Wie geeft me moed?

20-12-2014 10:35 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal. Ik heb jullie even nodig. Sinds een week ben ik op advies van de psychiater gestopt met mijn anti depressiva. Hier slikte ik anderhalf jaar een flinke doses van. Ik moest hiermee stoppen vanwege een andere diagnose. Waarschijnlijk add. Maar dit kan pas worden getest als ik medicijn vrij was.

Ik moet zeggen dat ik blij ben dat ik met de medicijnen mocht stoppen. Het altijd maar moe zijn en emotioneel altijd op de vlakte zijn vond ik vervelend. Net als de gewichtstoename.

Maar nu heb ik kracht nodig om door te zetten. Ik voel me zo ellendig. Ik voel continu stroom stoten langs m'n ruggengraat gaan. Ik ben verschrikkelijk huilerig. En moe tot op het bot. Ik weet dat hier een einde aan komt. Maar ik voel me al bijna een week zo. En dan duurt een week lang. Helemaal in deze feestelijke tijd.

Please vertel mij dat ik niet gek word , dat dit erbij hoort en dan het over gaat.

Die bevestiging en aandacht heb ik gewoon even nodig.
Ik heb helaas geen ervaring met AD, maar ik wil je even een komen geven.
Ik heb geen ervaring met anti depressiva maar mijn schoonmoeder had vergelijkbare klachten toen zij ging afbouwen. Zeker als je het langdurig en/of in hoge doseringen slikt kan je behoorlijk ziek worden van het afbouwen. Heb je dat niet, in overleg met degene die het heeft voorgeschreven, in stappen afgebouwd of in een keer? Want in het laatste geval is het helemaal aannemelijk dat je lichaam heftig aan het afkicken is.

Heb je een spoednummer van je psychiater om even contact te hebben en het erover te hebben? Misschien kan hij je wat meer gerust stellen.

Ik denk in ieder geval niet dat je gek wordt, je zit i.m.o. in een heftig afkick proces waardoor jij en je lijf nu van slag zijn. Sterkte! 🌷
Nee dat ga ik niet doen want dat weet je zelf wel.

(luister naar je gevoel, niet naar je ratio, je ratio oordeelt

en veroordeelt enkel, heb je niks aan)

Ik wil wel even zeggen dat je niet gek wordt, dat is namelijk niet zo.

(maar ook dat weet je zelf wel)

Je moet gewoon even een gewoonte afleren en dat gaat je ook lukken.

(en dan kan ik je trouwens de hand schudden maar dan met iets anders)

En bedenk wat de meerwaarde is als je even doorzet.

En, moeilijk, ik weet het, maar probeer even te accepteren dat je je even

in de war voelt. Niet verzetten maar gewoon even laten gaan. Dat kan je best!

hou je taai!
Je wordt niet gek , dit hoort erbij en het gaat over.

Probeer eens elke dag afleiding te zoeken in beweging, dan staat je hoofd even uit.
Hoi Crientjee,

ben je in 1x gestopt of heb je wel langzaam afgebouwd? Ik heb zelf niet zo heel veel last gehad van onttrekkingsverschijnselen, maar heb heeel langzaam afgebouwd. Maar van wat ik heb gelezen en gehoord, duurt wat jij beschrijft idd wel een week tot een paar weken. Maar: het ergste heb je nu wel al achter de rug! En je bent helemaal normaal, het hoort er helaas allemaal bij, maar gaat ook allemaal echt weer over!

Vervelend dat er inderdaad weer feestelijke verplichtingen op stapel staan... Maar hopelijk ook genoeg tijd om je onder een dekentje op de bank te verstoppen en lekker voor je te laten zorgen.

knuffels!!
Ach wat naar! Lijkt me wel belangrijk om even contact op te nemen met een psychiater (maandag) of met de huisartsenpost (nu al). Misschien is het toch te snel voor je gegaan. Ik neem aan dat je niet in 1 keer gestopt bent?

Een vriendin van mij was ook aan het afbouwen en kreeg heel veel last van onttrekkingsverschijnselen zoals de psychiater het noemde. Hij adviseerde haar om tijdelijk terug te gaan op de voorlaatste (afbouwfase) dosis om het daarna iets rustiger aan te doen. Sommige middelen kun je heeeeeel langzaam afbouwen omdat ze ook in drankvorm verkrijgbaar zijn. Om welk antidepressivum gaat het eigenlijk?
Ik voel me zo moedellooos
Ik ben van 20mg naar 10 mg gegaan. Hier heb ik 3 weken over gedaan. Toen naar 5mg. Dit slikte ik ongeveer 5 dagen toen ik tijdens het weekendje kerstmarkt m'n medicijnen vergeten was. Maandag gelijk contact opgenomen met de psychiater en die zei omdat ik het toen al 3 dagen vergeten was dat ik beter niks meer kon doen en uitzingen omdat ik anders weer opstart symptomen zou krijgen. Ik heb wel oxazepam gekregen om de heftigste buien een beetje te onderdrukken. Maar ik moet straks werken en ik wil daar niet als een garnaal zo stoned rondlopen.

Heb wel een nood nummer. Maar dat is echt voor nood. Wil haar daar niet mee lastig vallen.
In 1 keer stoppen kan heel heftig zijn, maar is niet ongebruikelijk met AD (onder goede begeleiding). Als het te heftig is voor je, kan je altijd overleggen of je niet via een schema kan gaan afbouwen. Ook dat is vaak geen pretje en duurt langer maar wel minder heftig in 1 klap.

Kijk en luister vooral naar jezelf. Als jij dit echt niet trekt, trek dan aan de bel. Dat voel je zelf het beste aan.
Het gaat om citalopram
Je hebt afgebouwd lees ik nu.

Welke dosis oxazepam slik je en hoe vaak heb je dit al gebruikt?
Bah klinkt niet fijn, ik hoop dat je er snel vanaf bent, misschien is onder de feestdagen afbouwen niet zo heel slim.

Je hebt natuurlijk met die pillen kunstmatig stofjes in je hoofd aangemaakt waar je je goed van gaat voelen dus is het logisch dat je nu in een gat valt, je lichaam moet dit zelf oppakken. Dus misschien heel rationeel blijven denken dat het normaal is dat je je zo voelt maar zwaar is het wel lijkt me, sterkte
Het hoort er bij en gaat over

Heb zelf ook ontwenningsverschijnselen gehad van langdurig pijnbestrijding na ongeluk, het is idd gewoon een biochemisch reactie en ligt niet aan jou.
Dit hoort erbij! Ik ga nu voor de derde keer afbouwen met paroxetine: deze keer om over te gaan naar een ander ad. Ik zie er vreselijk tegenop want dat betekend wel een paar weken last hebben van van alles en nog wat. Maar dat gaat ook weer over. Sterkte Thee.
Ik heb 10mg oxazepam gehad voor 3/4 keer per dag. Maar als ik zoveel neem dan loop ik achteruit. Dus ik slik er alleen een als ik merk dat ik erg onrustig word.

Nee afbouwen tijdens de feestdagen was misschien niet zo heel slim. Maar dan moest ik zo lang wachten op de andere diagnose en behandeling. Ik vond dat die ad al te lang in m'n lijf zat.

Op zich gaat het 'tussen m'n oren wel'. Ik heb alleen wat extra bevestiging nodig. En ben erg emotioneel. Maar ook dat is niet zo gek. Heb anderhalf jaar niet gehuild met die medicijnen. En nu jank ik om een filmpje van een hond op Facebook.

Het zijn vooral die lichamelijke verschijnselen. Door die stroom schokken reageren m'n handen en voeten ook. Waardoor ik ineens een soort spastische beweging maak.

Haha als ik het zo op schrijf moet ik er zelf om lachen.
quote:elfje12 schreef op 20 december 2014 @ 10:38:

Ik heb helaas geen ervaring met AD, maar ik wil je even een komen geven.Dankjewel! Doet me goed!
quote:Crientjee schreef op 20 december 2014 @ 11:20:

Ik heb 10mg oxazepam gehad voor 3/4 keer per dag. Maar als ik zoveel neem dan loop ik achteruit. Dus ik slik er alleen een als ik merk dat ik erg onrustig word.

Nee afbouwen tijdens de feestdagen was misschien niet zo heel slim. Maar dan moest ik zo lang wachten op de andere diagnose en behandeling. Ik vond dat die ad al te lang in m'n lijf zat.

Op zich gaat het 'tussen m'n oren wel'. Ik heb alleen wat extra bevestiging nodig. En ben erg emotioneel. Maar ook dat is niet zo gek. Heb anderhalf jaar niet gehuild met die medicijnen. En nu jank ik om een filmpje van een hond op Facebook.

Het zijn vooral die lichamelijke verschijnselen. Door die stroom schokken reageren m'n handen en voeten ook. Waardoor ik ineens een soort spastische beweging maak.

Haha als ik het zo op schrijf moet ik er zelf om lachen.Ben je in een keer afgebouwd? (Gestopt)
quote:Crientjee schreef op 20 december 2014 @ 10:50:

Ik ben van 20mg naar 10 mg gegaan. Hier heb ik 3 weken over gedaan. Toen naar 5mg. Dit slikte ik ongeveer 5 dagen toen ik tijdens het weekendje kerstmarkt m'n medicijnen vergeten was. Maandag gelijk contact opgenomen met de psychiater en die zei omdat ik het toen al 3 dagen vergeten was dat ik beter niks meer kon doen en uitzingen omdat ik anders weer opstart symptomen zou krijgen. Ik heb wel oxazepam gekregen om de heftigste buien een beetje te onderdrukken. Maar ik moet straks werken en ik wil daar niet als een garnaal zo stoned rondlopen.

Heb wel een nood nummer. Maar dat is echt voor nood. Wil haar daar niet mee lastig vallen.Staat er toch, ze is in drie weken van 20 naar 10 mg gegaan daarna naar vijf mg etc..
Ik heb dit net achter de rug. Ik heb de v.enlafaxine in 2 stappen afgebouwd. De eerste stap ging prima maar van 37,5 naar 0 vond ik echt heel heftig. Ik denk dit in totaal zo'n 3 weken heeft geduurd. De eerste week was ik voor mijn gevoel totaal onhandelbaar (huil- en driftbuien). En ik kon niet ophouden met eten en geld uitgeven omdat mijn hersens schreeuwden om serotonine (tenminste, dat maak ik ervan). Het ging steeds beter. Sinds medio deze week heb ik het gevoel dat ik stabiel ben en voel ik me erg goed. Hou vol en schrijf het hier van je af
O sorry, had niet goed gelezen. Wil je nu op 5 Mg blijven, of toch even teruggaan (iom arts)?
quote:Crientjee schreef op 20 december 2014 @ 10:50:

Heb wel een nood nummer. Maar dat is echt voor nood. Wil haar daar niet mee lastig vallen.Toch kunnen die oxazepam je er echt even erdoorheen helpen. Neem anders een halfje.
Dankjewel voor jullie reacties.

Ik neem oxazepam mee naar m'n werk. Mocht ik erg onrustig worden neem ik het in. En bij mij is het juist andersom nojo. M'n eetlust word weer normaal en heb geen vreetbuien.

Nee ik wil niet opnieuw toch 5mg gaan slikken. Ben er nu een week vanaf. Ik wil het echt doorzetten. Hoe moeilijk ook.

Volhouden gaat lukken en inderdaad ik schrijf het van me af. Net zolang tot jullie gek van me worden
Verdragen, dat is dan het enige. Mindfullllllll...
Accepteer dat je je nu zo voelt, het zij zo, je moet er door heen. Neem het jezelf niet kwalijk als je moet huilen om een filmpje van een hond. This too shall pass
Heel herkenbaar. Ik ben radicaal gestopt met citalopram. Ik heb circa 2 weken last gehad. Daarna werd ik weer mezelf, vlogen de kilo's eraf en kwam ik uit mijn zombie verschijning. Kom op, nog even volhouden, je bent er bijna.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven