Wat is dé kerstmarkt?

06-12-2014 11:33 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
we willen met het gezin (3 kinderen, tieners) naar een kerstmarkt.. In Duitsland.. Welke is nu echt de moeite waard (dus meer dan genoeg kraampjes maar ook gezellig).? Stukje rijden vinden we niet erg..

1 zoon gaat naar al naar Dusseldorf met school en we zijn vorig jaar met een deel van het gezin in Hamburg geweest.. dus die vallen al af..

Wie heeft er een leuke tip ?
Keulen! Verreweg de leukste markten, stuk of 7 verspreid over de hele stad.
Grappig.. die had ik ook op lijstje gezet.. samen met Aken..

zijn die markten makkelijk te lopen (dus dicht bij elkaar) of loop je gewoon van de 1 in de ander..
Ik lees mee!

Ben destijds naar de kerstmarkt in Oberhausen geweest. Vond ik fantastisch. Maar ik was nog vrij jong dus of het nu nog zo de moeite waard is?

Keulen kreeg ik als tip van schoonouders (doorgewinterde kerstmarktgangers )
Ja, Keulen! De markten liggen niet tegen elkaar aan maar de afstand is prima te lopen en het centrum zelf is ook helemaal in kerstsfeer, dus genoeg te zien. Wij gaan elk jaar.
Kpdie in Keulen liggen op wandelafstand. Zo groot is de stad niet. Maar errug gezellig. Volgend weekend ga ik er heen. Nu al zin in.
Dé kerstmarkten zijn Nürnberg en Dresden. Maar die zijn dan ook allebei behoorlijk ver weg. Wij gaan dit jaar naar Aken, maar ook Keulen en Münster zijn leuk.
Keulen. Lekker Reibekuchen eten, Glühwein erbij of Jägertee. Wij kunnen helaas niet te ver weg i.v.m. ziekte en andere toestanden in de familie.
verba volant, scripta manent.
Wat is er zo leuk aan een kerstmarkt? (Behalve je vol (vr)eten en te veel geld uitgeven aan onzinnige dingen?
quote:theamuts schreef op 06 december 2014 @ 13:56:

Wat is er zo leuk aan een kerstmarkt? (Behalve je vol (vr)eten en te veel geld uitgeven aan onzinnige dingen?Je volvreten en teveel geld uitgeven aan dingen die je niet nodig hebt.
verba volant, scripta manent.

Wat is er zo leuk aan een kerstmarkt? (Behalve je vol (vr)eten en te veel geld uitgeven aan onzinnige dingen?Bratwurst, gluhwein, reibekuchen. Moet ik nog verder gaan?

Wat is er zo leuk aan een kerstmarkt? (Behalve je vol (vr)eten en te veel geld uitgeven aan onzinnige dingen?Dit heb je allemaal zelf in de hand. Maar misschien gaan mensen voor de gezelligheid? Ik vind Bremen een mooie sfeervolle kerstmarkt hebben.
Ik vind Münster altijd gezellig. Leuke sfeer, verschillende kerstmarkten in de oude binnenstad. Leuke winkels
Leipzig, Dresden, Weimar, Nuernberg, kortom de kerstmarkten zonder een overvloed aan Nederlanders die de prijzen opdrijven. Ik mis de kerstmarkt in ons Duits stadje.
Moet je eigenlijk een milieu sticker hebben voor keulen ?

En wat is er leuk aan ? Ik ga meestal voor de (te dure) kerstballen.. Ik probeer exemplaren te kopen die je hier niet zo gauw vindt..

Vorig jaar in Hamburg geweest.. Was ontzettend leuk (mijn partner was daar aan het werk in de buurt, dus vandaar het tripje)
http://www.milieustickervoorduitsland.nl/overzicht/

Ja, voor Keulen heb je een sticker nodig.
Mmm... nou dat is dan jammer.. onze auto is van eind 2005... we mogen er dus niet in.. Nou.. dan zoeken we wel een P+R op in de buurt en pakken we het OV wel..
Monschau!

Vorig jaar een weekend naar keulen geweest.

Dit jaar gaan we een avond naar Munster. Heeft ienand tips wat we zeker moeten zien en waar te parkeren.
Been there, done that, got the T-shirt.
Aken heeft de originele
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
Ik ben in Aken en Munster geweest. Allebei erg leuk en gezellig.
Berlijn en Bremen steken er voor mij met kop en schouders bovenuit.
Ik vind Aken echt de leukste. Vandaag naar Bremen geweest was echt veel te druk!
Ik ga dit jaar naar Aken ben benieuwd, vorig jaar was ik in Oldenburg vond ik tegen vallen.

Oberhausen is ook leuk maar zo ontzettend druk, en door het winkelcentrum kon je schuiven.

Ach en eigenlijk lijken al die kerstmarkten wel op elkaar, het zijn allemaal eetkraampjes met braadwurst pommes champignons en andere vette troep maar toch gezellig. Ik hoop dat het wel droog weer is zo is het niks.
Aken is wel leuk.

Als je van kerstmarkten houdt

En anders zit je al lekker in het centrum en Aken is een leuke stad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven