Kieskeurige eter
zondag 23 november 2014 om 19:41
Even hulp nodig.. Onze dochter van ruim drie is altijd een moeilijke avondeter geweest maar nu is het al op voorhand dat lust ik niet, niet willen proeven maar als een bekend product in een andere verpakking zit het ook niet willen hebben. Soms denk ik ik ga je blinddoeken want dat weet je het niet. Voorbeeld is wortels lust ze wel maar alleen in een bepaalde vorm als ze er anders uitzien eet ze ze niet. Ik word er gek van, het wordt steeds erger. Ook knijpfruit moet ook in een bepaalde verpakking zitten ander merk zelfde smaak is het gelijk lust ik niet. Iemand tips en ideeën ?
zondag 23 november 2014 om 20:14
zondag 23 november 2014 om 20:17
quote:winnie2000 schreef op 23 november 2014 @ 20:14:
Gewoon aanbieden ook nieuwe dingen, Of wat in een andere verpakking zit, Eet ze het niet heeft ze pech gehad, Dan maar zonder eten naar bedToetje is hier altijd fruit, eten ze weinig dan kunnen ze altijd een banaan eten. Ook gezond en vullend. Maar inmiddels eten ze hier prima en als ze eens weinig eten, dan is er altijd nog fruit.
Gewoon aanbieden ook nieuwe dingen, Of wat in een andere verpakking zit, Eet ze het niet heeft ze pech gehad, Dan maar zonder eten naar bedToetje is hier altijd fruit, eten ze weinig dan kunnen ze altijd een banaan eten. Ook gezond en vullend. Maar inmiddels eten ze hier prima en als ze eens weinig eten, dan is er altijd nog fruit.
zondag 23 november 2014 om 20:23
quote:LoiseauCoureur schreef op 23 november 2014 @ 20:14:
[...]
Tuurlijk! Het lijkt of je je kind laat verhongeren misschien, maar in de praktijk gaan ze echt wel eten op het moment dat ze honger krijgen. En dat is nu juist de truck Vrachtwagens vol
[...]
Tuurlijk! Het lijkt of je je kind laat verhongeren misschien, maar in de praktijk gaan ze echt wel eten op het moment dat ze honger krijgen. En dat is nu juist de truck Vrachtwagens vol
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
zondag 23 november 2014 om 20:32
1 van mijn tweeling at dus ook niet. Gewoon echt niet.
Ik was al zo blij als ik de helft van een frikandel op het vuistje in de stad naar binnen zag gaan, extra calorieën.
Opeens zag ze het licht en begon ze te eten. Maar voor die tijd was ik echt boos geworden als mensen zeiden; dan eet ze maar niet, pech gehad.
Die zagen niet dat ze echt knokeknietjes had en dat ik haar ruggenwervels kon tellen.
Ik was al zo blij als ik de helft van een frikandel op het vuistje in de stad naar binnen zag gaan, extra calorieën.
Opeens zag ze het licht en begon ze te eten. Maar voor die tijd was ik echt boos geworden als mensen zeiden; dan eet ze maar niet, pech gehad.
Die zagen niet dat ze echt knokeknietjes had en dat ik haar ruggenwervels kon tellen.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
zondag 23 november 2014 om 20:32
Hier 1 die meteen om het toetje roept en haar bord wegschuift. Ze krijgt een toetje als wij ook klaar zijn, dus dan moet ze wachten. Meestal pakt ze dan toch haar bord weer en begint eraan ik reageer er niet op, dring niet aan. Eet ze niks, ook goed. Ik ben echt gestopt me daar druk om te maken. Heeft toch geen zin
En blijkbaar doet ze het prima op weinig eten.
En blijkbaar doet ze het prima op weinig eten.
zondag 23 november 2014 om 21:06
Hier hebben we relatief goed eters, maar als ze in een periode komen met 'vind ik niet lekker', dan geef ik altijd als antwoord dat ze het ook niet lekker hoeven te vinden, ze hoeven het alleen te eten. En dan niets anders aanbieden, klaar. Dan eten ze een maaltijd wat minder, en halen ze dat de volgende maaltijd weer in.
zondag 23 november 2014 om 21:09
quote:saaaaar81 schreef op 23 november 2014 @ 20:27:
Kun je de verpakking niet bewaren? Potjes uitspelen als ze die eet, knijpzakjes aan de onderkant openmaken, dat soort idee.
Daar zou ik zelf dus nooit aan gaan beginnen, dan voed je het alleen maar (aparte woordkeuze).
Ik ben dan eerder van de staafmixer (spaghettisaus pureren, zodat ze de onderdelen niet meer herkennen) en trucs als courgette schillen (als warme komkommer verkopen).
Kun je de verpakking niet bewaren? Potjes uitspelen als ze die eet, knijpzakjes aan de onderkant openmaken, dat soort idee.
Daar zou ik zelf dus nooit aan gaan beginnen, dan voed je het alleen maar (aparte woordkeuze).
Ik ben dan eerder van de staafmixer (spaghettisaus pureren, zodat ze de onderdelen niet meer herkennen) en trucs als courgette schillen (als warme komkommer verkopen).
zondag 23 november 2014 om 21:22
quote:jumper1 schreef op 23 november 2014 @ 21:07:
Een ding waar ik wel "trots" op ben is dat ze goed zegt ik zit vol, ik hoef niet meer, niet eten totdat je bord leeg is Dat is een super eigenschap, daar mag je blij mee zijn. Mijn 4-jarige heeft dat zelfs met ijsjes. Hij kan daar heerlijk van zitten genieten, en geeft dan het laatste stuk opeens aan mij over, wanneer hij er genoeg van heeft gehad.
Een ding waar ik wel "trots" op ben is dat ze goed zegt ik zit vol, ik hoef niet meer, niet eten totdat je bord leeg is Dat is een super eigenschap, daar mag je blij mee zijn. Mijn 4-jarige heeft dat zelfs met ijsjes. Hij kan daar heerlijk van zitten genieten, en geeft dan het laatste stuk opeens aan mij over, wanneer hij er genoeg van heeft gehad.