Ebola & dierproeven

11-12-2014 21:47 21 berichten
Vandaag een discussie met een collega.

Zij is anti dierproeven, en ik eigenlijk ook. Maar ik kijk zeg maar niet bij elk mascaratje of die dierproefvrij is.

Toen vroeg ik, en ziektes als Ebola dan?

De antigifs, medicijnen ed worden (vaak) eerst op dieren getest alvorens op mensen.

Ze bleef stellig anti dierproefvrij terwijl ik dat een heel ander dilemma vind en als je daar (sneller) mensen levens mee red...

Ben wel benieuwd hoe anderen daar over denken.

Zijn dierproeven op basis van medicijnen voor ziektes wel oké?
Ik ben tegen diertesten, maar sterk voor onderzoek met dieren. Bijvoorbeeld slangengif enz

De reactie op dieren zal nooit hetzelfde zijn al op mensen dus naar mijn mening heeft het geen enkele waarde.
Ik weet te weinig van de beschikbare alternatieven om daar uitspraak over te kunnen doen.
Alle reacties Link kopieren
In Nederland zijn dierproeven voor cosmetica sowieso verboden TO.
Altijd makkelijk, onder het genot van een glas verse muntthee morele stokpaardjes berijden zonder al te veel oog voor de praktische gevolgen ervan.
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren
NEE, ik ben tegen dier proeven, glas verse muntthee morele stokpaardjes incluis.
Diegenen die tegen dierproeven voor geneesmiddelen zijn, bieden die zich aan voor de eerste onderzoeken?
quote:ambra schreef op 11 december 2014 @ 22:58:

Diegenen die tegen dierproeven voor geneesmiddelen zijn, bieden die zich aan voor de eerste onderzoeken?En slikken zelf nooit, maar dan ook nooit, medicatie?

Diegenen die tegen dierproeven voor geneesmiddelen zijn, bieden die zich aan voor de eerste onderzoeken?Ja hoor je mag mij daarvoor hebben.
Ik ben ook voor anti dierproefvrij
quote:eldorado schreef op 11 december 2014 @ 23:26:

Ik ben ook voor anti dierproefvrijBeetje verwarrend, als je er voor tegen bent ben je er dan voor of tegen? Voor tegen dierproeven?
Ik ben niet per definitie tegen dierproeven, indien er geen enkel alternatief is en de onderzoeken ook hoog nodig. Ik eet ook vlees. Met mate, dat dan weer wel.
In 1980 heb ik een operatie ondergaan, die operatie heeft mijn leven gered, zonder dierproeven was die operatie niet mogelijk geweest.

Ik ben mij ervan bewust dat ik al 34 jaar in geleende tijd leef.

Wat ik terug kan doen? Ik probeer zwerfdieren op te vangen en zwerfmensen op te vangen.
Ik werk in een vakgebied waar dierproeven heel veel informatie geven over hoe je mensen moet behandelen. Zonder die proeven zouden mensen overlijden.

Ik ben dus niet tegen gebruik van proefdieren voor medische doeleinden.
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
quote:Ma_Griffe schreef op 11 december 2014 @ 23:26:

[...]

Ja hoor je mag mij daarvoor hebben.Dat is erg genereus Ma Griffe.. helaas hebben 'we' er dan nog heel veel meer nodig..
quote:Ma_Griffe schreef op 11 december 2014 @ 23:39:

[...]

Beetje verwarrend, als je er voor tegen bent ben je er dan voor of tegen? Voor tegen dierproeven?Lees de OP nog eens. Goed

Diegenen die tegen dierproeven voor geneesmiddelen zijn, bieden die zich aan voor de eerste onderzoeken?Dat is je reinste onzin. Het is niet zo dat er mensen van de straat geplukt worden.
quote:boterhammie schreef op 11 december 2014 @ 21:50:

Ik ben tegen diertesten, maar sterk voor onderzoek met dieren. Bijvoorbeeld slangengif enz

De reactie op dieren zal nooit hetzelfde zijn al op mensen dus naar mijn mening heeft het geen enkele waarde.Natuurlijk heeft het wel waarde.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
quote:Star schreef op 12 december 2014 @ 18:44:

[...]

Dat is je reinste onzin. Het is niet zo dat er mensen van de straat geplukt worden.

Dat weet ik toch Star. Daarom vraag ik dat ook..mensen die tegen dierproeven zijn, zouden dan toch ook geen medicijnen moeten gebruiken die dmv dierproeven tot stand gekomen zijn?

Ik werk in een academisch ziekenhuis waar ook dierproeven gedaan worden. Ze doen het echt niet als het niet hoeft. Daar is zo giga veel onderzoek naar, ik vertrouw erop dat ze het zo mogelijk minder of anders doen als het kan..
Zolang er geen goede alternatieven zijn voor relevante onderzoeken kan ik niet tegen dierproeven zijn.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
quote:boterhammie schreef op 11 december 2014 @ 21:50:

De reactie op dieren zal nooit hetzelfde zijn al op mensen dus naar mijn mening heeft het geen enkele waarde.Daar zit je volledig naast, en dat is mijn professionele mening.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven