Geld & Recht alle pijlers

Bedankt!!!

21-12-2014 20:54 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag jullie mening.

2 jaar geleden had mijn broer problemen met het financieren van zijn huis.

Ik heb toen een lening afgesloten en dat geld aan hem geleend zodat hij toch de hypotheek rond kreeg.

Al die tijd heeft hij netjes zijn maandelijks afbetaling aan mij voldaan.

Nu heeft hij een geldsom ontvangen en hiermee de lening in een x afbetaald.

Maar nu komt het.

Ik verwachte nu dat allemaal achter de rug is, dat hij wel ff langs zou komen met een bloemetje om me persoonlijk te bedanken voor de toch wel flinke geldsom, die mij weliswaar niets gekost heeft, maar die toch op mijn naam stond.

Hij vond het voldoende om een bloemetje te bezorgen.

Ik ben hier best kwaad over, vervolgens is hij kwaad omdat ik kwaad ben.

Help aub , stel ik me aan of heb ik gelijk?
quote:sjatje schreef op 21 december 2014 @ 21:05:

Hoezo sneller dan afgeproken, het zou een half jaar duren en het heeft 2 jaar geduurd.In de OP schrijf je dat hij netjes maandelijks betaalde, wat bedoel je daar dan mee?quote:Het was een flinke geldsom, waardoor ik toen mijn auto stuk was geen nieuwe auto kon kopen omdat ik het maximale al geleend had voor hem. Fiets nog steeds.Dat was dan knap stom van jou, geld uitlenen dat je eigenlijk A) zelf al niet had en B) helemaal niet kon missen omdat je het in noodgevallen zelf nodig had.quote:Persoonlijk bedanken is toch veel netterJe zeurt.
quote:Thordis2.0 schreef op 21 december 2014 @ 21:12:

Jij leent geld om hem geld te lenen?Wat een doos.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Aanstelleritus is het..
quote:sjatje schreef op 21 december 2014 @ 21:05:

Hoezo sneller dan afgeproken, het zou een half jaar duren en het heeft 2 jaar geduurd.

Het was een flinke geldsom, waardoor ik toen mijn auto stuk was geen nieuwe auto kon kopen omdat ik het maximale al geleend had voor hem. Fiets nog steeds.

Persoonlijk bedanken is toch veel netterJij hebt geld geleend om het aan hem uit te lenen? Wat omslachtig! Leermomentje voor jou dus, geen geld uitlenen waarvoor je zélf moet gaan lenen! Als hij niet meer had betaald, had jij dus dikke financiële problemen gehad. Nooit meer doen dus!
@ ginivra, hij verwachte binnen een half jaar het bedrag te kunnen aflossen. Hij betaalde de maandelijkse aflossing die van mijn rekening ging.

Als ik had geweten dat het zo lang ging duren had ik het niet gedaan.
Nou slotje dan maar?
Nou dan. Leermoment voor volgende keer. Gewoon niet meer doen en nu niet meer zeiken.

Tenzij je het natuurlijk een goed idee vind om de relatie met je broer te verneuken.
Als je het gezellig vindt als hij eens op de koffie komt, kun je hem toch gewoon uitnodigen? Als je een beetje aardig doet, komt hij misschien wel.
Als iemand mij zo uit de brand zou helpen zou ik daar na afloop wel een etentje bij doen.

Bloemetje laten bezorgen vind ik eerder afstandelijk, dat doe ik zelf vb. bij het huwelijk van een verre achterneef die ik maar 1 keer in de 10 jaar zie of zo.
Monicageller, niet zo projecteren.

Daar komen de grootste ruzies van.
Je stelt je vreselijk aan.
Ik vind op zich een bloemetje laten bezorgen wel wat afstandelijk overkomen. Er zijn hartelijker bedankjes denkbaar.

Mar die nuance ziet niet iedereen en ik zou het niet de moeite waard vinden om ruzie over te maken. Tenzij er meer achter zit.
quote:saaaaar81 schreef op 21 december 2014 @ 21:22:

Monicageller, niet zo projecteren.

Daar komen de grootste ruzies van.

Daar heb je wel gelijk in.

Ik vind het gewoon niet zo gek dat TO een beetje teleurgesteld is, vind niet dat ze zich aanstelt.

Als de relatie verder goed is zou ik er wel niks over zeggen, denk dat je daar meer kwaad dan goed mee doet.
Dank jullie wel voor de snelle reacties.

Blijkbaar toch meer aanstel dan gelijk.

@saar
Jij leent geld om hem geld te lenen? Duhhhhh..
Het was toch een zakelijke deal? Of had jij gehoopt op eeuwige roem, aanbidding en verering?

Zo klinkt het een beetje.

Meid, count your blessings.

Je hebt je geld terug en je broer nog. Wat wil je nog meer?
Dat moonen is vooral populair naar Saar toe. Tsjonge.

Maar even serieus: Jij hebt een lening afgesloten voor een ander???
Ik heb het ook eens gedaan, geld voor iemand lenen die in de shit zat. Waren kinderen mee gemoeid, anders had ik het nooit gedaan. Wel trammelant om gehad en jaren geen contact. Contact is er wel weer, maar we hebben het er niet meer over. Hij heeft het bedrag maar voor de helft afbetaald, maar goed, we praten weer.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
quote:sjatje schreef op 21 december 2014 @ 21:32:

Dank jullie wel voor de snelle reacties.

Blijkbaar toch meer aanstel dan gelijk.

@saar

Fuk jou ook hoor.

Aanstellert.
Tja iedereen is anders, de een is blij dat ze een broer uit de brand heeft geholpen.

En vind het feit dat je hebt kunnen helpen, meer dan genoeg.

Een ander heeft meer een andere instelling, zoals: voor wat hoort wat.

Het is maar waar je gelukkig van wordt, maar meestal word je van veel/hoge verwachtingen niet blij.
Kick je op blote billen Saaaar

quote:Ik verwachte nu dat allemaal achter de rug is, dat hij wel ff langs zou komen met een bloemetje om me persoonlijk te bedanken voor de toch wel flinke geldsom, die mij weliswaar niets gekost heeft, maar die toch op mijn naam stond.

Hij vond het voldoende om een bloemetje te bezorgen.

Ik ben hier best kwaad over, vervolgens is hij kwaad omdat ik kwaad ben.Dus je verwachtte een bloemetje en toen kreeg je een bloemetje en nu ben je Woest? Vage shit.
quote:Galadriel schreef op 21 december 2014 @ 21:44:

Kick je op blote billen Saaaar

Ik ben niet van het spanken
quote:Galadriel schreef op 21 december 2014 @ 21:43:

Tja iedereen is anders, de een is blij dat ze een broer uit de brand heeft geholpen.

En vind het feit dat je hebt kunnen helpen, meer dan genoeg.

Een ander heeft meer een andere instelling, zoals: voor wat hoort wat.

Het is maar waar je gelukkig van wordt, maar meestal word je van veel/hoge verwachtingen niet blij.

Daar kom ik dus nu achter

@ alixane. Het betreft hier ook kinderen, ouders, grootouders en zijn bedrijf dat hierdoor gered kon worden.

Dan is het moeilijk nee zeggen.
Misschien heb je zijn mannelijke trots een beetje pijn gedaan omdat hij het niet zelf kon 'diggen'. Dus als je gehecht bent aan een goede verstandhouding, kun je dit onuitgesproken laten en vriendelijk met hem blijven (?) omgaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven