Zaterdagmorgen.

29-11-2014 10:46 95 berichten
Hallo ladies,

Wat ben ik toch lui op de zaterdagmorgen de laatste tijd, ik ben telkens pas rond tienen wakker. Ik schaam me diep!

Ik denk niet dat ik zeer actief door de stad ga lopen huppelen vandaag, heb echt zin om die luiheid door te trekken naar zonsondergang.

Hoewel de dag alweer een tijdje bezig is, vraag ik me toch af waar jullie allemaal druk mee (zullen) zijn vandaag. Ik ben zeer benieuwd naar bezigheden, avonturen en acties, van mijn medeforummers en aanhang.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu een half uurtje wakker, zo naar de stad voor de laatste sintkadootjes, boodschappen doen en dan...? Weet nog niet.
Al op de fiets naar zwemles geweest vanmorgen, wat een pret weer 😁 Vind het altijd een crime, warm en zweterig en allemaal mensen die liever in hun bed liggen. Gelukkig vindt dochter het prachtig.

Nu even lekker op de bank met een cappuccino en een speculaasje. Vanmiddag nog even naar de bibliotheek en vanavond gezellig eten met de kinderen en natuurlijk schoentjes zetten. Wij komen de dag wel door...
Ik heb vanochtend een bananencake gebakken (recept hier ergens op het forum gevonden). Die staat nu af te koelen, zo proeven hoe hij gelukt is.

En ik hoop vanmiddag even langs de opticien te kunnen, als die tijd heeft, want mijn bril is een beetje krom (mijn peutertje heeft hem vliegles gegeven).
O iets bakken is ook een goed idee bla bla! Ben het hele weekend alleen met de kinderen dus pepernoten bakken is wel leuk. Mijn zoon moet glutenvrij eten dus bak ik ze altijd zelf. Zo gebeurd en kinderen vinden het prachtig altijd.

Bananencake klinkt ook goed trouwens.
quote:koko67 schreef op 29 november 2014 @ 10:51:

Ik ben nu een half uurtje wakker, zo naar de stad voor de laatste sintkadootjes, boodschappen doen en dan...? Weet nog niet.

Weet nog niet, kan leiden tot zaken die je je van tevoren niet had kunnen bedenken, dus als ik jou was, zou ik overal voor open staan.

Fijne dag.
quote:bibaatje schreef op 29 november 2014 @ 10:51:

Al op de fiets naar zwemles geweest vanmorgen, wat een pret weer 😁 Vind het altijd een crime, warm en zweterig en allemaal mensen die liever in hun bed liggen. Gelukkig vindt dochter het prachtig.

Nu even lekker op de bank met een cappuccino en een speculaasje. Vanmiddag nog even naar de bibliotheek en vanavond gezellig eten met de kinderen en natuurlijk schoentjes zetten. Wij komen de dag wel door...

Tja, warm en zweterig is het altijd in die zwembaden, maar wel een goede zaak om je kinderen op zwemles te doen in ons waterlandje.

Geniet van je cappuccino en je dag, het is inderdaad een mooie dag. Ik stuur mijn zoon vandaag een chocoladeletter, met wat chocogeld voor in zijn schoen. Ik kon het niet laten dit jaar. Ik krijg ervoor op mijn kop, zeker weten. Haha.
quote:_blabla_ schreef op 29 november 2014 @ 10:56:

Ik heb vanochtend een bananencake gebakken (recept hier ergens op het forum gevonden). Die staat nu af te koelen, zo proeven hoe hij gelukt is.

En ik hoop vanmiddag even langs de opticien te kunnen, als die tijd heeft, want mijn bril is een beetje krom (mijn peutertje heeft hem vliegles gegeven).

Lekker, een bananencake! Wat was je al vroeg bezig zeg.

Dat met je bril zal wel kunnen toch? Is meestal een kwestie van een schroefje aandraaien en dan zit het weer goed.
Zit aan een heerlijk vers broodje met winterthee en ben al ruim een half uur terug van de kaasboerderij en bloemen halen. Heb 10 prachtige donkerrode/groene hortensia's gescoord voor Euro 5,-- dus straks een winterboeket maken met takken en klimop van mijn balkon (lekker crea-bea )

Dan de spliterwten met groenten in de hooikist voor een lekker erwtensoepje voor vanavond (heb er zin in) en wat water, zaadjes en fruit voor mijn vogeltjes, die langskomen op het balkon, regelen.

Verder nog een beetje aanrommelen in de keuken, administratie doen en mijn BBC kookprogramma's kijken. Het is een heerlijke frisse dag buiten en dus of je nu naar buiten gaat of binnen bent; geniet er van!
It's hip(ster) to be square!
ik kwam vanmorgen al gauw tot de ontdekking dat het erg guur is, zo koud is het dit jaar nog niet geweest!

ik heb al gedweild en buiten blad geveegd, straks even met de stofzuiger rond.

er ligt ook nog genoeg blad op de oprit en in de voortuin mar ik denk dat ik dat tot morgen laat liggen.

straks nog even het dorp in.

ten eerste zag ik daar gisteravond een heel leuk setje van een shirt met een dun joggingstof colbertje hangen. het shirt is grijs en het colbertje is oudroze. ik wil het graag nog eens bij daglicht bekijken

en vanavond als het schemert wil ik met de jongste naar het dorp. 1 leegstaand pand is omgetoverd tot pakhuis van Sint, echt heel leuk gedaan (met gekleurde lampjes, vandaar dat ik er naar toe wil als het schemert)

vanmiddag de houtkachel maar eens goed opstoken, het is nu nog redelijk warm in huis maar straks komen de pubers uit hun bed en gaan deuren steeds open en dicht, dan is het zó koud.

het avondeten wordt pannenkoeken. ik heb nog veel melk die op moet dus ik bak vanavond een grote stapel.

een fijne dag allemaal!!
Goedemorgen!

Hier is de dag al aardig bezig. Op het fornuis een pan kippensoepinwording en een pan erwtensoepinwording. In de oven een speculaastaart, dus de meest lekkere geuren vermengen zich zich tot iets vreemds! De wasmachine draait op volle toeren, want dochter was paar daagjes weg met school en kwam thuis met tas vol was.Vandaag nog wedstrijden van de jongens, man is voor het eerst sinds zijn operatie even hardllopen. Vandaag schoonmoeder jarig, daar gaan we vanavond heen. Kinderen zijn inmiddels groot genoeg vor avondvisite. Morgen al mijn familie hier om sinterklaas te vieren.

Geen stress hoor, de plannen zijn goed, de uitvoering beter!

Hoewel Cateautje lekker lui klinkt ook wel lekker! Past alleen niet zo bij mij!
Ik vroeg me al af waar je bleef

Ik was er al om 7.15 uit de laatste tijd is het echt feest smorgens jemig kunnen ouders met kinderen niet op een eiland gaan zitten en mij niet meer storen?

Straks komt jongste met haar lief gezellig hier de Appeltaart staat klaar ( gisteren laat gebakken ), de slagroom in de koelkast

En nu ga ik ff snel wat stoffen en de poezen plagen ( stofzuifgen) tot laters allemaal
Ik ga zo eerst een broodje halen, want we hebben niks in huis.

Daarna maar eens even goed opruimen. Aangezien mijn concentratie echt 0,0 is duurt dat altijd erg lang bij mij.

Ik heb er nu al geen zin in en deze post is gewoon eigenlijk uitstellerij haha.
She needed a hero. So that's what she became.
quote:Cateautje schreef op 29 november 2014 @ 11:06:

[...]

Tja, warm en zweterig is het altijd in die zwembaden, maar wel een goede zaak om je kinderen op zwemles te doen in ons waterlandje.

Geniet van je cappuccino en je dag, het is inderdaad een mooie dag. Ik stuur mijn zoon vandaag een chocoladeletter, met wat chocogeld voor in zijn schoen. Ik kon het niet laten dit jaar. Ik krijg ervoor op mijn kop, zeker weten. Haha.

over de schoen: mijn middelste zoon houdt niet van chocola maar juist van hartigheid.

er staan nu 2 schoenen (maat 33 en maat 49,5) met een chocoladeletter en eentje (maat 46) met een cervelaatworst.

ik lach me kapot maar er is nog niemand beneden geweest om in de schoenen te kijken
quote:hipstercat schreef op 29 november 2014 @ 11:09:

Zit aan een heerlijk vers broodje met winterthee en ben al ruim een half uur terug van de kaasboerderij en bloemen halen. Heb 10 prachtige donkerrode/groene hortensia's gescoord voor Euro 5,-- dus straks een winterboeket maken met takken en klimop van mijn balkon (lekker crea-bea )

Dan de spliterwten met groenten in de hooikist voor een lekker erwtensoepje voor vanavond (heb er zin in) en wat water, zaadjes en fruit voor mijn vogeltjes, die langskomen op het balkon, regelen.

Verder nog een beetje aanrommelen in de keuken, administratie doen en mijn BBC kookprogramma's kijken. Het is een heerlijke frisse dag buiten en dus of je nu naar buiten gaat of binnen bent; geniet er van!

Altijd mooi, hortensia's en je hebt er zo lang plezier van als je wilt.

Ik zou de vogeltjes ook wel willen lokken, maar wat ik dan krijg zijn muizen, helaas, want die gaan dan ook niet meer weg.

Geniet van je dag en je bloemen. Bezige bij!
quote:itsme1973 schreef op 29 november 2014 @ 11:12:

ik kwam vanmorgen al gauw tot de ontdekking dat het erg guur is, zo koud is het dit jaar nog niet geweest!

ik heb al gedweild en buiten blad geveegd, straks even met de stofzuiger rond.

er ligt ook nog genoeg blad op de oprit en in de voortuin mar ik denk dat ik dat tot morgen laat liggen.

straks nog even het dorp in.

ten eerste zag ik daar gisteravond een heel leuk setje van een shirt met een dun joggingstof colbertje hangen. het shirt is grijs en het colbertje is oudroze. ik wil het graag nog eens bij daglicht bekijken

en vanavond als het schemert wil ik met de jongste naar het dorp. 1 leegstaand pand is omgetoverd tot pakhuis van Sint, echt heel leuk gedaan (met gekleurde lampjes, vandaar dat ik er naar toe wil als het schemert)

vanmiddag de houtkachel maar eens goed opstoken, het is nu nog redelijk warm in huis maar straks komen de pubers uit hun bed en gaan deuren steeds open en dicht, dan is het zó koud.

het avondeten wordt pannenkoeken. ik heb nog veel melk die op moet dus ik bak vanavond een grote stapel.

een fijne dag allemaal!!

Grijs en roze is een mooie combi, dus ik kan me voorstellen dat je daar eventjes achteraan gaat. Ik hoop dat het zo mooi is als in het donker.

Zo leuk, met je kind naar het sinthuis. Kindersmoeltjes zijn onbetaalbaar als je zo'n avontuur met ze onderneemt. Heerlijk!

Het is vandaag sint Pannekoek, dus dan is pannekoeken eten een must en feestelijk. Denk dat ik het ook maar doe vandaag.

Geniet van je dag en je schemertijd.
quote:sandt2.0 schreef op 29 november 2014 @ 11:12:

Goedemorgen!

Hier is de dag al aardig bezig. Op het fornuis een pan kippensoepinwording en een pan erwtensoepinwording. In de oven een speculaastaart, dus de meest lekkere geuren vermengen zich zich tot iets vreemds! De wasmachine draait op volle toeren, want dochter was paar daagjes weg met school en kwam thuis met tas vol was.Vandaag nog wedstrijden van de jongens, man is voor het eerst sinds zijn operatie even hardllopen. Vandaag schoonmoeder jarig, daar gaan we vanavond heen. Kinderen zijn inmiddels groot genoeg vor avondvisite. Morgen al mijn familie hier om sinterklaas te vieren.

Geen stress hoor, de plannen zijn goed, de uitvoering beter!

Hoewel Cateautje lekker lui klinkt ook wel lekker! Past alleen niet zo bij mij!

Tuut tuut tuut tuut. Ooit was ik ook zo'n drukke tante, maar heb op een goede dag het licht gezien en dat gaat niet meer uit.

Fijne dag Sandt.
Zo he wat is iedereen lekker actief vandaag. Ik ben vooral erg langzaam vandaag. Maar dat mag ook als je 37 weken zwanger bent. Vandaag staat hier in t teken van babyvoorbereidingen. Wieg, klossen, nog even gauw een nieuwe afwasmachine (onmisbaar met 3 kinderen straks). Ik ben laatjes aan het uitzoeken en af en toe ruik ik even in m'n babyla met kleertjes. Van mij mag hij wel komen na vandaag, maar ik reken op 41 weken, onze kinderen hebben nooit zo'n haast.

Fijne zaterdag iedereen! En goed idee, al die soepjes!
quote:ronniemitchel schreef op 29 november 2014 @ 11:13:

Ik vroeg me al af waar je bleef

Ik was er al om 7.15 uit de laatste tijd is het echt feest smorgens jemig kunnen ouders met kinderen niet op een eiland gaan zitten en mij niet meer storen?

Straks komt jongste met haar lief gezellig hier de Appeltaart staat klaar ( gisteren laat gebakken ), de slagroom in de koelkast

En nu ga ik ff snel wat stoffen en de poezen plagen ( stofzuifgen) tot laters allemaal Dag Ronnie, fijne dag en geniet van je appeltaart.
quote:enchantedjewell schreef op 29 november 2014 @ 11:13:

Ik ga zo eerst een broodje halen, want we hebben niks in huis.

Daarna maar eens even goed opruimen. Aangezien mijn concentratie echt 0,0 is duurt dat altijd erg lang bij mij.

Ik heb er nu al geen zin in en deze post is gewoon eigenlijk uitstellerij haha.

Kom op, je kan het! Lekker vers brood met lekkers erop en een kom hete winterthee. Je weet niet wat je mist. Ga er maar snel achteraan.

Fijne dag.
quote:Cateautje schreef op 29 november 2014 @ 11:20:

[...]

Altijd mooi, hortensia's en je hebt er zo lang plezier van als je wilt.

Ik zou de vogeltjes ook wel willen lokken, maar wat ik dan krijg zijn muizen, helaas, want die gaan dan ook niet meer weg.

Geniet van je dag en je bloemen. Bezige bij!

Dat is ook de bedoeling volgens de bloemenman/vrouw drogen deze ook heel erg mooi op zodat ik er mooi tot in het nieuwe jaar wat verse dingen aan toe kan voegen en er ook een mooi kerstboeket van kan maken!

Ik heb een mooi hang-vogel-voeder-huisje waar de zaadjes in kunnen en ik heb al twee jaar geen muisjes meer gezien. Mijn laatste veldmuizenfamilie (van die hele kleine bruine muisjes die in de aarde van de plantebak woonde) zijn na de geboorte van 5 mini-mini veldmuisjes verhuist en niet meer teruggekomen.

Note: ik woon op 3-hoog!!
It's hip(ster) to be square!
quote:itsme1973 schreef op 29 november 2014 @ 11:15:

[...]

over de schoen: mijn middelste zoon houdt niet van chocola maar juist van hartigheid.

er staan nu 2 schoenen (maat 33 en maat 49,5) met een chocoladeletter en eentje (maat 46) met een cervelaatworst.

ik lach me kapot maar er is nog niemand beneden geweest om in de schoenen te kijkenMijn zoon heeft maat 42 en is de 30 al gepasseerd, maar ik kan het dit jaar niet laten, al heeft hij me gewaarschuwd, kan me niet schelen, hij krijgt iets in zijn schoen.
Mogguh dames!

Lekker toch, uitslapen Cateau. Hebben wij vanmorgen ook gedaan.

Ik denk dat wij vanmiddag even bij de Country&Christmas Fair gaan kijken op kasteel Haarzuilens. Lekker sfeertje, zeker met dit weer. Morgen eerste Adventzondag, dus alvast fijn in de kerststemming komen.

Fijne dag iedereen!
quote:ambrosia9 schreef op 29 november 2014 @ 11:28:

Zo he wat is iedereen lekker actief vandaag. Ik ben vooral erg langzaam vandaag. Maar dat mag ook als je 37 weken zwanger bent. Vandaag staat hier in t teken van babyvoorbereidingen. Wieg, klossen, nog even gauw een nieuwe afwasmachine (onmisbaar met 3 kinderen straks). Ik ben laatjes aan het uitzoeken en af en toe ruik ik even in m'n babyla met kleertjes. Van mij mag hij wel komen na vandaag, maar ik reken op 41 weken, onze kinderen hebben nooit zo'n haast.

Fijne zaterdag iedereen! En goed idee, al die soepjes!

Doe maar rustig aan hoor, je krijgt het nog druk zat.

Die soepjes zijn zeker een goed plan. Maar eens kijken straks of ik daar iets mee kan of wil.

Fijne dag.
quote:hipstercat schreef op 29 november 2014 @ 11:31:

[...]

Dat is ook de bedoeling volgens de bloemenman/vrouw drogen deze ook heel erg mooi op zodat ik er mooi tot in het nieuwe jaar wat verse dingen aan toe kan voegen en er ook een mooi kerstboeket van kan maken!

Ik heb een mooi hang-vogel-voeder-huisje waar de zaadjes in kunnen en ik heb al twee jaar geen muisjes meer gezien. Mijn laatste veldmuizenfamilie (van die hele kleine bruine muisjes die in de aarde van de plantebak woonde) zijn na de geboorte van 5 mini-mini veldmuisjes verhuist en niet meer teruggekomen.

Note: ik woon op 3-hoog!! Ja, veldmuisjes trekken weer verder, maar huismuizen komen bij je wonen en dat is minder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven