mijn stiefdochter
maandag 15 december 2014 om 09:45
Hallo allemaal.
ik wou wat kwijt over mijn stiefdochter.
ik hou van haar met heel mijn hart.
ik lig wakker van haar omdat ik bezorgd ben over haar toekomst zowel hier thuis als in de maatschappij.
Mijn stiefdochter woont bij ons het is een super lieve meid.
Ze heeft alleen heel veel meegemaakt en nogsteeds doet ze dat. Haar moeder neemt namelijk geen contact op met haar 1 x in het jaar op haar verjaardag beld ze en dan wel zo laat mogelijk. Dan loopt ze te schreeuwen aan de telefoon om de kleinste dingen.
Mijn vriend kaffert ze daarna ook af omdat wij geen dure kinderfeestjes geven maar thuisfeestjes.
Afspraken komt ze niet na en op het laatst beld ze af zo ook in de zomer.
mijn stiefdochter verandert op dit moment naar een vrij gesloten meisje met thuis en op school gedrag vertonend wat niet kan.
ze gedraagt zich jonger. Omdat mijn stiefdochter door haar moeder op 6 jarige leeftijd bij haar vader is gedumpt. Heeft ze best wel wat hulp nodig vind ik om alles op een rij te zetten.
maar moeder met gezag wil hier niet aan mee werken en mijn vriend is bang voor zijn ex dus word mijn stiefdochter niet geholpen.
nou schrijf ik dit omdat ik haar wil helpen. Ik zie en voel haar pijn en dat breekt mij.
Zijn er misschien dingen die ik als opvoeder zonder gezag kan doen om haar weer kind te laten zijn.
ik wou wat kwijt over mijn stiefdochter.
ik hou van haar met heel mijn hart.
ik lig wakker van haar omdat ik bezorgd ben over haar toekomst zowel hier thuis als in de maatschappij.
Mijn stiefdochter woont bij ons het is een super lieve meid.
Ze heeft alleen heel veel meegemaakt en nogsteeds doet ze dat. Haar moeder neemt namelijk geen contact op met haar 1 x in het jaar op haar verjaardag beld ze en dan wel zo laat mogelijk. Dan loopt ze te schreeuwen aan de telefoon om de kleinste dingen.
Mijn vriend kaffert ze daarna ook af omdat wij geen dure kinderfeestjes geven maar thuisfeestjes.
Afspraken komt ze niet na en op het laatst beld ze af zo ook in de zomer.
mijn stiefdochter verandert op dit moment naar een vrij gesloten meisje met thuis en op school gedrag vertonend wat niet kan.
ze gedraagt zich jonger. Omdat mijn stiefdochter door haar moeder op 6 jarige leeftijd bij haar vader is gedumpt. Heeft ze best wel wat hulp nodig vind ik om alles op een rij te zetten.
maar moeder met gezag wil hier niet aan mee werken en mijn vriend is bang voor zijn ex dus word mijn stiefdochter niet geholpen.
nou schrijf ik dit omdat ik haar wil helpen. Ik zie en voel haar pijn en dat breekt mij.
Zijn er misschien dingen die ik als opvoeder zonder gezag kan doen om haar weer kind te laten zijn.
doe maar gewoon dan ben je al gek genoeg
maandag 15 december 2014 om 09:58
maandag 15 december 2014 om 10:23
De frustratie en de machteloosheid van "stiefmoeders" Je kunt alleen maar met alles wat binnen je bereik ligt het kind een liefdevolle en stabiele omgeving bieden. En de vader proberen aan te sporen tot actie t.o.v. zijn ex (de moeder wil ik het niet noemen gezien jouw verhaal).
Eventueel kun je gaan praten met jullie huisarts of de vertrouwenspersoon op school. Meer zit er niet in helaas.
Angst voor zijn ex. Tsja moeders zijn in Nederland heeeeeel speciaal als het gaat om voogdij. Ze kan het meisje morgen oppikken en nooit meer terug brengen en dat is met geen mogelijkheid tegen te houden. Dus ja vriend is bang voor ex want die heeft meer rechten dan plichten t.o.v. de vader.
Eventueel kun je gaan praten met jullie huisarts of de vertrouwenspersoon op school. Meer zit er niet in helaas.
Angst voor zijn ex. Tsja moeders zijn in Nederland heeeeeel speciaal als het gaat om voogdij. Ze kan het meisje morgen oppikken en nooit meer terug brengen en dat is met geen mogelijkheid tegen te houden. Dus ja vriend is bang voor ex want die heeft meer rechten dan plichten t.o.v. de vader.
Je denkt mijn vaccinatiestatus te weten herleiden uit mijn mening
maandag 15 december 2014 om 10:23
Wat een ruggengraatloze vent heb je aan de haak geslagen zeg. Arm meisje.
Jij kunt alleen lief voor haar zijn en die slapjanus een trap onder zijn hol geven. Laat hem ervoor zorgen dat zijn dochter in een veilige omgeving opgroeit. Die ex is wellicht een mispunt, maar hij is zelf niet veel beter door dit allemaal maar te laten gebeuren.
Jij kunt alleen lief voor haar zijn en die slapjanus een trap onder zijn hol geven. Laat hem ervoor zorgen dat zijn dochter in een veilige omgeving opgroeit. Die ex is wellicht een mispunt, maar hij is zelf niet veel beter door dit allemaal maar te laten gebeuren.
maandag 15 december 2014 om 10:46
quote:Fame schreef op 15 december 2014 @ 10:29:
Dus kind krijgt geen zorg omdat er iemand bang is voor haar moeder die zich 1 keer per jaar meldt?
Gewoon die zorg geven.
Eens met Fame, als haar moeder zo onbetrokken en onbetrouwbaar is dan zou ik me daar (als vader) niet veel van aantrekken. Laat moeder maar naar de rechter gaan, ze heeft dan geen poot om op te staan lijkt me.
Een kind verdient de beste zorg en moeder geeft die niet. Ik vind het zeer kwalijk dat de vader geen prioriteit geeft aan zijn dochters welzijn.
Dus kind krijgt geen zorg omdat er iemand bang is voor haar moeder die zich 1 keer per jaar meldt?
Gewoon die zorg geven.
Eens met Fame, als haar moeder zo onbetrokken en onbetrouwbaar is dan zou ik me daar (als vader) niet veel van aantrekken. Laat moeder maar naar de rechter gaan, ze heeft dan geen poot om op te staan lijkt me.
Een kind verdient de beste zorg en moeder geeft die niet. Ik vind het zeer kwalijk dat de vader geen prioriteit geeft aan zijn dochters welzijn.
maandag 15 december 2014 om 12:27
Heeft moeder alleen het gezag?zoja kun je verzoeken om gedeeld gezag (kind moet wel erkent zijn maar dat kan nog) Verder het klopt dat de gezaghebbende ouder moet tekenen er is geen hv instantie die hulp verleent zonder.Vader(jouw partner) kan naar de Raad vd Kinderbescherming bellen en aangeven dat er sowieso sprake is van familie life(dat is als je een jaar onafgebroken zorgt voor n kind)Verder rechtstreeks de griffier vd rechtbank bellen hoe t op zitting te laten komen.Of het juridisch loket raadplegen .Sec gezien wordt t meisje in haar ontwikkeling bedreigd en daar moet wat aan gedaan worden en gauw! wat lief dat jij je zo om haar bekommert dat zal haar steunen maar..je vriend MOET in actie komen.Succes!
maandag 15 december 2014 om 12:32
maandag 15 december 2014 om 12:33
quote:Fame schreef op 15 december 2014 @ 10:29:
Gewoon die zorg geven.
Dit dus!
Moeder ?? heeft haar rechten al aardig verspeeld dacht ik zo.
Gewoon die zorg geven.
Dit dus!
Moeder ?? heeft haar rechten al aardig verspeeld dacht ik zo.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
maandag 15 december 2014 om 12:40
Ik denk ook dat het goed is om volledig gezag te gaan krijgen.
Alleen voor nu heeft je stiefdochter daar niet veel aan, immers heb je een gerechtelijke uitspraak niet op korte termijn in je zak.
Is er een vertrouwenspersoon op school waar je dochter meer kan gaan praten?
Heeft jullie huisarts een praktijkondersteuner ?
Dat zou ook iemand kunnen zijn waar je stiefdochter met regelmaat en op korte termijn gesprekken mee kan hebben. Is ook vrij laagdrempelig.
Waar is je ex precies bang voor?
Hoe oud is je stiefdochter?
Idd. De machteloosheid en frustratie van stiefmoeders
Alleen voor nu heeft je stiefdochter daar niet veel aan, immers heb je een gerechtelijke uitspraak niet op korte termijn in je zak.
Is er een vertrouwenspersoon op school waar je dochter meer kan gaan praten?
Heeft jullie huisarts een praktijkondersteuner ?
Dat zou ook iemand kunnen zijn waar je stiefdochter met regelmaat en op korte termijn gesprekken mee kan hebben. Is ook vrij laagdrempelig.
Waar is je ex precies bang voor?
Hoe oud is je stiefdochter?
Idd. De machteloosheid en frustratie van stiefmoeders
maandag 15 december 2014 om 13:13
Als ik juridische stappen onderneem sta ik alleen ze word 10 jaar.
Zei kiest altijd moeders kant ze is ook geintimideerd door moeder.
ik ben nu de reacties aan het lezen bedankt alvast ben blij dat ik iniedergeval mijn ding kwijt kan en hopelijk kan ik haar helpen
Zei kiest altijd moeders kant ze is ook geintimideerd door moeder.
ik ben nu de reacties aan het lezen bedankt alvast ben blij dat ik iniedergeval mijn ding kwijt kan en hopelijk kan ik haar helpen
doe maar gewoon dan ben je al gek genoeg
maandag 15 december 2014 om 13:16