Geld & Recht alle pijlers

Bedankt!!!

21-12-2014 20:54 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag jullie mening.

2 jaar geleden had mijn broer problemen met het financieren van zijn huis.

Ik heb toen een lening afgesloten en dat geld aan hem geleend zodat hij toch de hypotheek rond kreeg.

Al die tijd heeft hij netjes zijn maandelijks afbetaling aan mij voldaan.

Nu heeft hij een geldsom ontvangen en hiermee de lening in een x afbetaald.

Maar nu komt het.

Ik verwachte nu dat allemaal achter de rug is, dat hij wel ff langs zou komen met een bloemetje om me persoonlijk te bedanken voor de toch wel flinke geldsom, die mij weliswaar niets gekost heeft, maar die toch op mijn naam stond.

Hij vond het voldoende om een bloemetje te bezorgen.

Ik ben hier best kwaad over, vervolgens is hij kwaad omdat ik kwaad ben.

Help aub , stel ik me aan of heb ik gelijk?
Nah.. hij heeft netjes afbetaald, nog sneller dan afgesproken én een bloemetje laten bezorgen! Ja je stelt je aan.
Hij heeft aan je gedacht en bloemen laten bezorgen om je te bedanken! Je stelt je aan.
Ik vind dat je je aanstelt. Jij hebt hem die lening verstrekt, hij heeft er alles aan gedaan om die zo snel mogelijk af te betalen. En een bloemetje op de koop toe. Of vind je dat hij je dankbaar moet zijn?
Wat had je dan verwacht van je broer?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Je stelt je enorm aan. En ik vind je verwachting eigenlijk best raar.
Heeft hij je ook rente over dat bedrag betaald? Zoja, dan stel je je aan.
Je stelt je aan. Verwachtingen zijn nare dingen. Ik snap best dat je persoonlijk bedankt had willen worden. Je broer blijkbaar niet. Iig heeft hij wel een bedank bloemetje gestuurd. Wees blij dat hij dat wel gedaan heeft. Hij heeft zijn waardering iig getoond.
hij heeft de lening terugbetaald, zelfs eerder dan afgesproken.

hij heeft zelfs nog een bloemetje laten bezorgen, keurig.

en nu ga jij miepen dat hij het niet zelf gebracht heeft en je nogmaals hartelijk bedankt heeft voor je hulp?

sjonge zeg, deed je het om hem te helpen of moet je per sé die veer in je reet?
Je stelt je aan. Hij heeft je bedankt door bij het verkrijgen van een grote geldsom, jou zo snel mogelijk te voorzien van je geld. Dat vind ik al meer dan attent genoeg. Hij had het namelijk ook aan zichzelf uit kunnen geven en de regeling met jou stipt na kunnen blijven komen. En dan was je daar vast van over de zeik geweest.

Het was een zakelijke transactie waarbij hij elke maand vanaf toen aan jou heeft gedacht / moeten denken.
Jij bent lullig naar je broer toe.

Wat verwacht je nog meer van hem Dan?
Je stelt je aan.
Hoezo sneller dan afgeproken, het zou een half jaar duren en het heeft 2 jaar geduurd.

Het was een flinke geldsom, waardoor ik toen mijn auto stuk was geen nieuwe auto kon kopen omdat ik het maximale al geleend had voor hem. Fiets nog steeds.

Persoonlijk bedanken is toch veel netter
Je stelt je aan ja.
Wat aardig dat je een bloemetje hebt gekregen!
quote:sjatje schreef op 21 december 2014 @ 21:05:

Hoezo sneller dan afgeproken, het zou een half jaar duren en het heeft 2 jaar geduurd.

Het was een flinke geldsom, waardoor ik toen mijn auto stuk was geen nieuwe auto kon kopen omdat ik het maximale al geleend had voor hem. Fiets nog steeds.

Persoonlijk bedanken is toch veel netter

Uit je openingspost is niet te halen dat het in 6 mnd afbetaald moest zijn en dit niet gebeurde, er staat dat hij netjes elke maand betaalde.

Dat jij moest fietsen en je auto niet kon laten maken is niet zijn schuld, dan had je niet moeten lenen.

Ik vind het heel leuk als iemand aan mij een bloemetje laat bezorgen.
Wat een gezeur om niets. Stel je niet zo aan.
quote:sjatje schreef op 21 december 2014 @ 21:05:

rIn je OP zeg je dat hij altijd zijn maandelijkse afbetalingen heeft gedaan en nu met eengroter bedrag het restant ineens heeft afgelost. Dus hoezo is het dan nu dat hij er vier keer zo lang over heeft gedaan?
Wat een lul. Ik zou hem nooit meer aankijken. Een bloemetje laten bezórgen?!?!?!

En hij snapt niet dat je boos bent? De ondankbare hond.
Sjatje is een trutje.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Als jij het niet kon veroorloven had je hem niks moeten lenen.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Wat wil je dan nu van hem??

Is het omdat hij een grote som geld heeft gekregen dat je ergens mee zit?
Geen poll?

Je stelt je aan.
Wat neem je hem nu precies kwalijk? Alleen maar dat hij het bloemetje niet zelf is komen bezorgen? Uit je tweede post krijg ik namelijk het gevoel dat er veel meer aan de hand is dan dat...
Jij leent geld om hem geld te lenen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven