Hongerrr

24-11-2014 14:26 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames, ik heb even jullie advies nodig.

Mijn zoontje is 4,5 maand. En slaapt sinds een paar weken door van 2130 tot 630. Maar laatste twee weken valt hij Savonds om 2030 in slaap dus misschien zijn laatste fles om 2030 geven ipv wakker maken om 2130 voor zijn fles? Maaarrr nu komt een puntje, ik heb het idee dat hij gewoon nog honger heeft. Zit overal op te sabbelen, wilt het liefst om de 2,5 uur eten en wordt snachts weer geregeld wakker!!

Dit zijn zijn voedingen nu:

6.30 190/7

10.00 190/7

14.00 190/7

18.00 190/7

21.30 210/7 + twee scheppen rijstebloem

Ben sinds vorige week begonnen met groetehapjes, maar dat is nog zo weinig.

Alle tips en reacties zijn welkom
Misschien heel gek hoor: maar als hij 's nachts honger heeft gewoon dan een fles extra geven?
En ik zou hem niet wakker maken voor de fles, gewoon lekker laten drinken voordat hij naar bed gaat. Veel fijner voor jullie allemaal.

Heb je gecheckt of er een tandje aankomt? Dan gaan ze vaak ook sabbelen (en kwijlen).
Maar dan komt hij uit boven de 1000ml. Is dat niet erg dan?
Hij kwijlt als een gek!
quote:stephanie88 schreef op 24 november 2014 @ 14:35:

Maar dan komt hij uit boven de 1000ml. Is dat niet erg dan?Volgens mij niet, ik lees hier namelijk dat die grens alleen in Nederland gehanteerd wordt.
Gewoon eten geven, je merkt vanzelf als dat het 'probleem' niet was.

Ook heel normaal dat ze af en toe weer wel een nachtvoeding willen.
En inderdaad: niet wakker maken zelf laten komen voor voeding
quote:stephanie88 schreef op 24 november 2014 @ 14:36:

Hij kwijlt als een gek!DUH...Tis een Baby...;)
Ik snap die 190/7 niet. Per schep voeding 30 ml water dus bij 7 scheppen 210 ml?

En verder zou ik vooral hem volgen. Dus idd niet een uur nadat hij naar bed is gegaan wakker maken voor een voeding maar die net voor het slapen gaan geven. En bij ´s nachts honger een fles(je).
Ik zou hem gewoon meer eten geven. Soms hebben baby's een groeispurtje en eten ze meer. Gaat vanzelf weer over.
Als je die liter belangrijk vindt, daar zit je al overheen. 180/6 levert namelijk 200 ml voeding op, dus 190/7 ruim 210 ml voeding. En 210/7 levert ongeveer 240 ml voeding op, dus je zit op 1080 ml voeding ongeveer. Nou deed ik daar zelf niet moeilijk over, maar ik vind meer voeding en minder water ook een beetje vreemd. Is dat andere voeding?

Sabbelen en kwijlen hoort wel een beetje bij de leeftijd, alles in de mond stoppen, startende belangstelling voor vast voedsel, hoeft geen honger te zijn. Huilen, vaker komen en nachtvoedingen zie ik wel als extra honger. Ik zou dan gewoon een extra fles geven. Als het structureel is misdchien voeding voor hongerige baby's proberen?
Ik maakt flesje van 210/7 klaar, waarvan hij 190 krijg.
Mijn baby kwijlde ook zoveel al op die leeftijd (en nog steeds maar hij heeft geen tandjes). Daarnaast is het normaal dat hij dingen in zn mond stopt, want hij gaat dingen ontdekken. Ook werd hij tussen de 4 en 6 maanden elke nacht wel een keer wakker. Even een kwartier kletsen en dan weer slapen. Zonder honger te hebben.
Nou Stepanie, 180/6 levert 200 ml voeding op, daar kun je ook 190 van geven. Bespaart je zo weer 4 scheppen per dag, dus 28 scheppen per week. En het is net zo gecontreerd, want per 30 ml water heb je dan 1 schepje voeding.
Of bied je altijd 210/7 aan en drinkt hij daar dan 190 van? Zou ik toch 180/6 gaan doen, 210 zijn echt grote flessen, dat hij dat niet elke keer wil is best logisch. Het is zo zonde om steeds die voeding weg te gooien. Ik zou wel verwachten als hij echt honger heeft dat hij dan wel die extra hoeveelheid gaat nemen. Dus die honger valt dan wel mee denk ik.
Ik geef hem inderdaad maar 190. De rest gooi ik weg. Dus misschien toch een optie om 180/6 klaar te maken
Ik zou hem gewoon een fles geven als hij hongerig is. Als hij eerder in slaap valt en de nacht doorslaapt dan worden de tijden tussen de flessen overdag ook korter natuurlijk. Wakker maken voor een fles zou ik niet doen, bij ons werkte dat totaal niet. Geef gewoon een paar dagen op verzoek en kijk waar je op uit komt qua hoeveelheden. Dat is misdchien helemaal niet meer, maar iets andere tijden misschien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven