Ben ik misbruikt?

25-07-2014 18:52 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nog een jaartje, en dan ben ik ook volwassen. Nu dus 17 jaar jong.

Sinds dit jaar ben ik ergens achter gekomen. En dat is dat ik denk misbruikt te zijn op erg jonge leeftijd.

Het begon ermee dat ik drie maanden geleden flashbacks kreeg van momenten waarop ik dingen zag die me misbruik te maken hadden.

Ik zag dingen die bij zwemles gebeurden. Maar ik zag het heel vaag en in korte wazige stukjes.

Ik weet nog steeds niet wat er nu wel of niet gebeurt is. Maar het houd me enorm bezig.

Door de flashbacks ben ik gaan nadenken en ik kwam erop dat iets wat ik al heel mijn leven doe, hier wel erg veel mee te maken heeft. En dat is het volgende:

Vroeger lag ik altijd in bed en ik drukte met mijn knuffel tegen mijn geslachtsdeel en hierbij hield ik mijn adem in en had ik mijn gezicht op mijn kussen, dit deed ik al sinds ik 5 was. Ik dacht dan altijd aan zwemles en ik maakte met mijn benen ook altijd de bewegingen van de scholslag, hierdoor raakte mijn knuffel mijn geslachtsdeel op een manier die ik fijn vond.

Dit heb ik altijd gedaan, zelf tot nu toe nog. Maar ik denk al jaren niet meer aan zwemles. Het is een vorm van masturberen geworden voor mij. Alleen op deze manier kan ik mezelf bevredigen. Ik heb dit altijd apart gevonden maar sinds de flashbacks van de zwemlessen vind ik het heel raar en denk ik dat het er iets mee te maken heeft..

Op je 5e jaar begin je met zwemles.

Ik ben meteen na mijn A diploma gestopt met zwemles omdat ik zwemles haatte.

Ik was heel vroeg met het ontdekken en begrijpen van seksualiteit. Ik zocht al op erg jonge leeftijd seks op op internet.

Ik maak me zorgen, en ik snap het niet. Ik weet niet wat ik ervan moet denken. Waarom krijg ik deze flashbacks nu pas? Waarom weet ik er niets meer van? Wat moet ik wel en niet geloven?
De wereld vormt zich door wat een persoon doet en laat, je leven vormt zich door wat jij doet en laat.
-
Luister naar je hart, want dat klopt
quote:sabbaticalmeds schreef op vrijdag 25 juli 2014 20:24 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="dubbeltje4 in "Ben ik misbruikt?"" class="messagelink">dubbeltje4 schreef op 25 juli 2014 @ 20:22</a>:</b>

[...]

Waarom zou je onder hypnose gaan?</div></blockquote>heel gevaarlijk, wegens het fenomeen van de valse herinnering.

Nou, Wikipedia zegt dit erover;

Als therapeutisch hulpmiddel (Hypnotherapie) (zie: Sigmund Freud)

Een omstreden, maar veel toegepaste en doeltreffende toepassing van hypnose is regressie, waarbij wordt teruggegaan naar het verleden om een gebeurtenis terug te halen in het bewustzijn. Als methode om bewijs in de rechtszaal te verkrijgen, wordt dit tegenwoordig nauwelijks meer aanbevolen. In toenemende mate wordt gebruik gemaakt van de betreffende therapievorm, waarbij het doel is verdrongen stukjes verleden boven tafel te krijgen en gericht los te laten.
Wikipedia kan me nog meer vertellen!

Het wordt niet meer toegepast in rechtszalen, omdat het begrip "verdrongen herinneringen" niet bestaat.

En als therapievorm werkt het ook voor geen meter. Hoogst onwetenschappelijk. Een trauma wordt wel degelijk herinnerd, ook seksuele trauma's.

Een achterhaald verzinsel, die "verdrongen herinneringen".
Dus, je lag boven op je knuffel en maakte een beweging als bij school slag, dit voelde fijn en daar om denk je dat je misbruikt bent en dat tijdens zwemles?

Mag ik vragen hoe je die connectie hebt gemaakt..? ik heb namelijk het idee dat misbruikt zijn tegenwoordig over al wordt gezien, en het onbewust meisjes zo als TO aan zet tot overtuigd raken dat ze is misbruikt, wat ze wel is op haar 12e natuurlijk.

Theworldisours, ik was heel jong jaar of 8, en ik ging wel eens alleen in het zwembad zwemmen om dat het water heel lekker voelde als het 'daar' onder mijn badpak kwam, en bepaalde bewegingen maakten het lekkerder. Bij ons sprak men niet echt over sex dus ik wist niet echt wat ik deed, maar ik wist wel dat ik er geen getuigen bij hoefde van daar het alleen zwemmen.

Het lijkt me logischer dat je die schoolslag bewegingen maakte als kind op je knuffel om dat dat het lekkerst voelde, je door die beweging een link legt naar zwem les, en nu dat allemaal bij elkaar zoekt en deze verklaring er uit komt.

Vraagje en je hoeft niet per se te antwoorden, maar wat is er gebeurd op je 12e? Denk je ergens dat dat is gebeurd om dat jij al zo vroeg bezig was met sex en 'dus' er schuld aan hebt? Zou het kunnen dat je daar om nu bezig bent met een verklaring voor het vroeg bezig zijn met sex?
quote:dubbeltje4 schreef op zaterdag 26 juli 2014 07:50 Wikipedia kan me nog meer vertellen!

Het wordt niet meer toegepast in rechtszalen, omdat het begrip "verdrongen herinneringen" niet bestaat.

En als therapievorm werkt het ook voor geen meter. Hoogst onwetenschappelijk. Een trauma wordt wel degelijk herinnerd, ook seksuele trauma's.

Een achterhaald verzinsel, die "verdrongen herinneringen". Ik zeg ook niet dat het klopt, heb er ook geen ervaringen mee. Vandaar ook dat ik vroeg of anderen dat misschien wel hadden. Het wordt blijkbaar nog wel gebruikt.
quote:knoopje8 schreef op 25 juli 2014 @ 23:28:

Dubbeltje4,

Het geheugen begint pas te werken vanaf het 4e jaar

??

Mijn kind is nog geen 3 en herinnert zich dingen van vorige zomer, zeer gedetailleerd.

Lijkt me dus niet helemaal "waar". Tenzij ze straks opeens alles van de jaren ervoor vergeet, dat kan natuurlijk.

Veel kinderen onder de 3-4 jaar herinneren zich wel wat er bv het jaar daarvoor is gebeurd, maar als ze wat ouder zijn verdwijnen herinneringen aan de eerste levensjaren vaak (op wat wazige herinneringen na).
quote:millennial schreef op maandag 28 juli 2014 21:12 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="knoopje8 in "Ben ik misbruikt?"" class="messagelink">knoopje8 schreef op 25 juli 2014 @ 23:28</a>:</b>

Dubbeltje4,

Het geheugen begint pas te werken vanaf het 4e jaar

??

Mijn kind is nog geen 3 en herinnert zich dingen van vorige zomer, zeer gedetailleerd.

Lijkt me dus niet helemaal "waar". Tenzij ze straks opeens alles van de jaren ervoor vergeet, dat kan natuurlijk.

</div></blockquote>Veel kinderen onder de 3-4 jaar herinneren zich wel wat er bv het jaar daarvoor is gebeurd, maar als ze wat ouder zijn verdwijnen herinneringen aan de eerste levensjaren vaak (op wat wazige herinneringen na). Dat is misschien bij de meeste kinderen wel zo, maar het is wel anders als er iets heftigs gebeurd is. Zo weet mijn vader zich nog bepaalde beelden en herinneringen uit de oorlog (hij was 3 toen de oorlog voorbij was) loephelder voor de geest te halen.
Zou je je ouders niet kunnen vertellen over de herinnerig aan die bedrukte kindjes: misschien weten zij nog wel dat er iets was gebeurd waarom iedereen zo bedrukt was (ongeluk ofzo) dan kun je misschien de herinnering (als het dat is) logisch plaatsen en komt je associatie met sexueel misbruik door latere ervaringen? Soms kunnen verwarrende herinneringen heel simpel

Verklaard worden..
quote:dubbeltje4 schreef op zaterdag 26 juli 2014 07:50 Wikipedia kan me nog meer vertellen!

Een achterhaald verzinsel, die "verdrongen herinneringen". zelfs wikipedia zegt dat het omstreden is
quote:sabbaticalmeds schreef op maandag 28 juli 2014 22:23 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="dubbeltje4 in "Ben ik misbruikt?"" class="messagelink">dubbeltje4 schreef op zaterdag 26 juli 2014 07:50</a></b> Wikipedia kan me nog meer vertellen!

Een achterhaald verzinsel, die "verdrongen herinneringen". </div></blockquote>zelfs wikipedia zegt dat het omstreden is Omstreden, maar wel doeltreffend en wordt in toenemende mate gebruikt. Het is maar net wat je eruit wilt halen.
hey iedereen,

via via kwam ik hier terecht.

Ik probeer een antwoord te zoeken op men "vragen" dus hier mijn verhaal.

Ik ben nu 27 en 3mnd gelukkig getrouwd.

Mijn man is een man uit de duizend en ik kan me geen betere man voor me denken.

Een tijdje geleden waren we aan het stoeien in bed en in eens was ik in paniek en was ik bang, maar dan ook echt bang en hij deed eigenlijk niets verkeerd.

Hij was natuurlijk ook geschrokken van mijn reactie.

Sindsdien ben ik men eigen vragen beginnen stellen.

ik weet dat ik als kind met een vriend van mama en papa mee ging naar zijn werk moest. Hij maakte daar silo's.

We sliepen daar in een caravan. Ik moest samen met hem douche en heb meer dan eens zijn geslachtsdelen gezien.

Ook de avond voor we naar dat werk ging bleef ik bij die man op de kamer slapen en vroeg hij mij iets over zijn penis.

Ik weet niet meer wat hij vroeg en ik weet ook niet of er ooit iets gebeurd is...

Nu deze tijd heb ik van sommige dingen geen besef, ook niet wat ze met andere mensen doen. Ik heb geen idee wat geld waard is en ik kan geen prioriteiten stellen. mijn geheugen is een zeef...

Wat is jullie mening hier over?

Grtjs
Raveke, ik begrijp niet veel van je verhaal. Je hebt een keer gedoucht met iemand en zijn geslachtsdeel gezien, geen verdere herinneringen aan misbruik maar vraagt je nu af of er toch meer gebeurt is? Die vraag kunnen wij natuurlijk niet beantwoorden. Persoonlijk geloof ik niet in verdrongen herinneringen maar zoals je hebt kunnen lezen zijn de meningen daar over verdeeld. Ik kan me overigens wel voorstellen dat je je totaal niet op je gemak hebt gevoeld met een relatief vreemde onder de douche...
water en zand
verdrongen herinneringen bestaan niet. http://www.npowetenschap. ... uik-verdring-je-niet.html
Weet je nog waar je aan dacht over de zwemlessen?

Het kan ook zijn dat je het gevoel met je knuffel fijn en veilig vond en het zwemmen juist niet. Dat je zo het negatieve gevoel van het zwemmen weg kon stoppen in je knuffel. Ik denk eerlijk gezegd dat er niks gebeurd is, als dit wel zo is dan kan het helaas niet terug gedraaid worden. Probeer verder te gaan en laat het verleden los!
quote:sabbaticalmeds schreef op 25 juli 2014 @ 20:10:

[...]

Klopt niet. Check nou eens de literatuur in plaats van maar wat te roepen. Deze gedachten speelden in de jaren 80 maar zijn allang achterhaald.

in de jaren 90 hielden ze (ze=psychiatrie) zich er ook nog mee bezig,=. in 95* dat ik het zelf heb mogen ondervinden.

*knip knip

ook gezien dat anderen wel gebruik hebben gemaakt van die flashbacks en valse herinneringen met alle gevolgen vandien (speelde zich af in deze eeuw)

maar ook zeker personen meegemaakt die het zo ver verdrongen hadden/hebben en wat dat voor gevolgen heeft (gehad) voor de persoon zelf.

misschien ook eens een jaartje jezelf op laten sluiten, dan zie je vanalles. echt en nep
heb wel moeten schuddenbuiken om de reply van elninjoo!
ik heb altijd dat ik denk dat knuffels ook een soort van levend wezens zijn. dus werd/wordt gek als iemand ze tegen de grond aangooi

laat staan er op zwemmen..

maar das mijn zwakte of hoe je het ook noemt

makke?
Het gaat ook niet enkel over het douche. Ik ben de avond voor dat we naar zijn werk zijn gegaan, ben hem moeten blijven slapen op zijn kamer, daar liet hij zijn penis zien, zei er iets over.

Een paar jaar later zag ik hem in de verte terug, of wat ik dacht da hij was, ik ben helemaal over het rooie gegaan.

Toch bedankt voor de reactie
Als je problemen ondervindt in het dagelijkse leven kun je altijd hulp gaan zoeken. Ga anders eerst een langs de huisarts als je er iets mee wilt.
water en zand
@raveke; hoe oud was je?

Wel vreemd dat je ouders je met hem mee lieten gaan
Frankly my dear, I don"t give a damn
idd calvijn, da vind ik ook. Ik was 5jr ong.
Theworldisours, ik masturbeer al zolang ik me kan herinneren op een vergelijkbare manier. Ik ben nooit misbruikt, maar had gewoon jong door dat dat lekker voelde. Jong masturberen hoeft dus niets te zeggen over misbruik.
Raveke, die dingen die je beschrijft zullen je al onveilig hebben laten voelen, dus het is logisch dat je je die herinnert en dat je over de rooie ging toen je hem zag. Ik denk niet dat het aangeeft dat er meer gebeurd is. Ik denk dat je je dat ook zou herinneren. Deze ervaringen lijken me ook niet fijn, dus wellicht is het verstandig hier eens met een therapeut over te praten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven