Geld & Recht alle pijlers

Advokosten scheiding

08-12-2014 15:47 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn scheiding houdt mij al meer dan twee jaar bezig. Inmiddels wel officieel, kosten meer dan 15 duizend euro voor mij, maar nog steeds gedoe over convenant, geld en huis. Geld heb ik niet meer, schulden wel. Ik wil gewoon dat het ophoudt. Maar ex is boos en werkt nog steeds niet mee. Het convenant is zeker niet ideaal voor mij, maar ik wilde gewoon een streep onder dat huwelijk omdat het maar steeds bleef duren en de rekening van de advocaat liep maar op. Maar nu zit ik, met een dure betalingsregeling en nog steeds geen echte oplossing. Heeft iemand tips hiervoor? Ik verdien te veel voor gratis rechtsbijstand dus de rekening is voor mij. Heb natuurlijk eerst mediation geprobeerd en het uit te praten, maar dat loopt niet goed af. Er zijn ook jonge kinderen en daar is ook weinig voor geregeld. Heeft iemand een tip hoe om te gaan met iemand die eigenlijk niet wil?
Dus alles is al geregeld; convenant, ouderschapsplan, etc. Maar partner en/of jij houden zich niet aan de afspraken waardoor jullie elke keer opnieuw in de rechtbank belanden?

Er zit toch niks anders op dan weer naar mediator of rechtbank dan.

Meer smaken zijn er niet.
En triest! Zeker wanneer er kinderen bij gemoeid zijn.
Klopt het staat op papier, maar loopt niet. Tot de rechtbank is het ook niet gekomen, dat is heel erg duur. De dreigingen en ergernissen gaan gewoon door, en ik heb geen idee hoe dat kan stoppen. Vandaar mijn vraag voor de gouden tip.
Ik vrees dat er geen gouden tip is. Heel sneu, sterkte!
Bij bureau rechtshulp advies vragen hoe je dit het beste kunt aanpakken.
Wat loopt er dan nog steeds niet ?

Heb je in de echtscheidingsbeschikking niet laten opnemen dat er onzijdige personen (derde advocaat + notaris) benoemd moeten worden om de niet-meewerkende partij te kunnen vertegenwoordigen bij bijvoorbeeld de verkoop van het huis?

Dat lijkt me dan een misser van je advocaat.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
De rechtbank kost je ¤ 282,- griffierecht in 2014 voor familiezaken.

Daar krijg je administratief medewerkers, een secretaris én een rechter voor.

Je advocaat is per uur duurder.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven