren we er binnen 10min.
Wolves don't lose sleep over the opinion of sheep
quote:helic schreef op 22 november 2014 @ 20:34:

Ik heb fantastisch gegeten in Het Pomphuis. Vrij prijzig, maar oh zo goed. De sfeer, het eten, de locatie (haven).. Het is niet in de buurt van het station, maar met een taxiritje waren we er binnen 10min.Is inderdaad een aanrader, eventueel kan je er ook met de tram naartoe.
Pomphuis inderdaad of de grote witte Arend!! Die hebben echt de beste stoof OOIT.
Why own a room when you can build a house?
De Groote Witte Arend is hier ook favoriet. Heerlijk eten, niet duur en lekkere biertjes
Ik ben nu in antwerpen en heb heerlijk gegeten bij Bar Italia de wijk het Zuid.

Hier veel locals en fantasisch (biologisch) italiaans eten. Wel even reserveren want ze zitten bomvol. Ook heerlijke wijnen.

Lekkere cocktail drink je daar ook vlak bij bij Nero (ook een goed restaurant als je Belgisch wil eten)

Lekker lunchen kun je bij Theo's.

Allemaal niet in de buurt maar met een tienritten kaart vd tram ben je overal zo.

Veel plezier TO!
quote:helic schreef op 22 november 2014 @ 20:34:

Ik heb fantastisch gegeten in Het Pomphuis. Vrij prijzig, maar oh zo goed. De sfeer, het eten, de locatie (haven).. Het is niet in de buurt van het station, maar met een taxiritje waren we er binnen 10min.

Wij vonden het pomphuis niet heel bijzonder... oubollig boel vooral met redelijk maar geen hoogstaand eten.

L'épicerie du Cirque, Restaurant Marcel, Hofstraat 24....
Dank jullie wel voor de reacties. Uiteindelijk heerlijk gegeten bij Italiaans restaurant I Famosi in de Steenbergenstraat. Een aanrader!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven