Werk & Studie alle pijlers

Britse Open University

12-12-2014 19:37 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi

Ik wil graag weer gaan studeren, het liefst aan een universiteit. Voltijds gaat helaas niet lukken ivm verplichtingen. Bij alle universiteiten waar ik geïnformeerd heb, moet je als deeltijdstudent de colleges volgen van de voltijdstudenten, en dat is dus ook geen optie. Ik weet dat er ook een Nederlandse OU is, maar die bieden helaas niet een studie aan die ik wil volgen.

Dus: heeft iemand ervaring met de Britse OU? En kan hier hier 'makkelijk' een baan mee vinden?
quote:Dus: heeft iemand ervaring met de Britse OU? En kan hier hier 'makkelijk' een baan mee vinden?Dat lijkt me zeer afhankelijk van welke studie je wilt volgen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Klopt, ben er zelf nog niet 100% uit. Maar zou ik een groot nadeel hebben tov sollicitanten die gestudeerd hebben bij een 'gewone' universiteit?
Heb er toevallig pas geleden ook naar gekeken.

Hetgeen dat ik kon ontdekken was , dat de opleidingen niet zonder slag of stoot worden geaccepteerd door andere landen.

Daarnaast was er nog iets met de studiepunten.

Dus voordat je begint met de studie zou je dat even moeten uitzoeken.
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
De Britse OU heeft vaak opleidingen die tamelijk algemeen zijn. Bijv. bij geschiedenis heb je niet echt veel "pure geschiedenis" modules.

Veel andere Engelse universiteiten doen ook opleiding via distance learning, daar zou je ook kunnen kijken.

Via de website van British Council kun je een zoekopdracht instellen. Of je kunt googelen.

http://www.educationuk.org/global/
Bedankt voor de link. Ik zat te denken aan Wiskunde, trouwens. Dit wordt op niet veel universiteiten als 'distance' aangeboden. Ik had begrepen dat een Engelse bachelor (hons) vrij gemakkelijk omgezet kan worden in een Nederlandse bachelor, mits je genoeg studiepunten behaald hebt.
Ik ga ervan uit dat een engelse BSc (voor wiskunde) dezelfde waarde heeft als een Nederlandse bachelor.

Maar daarvan kun je vast ook wel info vinden op de website van DUO.
Ja precies. Je kan hem wel laten 'vertalen' naar het Nederlands zegmaar.
Ben nog opzoek naar ervaringen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven