Kinderopvang

20-12-2014 20:30 128 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat kost het jullie? Ik heb al veel op internet gezocht maar kom er niet helemaal aan uit. Sommige sites zie ik dat het maar rond de 500 euro kost en andere sites geven weer veel hogere bedragen aan. Ben wel benieuwd wat het jullie nu werkelijk kost.
Dat hangt toch helemaal vanaf hoeveel uur je afneemt en hoeveel toeslag je krijgt..
Dat hangt er vanaf hoeveel dagen per week je kind naar de opvang gaat en wat voor soort opvang het is, en voor het netto bedrag ook nog hoeveel je verdient. Oh, en hoeveel kinderen je hebt maakt ook nog uit. Hoe heb je gezocht als je dat niet gevonden hebt.
6,84 per uur hier waarvan ik een deel zelf betaal en een deel die lieve belastingdienst.

Is voor jou niks over te zeggen. Kijk op de site van het kdv/ Gastouder zou ik zeggen.
Het hangt van jullie inkomen af. Hoe meer je verdient, hoe minder kinderopvangtoeslag je ontvangt. Maak een berekening op toeslagen.nl
Bruto 7,34 per uur, netto afhankelijk van inkomen maar je krijgt best veel terug, wij hebben een jaarinkomen van 70.000 bruto en krijgen ongeveer 50% terug van de belastingdienst.

Om hoeveel uren/dagen zou het gaan? En gaat het over kdv of bso?
Hangt toch helemaal af van hoeveeel uren / kinderen / toeslag je hebt of krijgt? Waar je rekening mee moet houden is dat de toeslag tot een maximale uurprijs telt, alles boven dat bedrag moet je sowieso zelf betalen.
Ik ben er ook nog niet aan uit. Ben aan oriënteren en kijken wat de afweging is tegen het stoppen met werken. Of met 1 dag of twee. En zo verder.

Dus vandaar dat ik benieuwd ben naar wat jullie betalen.
Ik kan je wel vertellen dat het ons bruto zo'n 1500 euro kost (netto wel wat minder) maar wat heb jij daaraan?

Ga eens kijken op de site van de belastingdienst. Eea is namelijk nogal afhankelijk van aantal kinderen, aantal uren, inkomen etc...
Ongeveer 195 euro per maand voor 1,5 dag per week, 1 kind. Dat is wat het ons kost, teruggaaf al erin meegerekend.

Maar zoals gezegd, hangt van zoveel dingen af dat het weinig zegt voor jullie
Ik snap dat het van ons inkomen afhangt inderdaad. Ligt het ook nog in welke regio je woond? En wat is het verschil tussen kdv en bso?
Als je bedragen op internet vergelijkt is het in ieder geval belangrijk of het om de bruto of netto kosten gaat.

Voor jezelf kun je het gewoon uitrekenen: op site van opvangorganisatie kosten per uur opzoeken en samen met totaal aantal uren per maand en je (gezamenlijke) jaarsalaris invoeren in de berekenmodule op toeslagen.nl.
KDV is dagopvang, tot 4 jaar. BSO is in aanvulling op school, dus minder uren per dag. Bij ons is BSO per uur ook iets goedkoper.

Met de regio waar je woont heeft het in principe niets te maken.
Kom op, Kerstmutsje! Je hebt al veel op internet gezocht, schrijf je. Waarnaar in vredesnaam? De dagprijs van broccoli?
quote:Kerstmutsje777 schreef op 20 december 2014 @ 20:41:

Ik snap dat het van ons inkomen afhangt inderdaad. Ligt het ook nog in welke regio je woond? En wat is het verschil tussen kdv en bso?

KinderDagVerblijf

BuitenSchoolseOpvang
Is het verschil voor bijvoorbeeld 1 dag werken en 1 dag opvang heel groot. Ik bedoel stel dat je bijvoorbeeld die dag 100 euro zou verdienen. Voor het gemak 4 dagen in een maand dus 400 euro. En voor de opvang betaald je bijvoorbeeld 195. Is die 200 euro het dan de moeite waard?
Regio maakt in principe niet uit. Elke organisatie heeft eigen tarieven maar heel veel verschillen die niet.

KDV is voor kinderen van 0-4 jaar, BSO is voor kinderen op de basisschool.
Ja zover was ik zelf ook al, bedankt. Iemand vroeg het hoor sorry.
Dat is toch een heel persoonlijke keuze?

Ga gewoon eens uitrekenen hoe het voor jou (en je partner?!?) uit zou pakken en bekijk zelf of je dat de moeite waard vindt.
Je werkt niet alleen voor je uurloon he. Wat dacht je van pensioen, onafhankelijkheid, carrière etc?
quote:Kerstmutsje777 schreef op 20 december 2014 @ 20:44:

Is het verschil voor bijvoorbeeld 1 dag werken en 1 dag opvang heel groot. Ik bedoel stel dat je bijvoorbeeld die dag 100 euro zou verdienen. Voor het gemak 4 dagen in een maand dus 400 euro. En voor de opvang betaald je bijvoorbeeld 195. Is die 200 euro het dan de moeite waard?

Dat bepaal jij toch zelf of het de moeite waard is? Opvang is nu eenmaal niet gratis.

Beetje aparte vragen stel je.
quote:Kerstmutsje777 schreef op 20 december 2014 @ 20:41:

Ik snap dat het van ons inkomen afhangt inderdaad. Ligt het ook nog in welke regio je woond? En wat is het verschil tussen kdv en bso?Wat?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Je zult inderdaad de uurprijs moeten opzoeken en je belastingteruggave moeten bekijken op basis van je inkomen, daar bestaan handige tabellen voor. Wat wel belangrijk is om in de gaten te houden: hoeveel uren neem je af en hoeveel moet je er betalen. Bij de meeste kdv's betaal je per dagdeel, 11 uur voor een hele dag. Bij een gastouder betaal je vaak echt per uur. Bovendien betalen wij vakanties niet door, dat verschilt per contract. Als kind ziek is, betalen we wel.
Ik zal eens kijken op toeslagen.nl, wie weet kom ik eraan uit.

De tijd dat de kinderen groot zijn. We willen namelijk voor een groot gezin gaan, dan zijn we de 50 al voorbij. Die carrière hoeft voor mij dan niet meer zo. En pensioen. Daar kunnen we de komende jaren zelf voor sparen.
Plus mijn vriend bouwt wel pensioen op natuurlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven